Web Analytics Made Easy - Statcounter

عابران پیاده در آدیس آبابا، پایتخت و بزرگترین شهر اتیوپی، با چالش‌های بسیاری در حین عبور و مرور مواجه می‌شوند؛ پیاده‌روها، در صورت وجود، بسیار کم عرض، ناهموار و دارای موانع بسیاری هستند به طوری که تقریبا مرز زیادی بین محل عبور افراد پیاده و خودروها وجود ندارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هر ساله حدود ۵۰۰ نفر از مردم پایتخت اتیوپی جان خود را بر اثر تصادفات جاده‌ای از دست می‌دهند که بیش از ۸۰ درصد این افراد را عابران پیاده تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی افزایش تردد خودروها و کیفیت پایین زیرساخت‌های تردد، پیش‌بینی می‌شود هر روز بر تعداد جان باختگان و آسیب‌دیدگان ناشی از سوانح خیابانی افزوده شود، بنابراین، مقامات رسمی شهر در تلاشند استراتژی‌هایی کارآمد در این زمینه به کار گیرند. در این راستا، شهردار آدیس‌آبابا در چند سال گذشته، تصمیم گرفته خلاقیت‌هایی به کار گیرد تا از طریق آن، تصادفات جاده‌ای را تا سال ۲۰۲۳ حدود ۵۰ درصد کاهش دهد.

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که قرار است مقامات محلی آدیس‌آبابا برای افزایش امنیت عابران پیاده در فضاهای عمومی شهر به کار گیرند، بهبود وضعیت چهارراه‌های پایتخت است. در این رویکرد، قرار است طی سه سال آینده، هر سال تعداد ۱۰ چهار راه شهری به طور کامل تغییر یابد و فضاهایی ایمن‌تر و کارآمدتر از قبل در آن‌ها به وجود آید.

در مرحله اول پیاده‌سازی طرح فوق، یکی از پرترددترین چهار راه‌های شهر به نام Sebategna انتخاب شد که روزانه بیش از ۱۳ هزار نفر به صورت پیاده در آن به عبور و مرور می‌پردازند. پس از اجرای کامل طرح، تصادفات جاده‌ای در چهارراه فوق به طور قابل توجهی کاهش یافت، به طوری که طی یک سال، تنها یک عابر پیاده قربانی سوانح خیابانی شد و چهار نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری شدند.
مقامات محلی آدیس‌آبابا از طریق خط کشی‌های جدید، رنگ‌آمیزی آبی نقاط خطر و نصب باغچه‌های کوچک، محدوده تردد وسایل حمل و نقل موتوری را مشخص کردند. از سوی دیگر، با گسترش پیاده‌راه‌ها، ترافیک خودرویی و سرعت حرکت وسایل نقلیه به طور چشمگیری کاهش یافته که همین امر در افزایش امنیت عابران پیاده نقش مهمی ایفا کرده است.


تغییراتی که در این چهار راه اتفاق افتاده، بسیار قابل توجه است؛ ساکنان منطقه از فضاهای آبی‌رنگ بسیار استقبال کرده و حس افزایش امنیت خود را به مقامات انتقال داده‌اند. دست‌فروشانی که تا پیش از پیاده‌سازی طرح فوق در چهار راه Sebategna از فضاهای بسیار کمی در پیاده‌روها برای فروش محصولات خود برخور دار بودند، اکنون می‌توانند بساطشان را در مناطق ممنوعه تقاطع‌ها به روی خودروها، گسترش دهند و مشتری‌های بیشتری را به سمت خود جذب کنند. این کا ر باعث شده است، پیاده‌روها از فضاهای اشغال شده توسط این افراد خالی شود و عابران با آزادی بیشتر به عبور و مرور بپردازند.
مقامات رسمی آدیس‌آبابا قرار بود طرح فوق را به مدت تنها ۶ ماه در منطقه اجرا کنند و پس از آن چهار راه وضعیت قبلی را به خود گیرد، با این حال، پس از طی این مدت، تغییرات جدید برای همیشه بر چهارراه Sebategna اعمال شد.


پس از چهار راه Sebategna ، نقاط بیشتری از پایتخت اتیوپی تغییراتی مشابه با آن را متحمل شده‌اند به طوری که هر روز بر امین ت عابران پیاده افزایش می‌یابد. البته شیوع بیماری کووید -۱۹ باعث ایجاد توقف در تبدیل چهارراه‌های بیشتر در شهر شد، با این حال، مقامات رسمی متعهد شده‌اند همزمان با تلاش برای مهار ویروس کرونا، اقدامات خود برای ایمن‌سازی فضاهای عمومی، به خصوص خیابان‌ها و تقاطع‌ها را ادامه دهند. شهردار آدیس‌آبابا نیز در گفتگوهای خود با رسانه‌های اجتماعی اعلام کرده که به زودی پایتخت اتیوپی به یکی از ایمن‌ترین شهرهای جهان برای تمام کاربران، به خصوص عابران پیاده و دوچرخه‌سواران تبدیل خواهد شد.

کد خبر 468319

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اتیوپی آدیس آبابا شهرهای جهان پیاده روی پیاده رو سوانح رانندگی فضای عمومی عابر پياده شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق عابران پیاده آدیس آبابا چهار راه راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۲۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم

مصطفی صفاری گفت: اگر شوک‌های سیاسی و اقتصادی که از عوامل خارجی است کاهش پیدا کند می‌توان پیش‌بینی کرد، امسال شاهد بهبود شاخص‌ها در بورس خواهیم بود.

مصطفی صفاری کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو گفت: شوک‌های سیاسی کوتاه مدت هستند و سریعا از بین می‌روند. اما شوک‌های اقتصادی اینطور نیستند و اثر بلند مدت دارند، گرچه اگر شوک سیاسی تبدیل به شوک اقتصادی شود، اثر آن بلند مدت می‌شود.

صفاری در ادامه بیان کرد: مرداد سال ۹۹ که ارزش بازار ۴۳۰ میلیارد دلار شده بود، سقوط وحشتناکی را تجربه کرد. پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ارزش بورس به ۲۲۰ میلیارد دلار رسیده بود و آقای رئیسی قول دادند که به این وضعیت رسیدگی کنند. اما به دلیل برخی سیاست‌های اقتصادی که در این دولت انجام شد و شوک‌های سیاسی که اتفاق افتاد، ارزش بورس به ۱۲۰ میلیارد دلار رسید.


این کارشناس اقتصادی درباره وضعیت آینده بازار بورس گفت: هرچقدر که حوادث سیاسی کمتر اتفاق رخ دهد، طبیعی است که انتظار داشته باشیم بازار سرمایه جاماندگی خود را برطرف کند. دو سال است که شاخص بورس جا مانده است. پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران این است که اگر شوک‌های سیاسی و اقتصادی صورت نگیرد، امسال شاهد افزایش شاخص بورس خواهیم بود. البته در قانون بودجه امسال مواردی ذکر شده بود که مخالف صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های بورس است امیدواریم مجلس جلوی آن‌ها را بگیرد.


وی درخصوص اعتراض شرکت‌های تامین سرمایه درباره بند ۳ بودجه ۱۴۰۳، گفت: قانون بند ۳ این بود که افراد حقیقی تا ۵۰ میلیارد و افراد حقوقی تا ۵۰۰ میلیارد مشمول معافیت‌های مالیاتی می‌شوند و بیش از این مقدار باید مالیات بپردازند. واقعیت این بود که اکثر صندوق‌های سرمایه‌گذاری، نهاد‌های مالی و هزار فعال بازار گفتند که این قانون مخالف سرمایه‌گذاری غیرمستقیمی است که قانونگذار تعیین کرده بود. در واقع قرار بود که این قانون کمک‌کننده باشد و این موضوع را برای بازار سرمایه مستثنی کنند.

وی در پایان گفت اگر بازار بورس مثبت شد، مردم مانند سال ۹۹ سریعا سرمایه خود را وارد بازار نکنند و از طریق سبدگردان‌های یا سرمایه‌گذاری غیرمستقیم وارد بازار سرمایه شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طرح ویژه پلیس راهور برای موتورسواران و عابران پیاده
  • طرح ویژه پلیس برای کاهش مرگ موتورسواران و عابران پیاده
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • بهبود دسترسی محلی مناطق ۲ و ۴ با احداث تقاطع غیرهمسطح پل نیک‌اندیش
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • باز طراحی ۷ خیابان اصلی در قم
  • پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم آبی در خراسان رضوی
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • حرکات اصلاحی و ورزشی چطور به بهبود مشکلات جسمانی کمک می‌کند؟
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت