Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@10:04:39 GMT

چسبی که جایگزین آرام‌بخش می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۱۶۹۹

چسبی که جایگزین آرام‌بخش می‌شود

پژوهشگران آمریکایی، نوعی چسب جراحی ابداع کرده‌اند که می‌تواند درد ناشی از زخم جراحی را کاهش دهد و جایگزین خوبی برای مواد افیونی آرامبخش باشد.

 گروهی از پژوهشگران "دانشگاه دوک"(Duke University) آمریکا، نوعی چسب جراحی قابل تجزیه زیستی ابداع کرده‌اند که آرام‌بخش‌های غیر افیونی را تا چند روز مستقیما روی زخم منتشر می‌کند و سپس، حل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برچسب پلیمری، به انتشار کنترل‌شده دارویی می‌پردازد که آنزیم موسوم به "COX-2" را متوقف می‌کند. این آنزیم، به بروز درد و التهاب منجر می‌شود.

"متیو بکر"(Matthew Becker)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: ما مشغول ساختن لایه‌های ضد میکروبی بودیم که فکر کردیم شاید بتوان داروهای ضد درد یا بیهوش‌کننده‌ها را در این لایه‌ها گذاشت. بدین ترتیب نیازی نیست که داروهای افیونی تجویز شوند.

بکر و گروهش، یک وام دو میلیون دلاری از ایالت اوهایو دریافت کردند تا به بررسی مدیریت غیرافیونی درد بپردازند. این پژوهش، اقدامی برای مبارزه با سوءمصرف مواد به شمار می‌رود.

بکر ادامه داد: بیشتر پلیمرهایی که در پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند، متورم می‌شوند و همه چیز یک باره بیرون می‌آید اما این پلیمر، به آرامی از بین می‌رود و می‌توان دوز آرام‌بخش و طول عمر آن را به سادگی با تغییر دادن سطح و ضخامت کنترل کرد. این لایه تقریبا مانند یک تکه کاغذ است.

وی افزود: اگر بتوانید درد را تا چهار یا پنج روز با این برچسب کنترل کنید و مجبور به استفاده از دیگر داروهای کنترل‌کننده درد نباشید، نه تنها از برخی عوارض جانبی و خطر اعتیاد در امان هستید، بلکه می‌توانید درمان را در جایی که به آن نیاز دارید، متمرکز کنید.

بررسی‌های صورت گرفته روی موش‌ها نشان داد که آرامبخش‌ به جای حل شدن در پلاسمای در حال گردش، در بافت‌های نزدیک به برچسب باقی می‌ماند.

بکر گفت: این برچسب باید بتواند امکان مدیریت درد را تا سه یا چهار روز فراهم کند که دوره مهمی برای درد پس از جراحی به شمار می‌رود. این برچسب را می‌توان در مواردی مانند سزارین و جراحی‌های کودکان به کار برد که پزشکان و بیماران تمایل دارند از قرار گرفتن در معرض مواد افیونی خودداری کنند.

این پژوهش، در "Journal of Controlled Release" به چاپ رسید./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۱۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آحارونوت: زمان آن رسیده کابینه نتانیاهو کنار برود

تحلیلگر سیاسی رژیم صهیونیستی ضمن غیرممکن دانستن ادعای کابینه نتانیاهو درباره رویای نابودی جنبش حماس با عملیات رفح تاکید کرد زمان آن رسیده که کابینه نتانیاهو جایگزین شود.

به گزارش مشرق، «شیمون شفر» تحلیلگر سیاسی روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» امروز گفت: پس از گذشت بیش از ۲۰۰ روز از جنگ، نتانیاهو و گانتس به ما قول دادند که جنگ در رفح حماس را نابود خواهد کرد اما امکان آن وجود ندارد.

شفر در ادامه اظهار کرد: ما الآن باید بهای خواسته شده را بپردازیم و عزیزانمان را به هر قیمتی از غزه برگردانیم تا این جنگ که مانندی برای آن نمی‌شناسیم، متوقف شود، البته ما چیزی درباره ۱۰۰ هزار اسرائیلی که آواره شدند، نمی‌گوییم.

این تحلیلگر افزود: پیدا کردن کلمات برایم سخت است به همین دلیل تنها می‌گویم، کافی است وقت آن رسیده که ما مردم، این کابینه شرور به ریاست بنیامین نتانیاهو را که از پذیرش مسؤولیت نقش خود در فاجعه هفتم اکتبر امتناع کرده و همچنان ما را به سمت پرتگاه می‌برد، جایگزین کنیم.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • آمادگی کابوس پرسپولیس برای حضور در ال‌کلاسیکو
  • ۸ نکته درباره‌ افکار و خطاهای شناختی/ چطور خشم خود را کنترل کنیم؟
  • این میوه را حتما قبل از خواب بخورید
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • آحارونوت: زمان آن رسیده کابینه نتانیاهو کنار برود
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • جوی آرام در لرستان
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان