Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس گفت: براساس مصوبه این کمیسیون دولت موظف شد، ۲۰ درصد درآمدهای حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی لوکس و گران‌قیمت را برای تأمین مسکن مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی صرف کند.

به گزارش برنا، به نقل از خانه ملت، رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 مجلس، در نشست خبری امروز در تشریح مصوبات نشست عصر روز گذشته کمیسیون تلفیق گفت: براساس مصوبه این کمیسیون وزارتخانه‌های نفت و نیرو موظف شدند تا در سال آینده هزینه‌ آب، برق و گاز مشترکین کم مصرف نسبت به الگوی مصرف خانوارهای محروم را برابر صفر محاسبه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، دولت را موظف کرد تا 20 درصد درآمدهای حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی لوکس و گران‌قیمت را برای تأمین مسکن مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی صرف کند.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس ادامه داد: همچنین دولت مکلف شد تا 20 درصد از اعتبارات متوازن‌سازی مناطق کم برخوردار را برای اجرای طرح‌های بسیج سازندگی و قرارگاه جهاد سازندگی سپاه در همان مناطق به آنها اختصاص دهد تا سازمان‌های مذکور و با هماهنگی شورای برنامه‌ریزی استان در مناطق کم‌برخوردار استان هزینه کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 بیان کرد: هزار میلیارد تومان منابع از محل 3 هزار میلیارد تومان فروش منابع داخلی و تهاتر اراضی مربوط به وزارت راه و شهرسازی از طریق شرکت مادرتخصصی عمران، شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری در سال آینده برای احیای سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت‌های فرسوده و تاریخی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

زارع بیان کرد: همچنین شرکت‌های آب منطقه‌ای بر اساس مصوبه این کمیسیون مجاز شدند تا از محل منابع داخلی بخشی از اعتبارات طرح‌های تعادل‌بخشی در قالب وجوه اداره شده نسبت به تأمین هزینه خرید و نصب شمارش‌گر یا کنتورهای حجمی و هوشمند چاه‌های آب کشاورزی اقدام کنند و این تسهیلات را به صورت اقساطی از صاحبان این چاه‌ها دریافت کند.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس گفت: به موجب مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق بودجه، وزارت راه و شهرسازی مکلف شد تا زمین‌های متعلق به شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری را تا سقف 5 هزار میلیارد تومان طی قراردادهایی با بانک‌های عامل و صندوق‌های تأمین مالی در رهن آنها قرار داده و متناسب با آن تسهیلات لازم برای اجرای طرح‌های جامع، تفصیلی، بافت‌های فرسوده و آماده‌سازی مصوب را اخذ کند و منابع حاصل را صرف تکمیل طرح‌ها کند.

زارع افزود: همچنین از محل فروش عرصه و اعیان طرح‌های تکمیل شده با رعایت قوانین و مقررات و گردش خزانه با بانک‌های عامل تسویه کند و باقی مانده را برای اجرای طرح‌های ذکر شده این بند اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه دیگر این کمیسیون تمامی دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های تابعه آنها مانند نفت، ایدرو و ایمیدرو مکلف شدند، تمامی حساب‌های ریالی درآمدی-هزینه‌ای را صرفاً از طریق خزانه‌داری کل کشور و نزد بانک مرکزی افتتاح کنند و هر حساب غیر از نزد بانک مرکزی در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی محسوب خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 اظهار کرد: همچنین سازمان امور مالیاتی موظف شد تا در راستای هدفمندسازی معافیت‌های مالیاتی و شفاف‌سازی حمایت‌های مالی، سیاست اعتبار مالیاتی با نرخ صفر را جایگزین معافیت‌های قانونی مالیاتی مطرح در قانون مالیات های مستقیم کرده و فهرست تمامی معافیت‌های مالیاتی و میزان معافیت آنها را به تفکیک هر بخش به صورت جمعی – خرجی ثبت کرده و ظرف دو ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس یازدهم سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۱۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: رئیس کمیسیون گمرک، حمل و نقل و لجستیک و هیئت‌ مدیره شرکت‌های حمل و نقل بین المللی استان با اشاره به مشکلات متعدد فعالان این صنف از قبیل صف انتظار در مبادی ورودی و خروجی، مشکلات متعدد در مرزها و در گمرکات و... گفت: مباحث مالیاتی یکی از دغدغه‌های اساسی فعالان این حوزه به‌ شمار می‌رود.

وی گفت: دریافت حق کمیسیون نامتعارف از شرکت‌های حمل و نقل هزینه‌های سنگین دفاتر مالیاتی و اخذ مبالغ جداگانه از بابت کارنه تیر و cmr، حاشیه سود شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی را تا حد زیادی کاهش داده است.

فتاح‌زاده با بیان این مطلب خواستار اعمال تعرفه متناسب در رابطه با اخذ مالیات از شرکت‌ها شد و گفت: بخش عمده‌ای از هزینه‌های دریافتی بابت کرایه حمل و نقل، متعلق به رانندگان است، اما متاسفانه هنگام اخذ مالیات این مبلغ، برای شرکت‌ها لحاظ می‌شود.

سید ضیاء رضوی؛ دبیر کمیسیون گمرک، حمل و نقل و لجستیک توضیحاتی در خصوص عملکرد سال 1402 کمیسیون ارائه و مشارکت حداکثری اعضاء در جلسات را به جهت تعیین اولویت ها و برنامه ریزی خواستار شد.

رضوی، ایجاد رویه واحد در شرکت های حمل و نقل بین المللی را از جمله موضوعات مهم و تاثیرگذار در حمل و نقل ذکر کرد و افزود: رقابت سالم صنفی از مهمترین مولفه های رشد بوده و در این راستا اتاق تبریز آماده است جلسات محوری در این خصوص برگزار کند، تا ضمن ارج نهادن به فعالان این حوزه، شاهد رشد چشمگیرصنعت حمل و نقل در استان باشیم.

دبیر کمیسیون مهمترین رسالت اتاق تبریز در برگزاری جلسات کمیسیون را حل مشکلات فعالان گمرک و حمل و نقل عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در سال گذشته پرونده های مالیاتی شرکت های حمل و نقل بین المللی طبق نظر بخش خصوصی که در جلسه کمیسیون عنوان شده بود، بررسی و صورت گرفت.

 در ادامه این جلسه نمایندگان شرکت‌های حمل و نقل، با نقد فرایند اخذ مالیات از مجموعه‌های خود، خواستار تعیین مالیات بر اساس میزان سود واقعی شده و مقرر شد بررسی موضوع در جلسه آتی با نمایندگان سازمان امور مالیاتی برگزار شود.

دیگر خبرها

  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است