Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@20:11:12 GMT

مرمت بافت تاریخی فرومد میامی پایان یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۲۲۴۷

مرمت بافت تاریخی فرومد میامی پایان یافت

مسوول نمایندگی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان میامی از پایان مرمت و سامان‌دهی بافت تاریخی فرومد در شرق استان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ سید محمد صادق رضویان روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: بندکشی دیوارها و هره‌ها، برچیدن فرش کف ناهمگون با معماری مسجد شامل سنگ لاشه و قلوه‌سنگ و جمع‌آوری بستر خاکی برای اجرای کف فرش از جمله فعالیت‌های انجام شده برای مرمت بافت تاریخی فرومد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کف‌فرش آجری، هره‌چینی با آجر سنتی  با هدف سامان‌دهی فضای اطراف مسجد و سایر اقدامات متناسب با طرح تهیه شده مبتنی بر سامان‌دهی و مرمت بافت تاریخی فرومد در این مرحله اجرا شده است.

رضویان با اشاره به اینکه فرومد روستای هدف گردشگری واقع در بخش مرکزی شهرستان میامی است، تصریح کرد: این منطقه  دارای بناهای زیبای تاریخی کم ‌نظیری است.

مسوول نمایندگی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی اظهار داشت: این روستا که در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان میامی قرار دارد از نظر معماری تاریخی قابل توجه بوده  و آیین‌های زیبا و مردمان خونگرم دارد .

رضویان با اشاره به اینکه مسجد جامع فرومد، آرامگاه ابن یمین فرومدی، آرامگاه شیخ حسن جوری، قلعه‌های قدیمی و طبیعت زیبا از جمله جاذبه‌های قابل توجه  است، افزود: فرومد از مهم‌ترین پایگاه‌های شیعه در دوره ایلخانی و به‌عنوان مرکز نهضت سربداران است.

بزرگ‌ترین مجموعه کاروانسرای ایران در شهرستان میامی قرار دارد.، وجود ۱۰ کاروانسرا و محوطه تاریخی و جاذبه‌های طبیعی بخش کالپوش، فرصت بسیار مناسبی برای جذب گردشگران در این منطقه است.

این شهرستان ۵۸ اثر ثبت شده در فهرست میراث باستانی کشور دارد، و واقع شدن آن در مسیر راه تهران - مشهد شرایط بسیار مناسبی را برای بازدید گردشگران فراهم می‌کند.

شهرستان میامی با حدود ۴۰ هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بافت تاریخی فرومد شهرستان میامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۲۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۰۷ میلیاردی پروژه دفع آب‌های سطحی در بافت تاریخی یزد

شهردار بافت تاریخی یزد با اشاره به اجرای ۱۰۷ میلیاردی پروژه دفع آب‌های سطحی در بافت تاریخی یزد گفت: اتصال فاضلاب‌های خانگی به قنات‌های متروکه اصلی‌ترین عامل فرونشست در شهر یزد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری بافت تاریخی یزد، علیرضا نقوی با اشاره به انتشار مطالب نادرستی در فضای مجازی مبنی بر انتقال شبکه دفع آب‌های سطحی به قنات‌های متروکه سطح شهر و فرونشست‌ها اظهار کرد: منطقه بافت تاریخی در سال گذشته با هزینه ۱۰۷ میلیارد ریال، پروژه دفع آب‌های سطحی از بلوار دهم فروردین تا رودخانه مرکزی را اجرا کرد که خوشبختانه امسال هیچیک از خیابان‌های مسیر دچار آبگرفتگی نبود و روان آب‌ها به رودخانه مرکزی هدایت شد و خبر منتشر شده مبنی بر هدایت روان آب‌ها به قنات‌های متروکه صحت ندارد.

وی به فرونشست‌هایی که پس از بارندگی‌های اخیر ایجاد شد پرداخت و افزود: در تقاطع ایرانشهر حفره ایجاد شده در مسیر پوکه متروکه‌ای بود که عمده دلیل آن اتصال فاضلاب خانگی و واحدهای صنفی اطراف به مسیر قنات بوده که متأسفانه بارها نسبت به تخلف این قبیل اقدامات شهروندان تذکر داده شد و همشهریان بر اصلاح آن اقدام نکردند و ضروری است تا شرکت آب و فاضلاب هم به این مهم تاکید بیشتری داشته باشند.

شهردار بافت تاریخی یزد ضمن تأکید بر اصلاح مسیر فاضلاب‌های خانگی از سوی شهروندان گفت: بخشی از کسبه و ساکنین اقدام به اتصال لوله‌های فاضلاب خانگی به مسیرهای پوکه قنات می‌کنند که این کار علاوه بر تخلف و جرم بودن آن، منجر به این قبیل فرونشست‌ها در سطح معابر که باعث بروز خسارات جبران‌ناپذیر و جانی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، برای جلوگیری از اینگونه مخاطرات، همکاری بیشتر دستگاه‌های خدمت‌رسان در آموزش‌های بیشتر به شهروندان را می‌طلبد.

کد خبر 751179

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۰۷ میلیاردی پروژه دفع آب‌های سطحی در بافت تاریخی یزد
  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • شب تاریخی لیونل مسی در آمریکا رقم خورد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • پایان مسابقات فوتسال جام مساجد در میامی
  • دو رکورد جدید و نخستین دستاورد تاریخی لیونل مسی
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد