Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@07:47:20 GMT

زن آمریکایی با فرمان ترامپ اعدام شد

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۲۲۹۸

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از یواس‌ای‌تودی، این زن ۵۲ ساله  به دلیل قتل زن باردار گناهکار شناخته شد و پس از تزریق کشنده به وی در زندان فدرالی در ایندیانا، جان باخت. 
وی یازدهمین زندانی‌ای بود که از ماه ژوئیه (تیر) زمانی که ترامپ فرمان ازسرگیری اعدام های فدرال را پس از ۱۷ سال وقفه صادر کرد، در معرض تزریق مرگبار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مونتگومری اولین نفر از سه زندانی فدرالی بود که اجرای احکامشان تا قبل از مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا برنامه ریزی شده است. انتظار می رود که بایدن اجرای اعدام های فدرال را متوقف کند. 
«کلی هنری» وکیل مدافع عمومی فدرال مونتگومری ضمن ابراز تاسف از اعدام وی گفت که دولت فدرال قانون اساسی، قانون فدرال و مقررات خودش برای اعدام موکل وی را نقض کرده است.
وی تاکید کرد که هر کس در اعدام لیزا مونتگومری مشارکت داشته باشد، باید احساس شرم کند.  
وکلای مدافع فرد اعدام شده گفتند که وی از ابتدای کودکی اش متحمل سواستفاده های فیزیکی و جنسی شدیدی شده بود و از بیماری وخیم روانی رنج می برد. 
براساس اعلام وکلای مدافع مونتگومری، شامگاه دوشنبه «پاتریک هانلون» قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده با صدور حکمی خواستار توقف اجرای حکم اعدام برای بررسی صلاحیت روانی متهم شد. 
سه قاضی در دادگاه فرجام عالی تر حکم قاضی هانلون را لغو کردند و گفتند که وکلای مونتگومری مدت زیادی منتظر ماندند تا درخواست شان برای جلوگیری از اعدام در دادگاه فدرال مطرح شود.  
چندی پیش، وکلای مونتگومری از ترامپ خواستند حکم اعدام وی را به حبس ابد و بدون عفو مشروط تخفیف دهد. 
همچنین وکلای مونتگومری دادخواستی به دیوان عالی آمریکا ارائه دادند و از این دادگاه خواستند عدالت مانع از اجرای حکم وی شود
مونتگومری که قادر به بچه دار شدن نبود، قربانی اش را که زنی ۲۳ ساله بود، به دقت زیر نظر داشت. 
وی پس از ورود به منزل مقتول، وی را خفه کرد و جنین را از بدنش بیرون آورد و سپس جسد مقتول را همان جا رها کرد.
وی در سال ۲۰۰۷، به اتهام آدم ربایی منجر به مرگ محکوم و حکم اعدام برای او صادر شد.
به رغم کاهش مجازات اعدام در آمریکا و سراسر جهان، دولت ترامپ در ماه ژوئیه ۲۰۲۰ (تیر) پس از ۱۷ سال وقفه، اعدام های فدرال را از سرگرفت و از آن زمان به بعد، این احکام را با سرعتی بی سابقه به اجرا گذاشت.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۲۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد

قیمت طلا امروز پنجشنبه پس از اینکه فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را طبق انتظار ثابت نگه داشت و نشان داد که همچنان به سمت کاهش احتمالی نرخ می‌رود، افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا ۰.۳ درصد افزایش یافت و پس از افزایش بیش از یک درصدی جلسه قبل به ۲۳۲۳ دلار و ۶۶ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با یک درصد افزایش به ۲۳۳۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.

سرمایه‌گذاران منتظر گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده هستند که در روز جمعه منتشر می‌شود. گزارش اشتغال روز چهارشنبه نشان داد که حقوق و دستمزد خصوصی ایالات‌متحده در آوریل بیش از حد انتظار افزایش یافته است. گزارشی از وزارت کار ایالات متحده نشان داد که فرصت‌های شغلی ایالات‌متحده در ماه مارس به کمترین میزان در سه سال گذشته رسیده است، در حالی که تعداد افرادی که شغل خود را ترک می‌کنند کاهش یافته است.

طبق گزارش شورای جهانی طلا، تقاضای جهانی طلا انعطاف‌پذیری را نشان داد و سالانه سه درصد رشد کرد و به ۱۲۳۸ تن در سه ماهه اول رسید که قوی‌ترین شروع یک سال از سال ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد. بر اساس گزارش شورای جهانی طلا علیرغم افزایش هشت درصدی تقاضای طلا در هند در سه ماهه مارس، افزایش قیمت‌های اخیر چالشی را ایجاد می‌کند که به طور بالقوه منجر به پایین‌ترین مصرف سالانه در چهار سال گذشته می‌شود.

طبق گزارش رویترز، نقره با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۶.۷۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با حدود یک درصد افزایش به ۹۵۸.۹۵ دلار و پالادیوم ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۹۵۶.۳۱ دلار رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • بابک زنجانی امکان استفاده از آزادی مشروط را دارد
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین