Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@11:44:27 GMT

رویداد ملی «بانوی برکت» فراخوان داد

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۲۴۷۹

رویداد ملی «بانوی برکت» فراخوان داد

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام رویداد ملی «بانوی برکت» را با هدف کارآفرینی در حوزه کسب‌وکار‌های خانگی و خانوادگی برای بانوان برگزار می‌‎کند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام رویداد ملی «بانوی برکت» را با هدف کارآفرینی در حوزه کسب‌وکار‌های خانگی و خانوادگی برای بانوان برگزار می‌‎کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجری رویداد ملی بانوی برکت با اعلام این خبر و در تشریح اهداف برگزاری این رویداد گفت: طراحی مدل‌های بومی برای افزایش حضور بانوان در حوزه‌های اقتصاد خانواده و کسب‌و‌کار‌های خانگی، افزایش مشارکت اقتصادی بانوان، تقویت شبکه اجتماعی بانوان کارآفرین بنیاد برکت و ارائه طرح‌های صنایع خلاق در کسب‌و‌کار بانوان از جمله اهداف برگزاری این رویداد است.   منصوره اخوان با اشاره به فراخوان رویداد ملی بانوی برکت خاطرنشان کرد: کارآفرینان و ایده‌پردازان می‌توانند از طریق اپلیکیشن جامع برکت به نشانی app.barkat.ir یا سایت رویداد‌های برکت به نشانی event.barkat.ir طرح‌ها و مدل‌های کسب‌وکار و ایده‌های سیاستی خود را در حوزه کارآفرینی برای بانوان ارائه دهند تا طرح‌های منتخب پس از بررسی و داوری، از سوی بنیاد برکت حمایت و اجرا شوند.   وی از حمایت این بنیاد از طرح‌های اشتغال‌زایی در قالب رویداد بانوی برکت خبر داد و افزود: این رویداد قصد دارد تا در یک فرآیند جمع‌سپاری حل مساله، مدل‌های بنیاد برکت را متناسب با نیاز‌ها و شرایط کارآفرینی زنان به روز نماید و علاوه بر مدل‌های موفق قبلی، مدل اشتغال بانوان را نیز ارائه دهد.   به گفته اخوان، رویداد بانوی برکت همچنین می‌خواهد مشکلات زنان کارآفرین در حوزه اشتغال خانگی و خانوادگی را بررسی کند.   مجری رویداد بانوی برکت با اشاره به شروع ثبت نام متقاضیان از ۲۲ دی‌ماه اظهار داشت: ارزیابی و داوری طرح‌ها و ایده‌های رسیده به رویداد از ۱۵ بهمن‌ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن آغاز خواهد شد. همچنین در این مدت برای تمامی شرکت کنندگان، دوره‌های آموزشی با هدف توانمندسازی برگزار می‌شود.   اخوان بیان کرد: علاوه بر اهدای جوایز به طرح‌های برگزیده در این رویداد، طرح‌های اشتغال‌زایی منتخب نیز متناسب با مدل‌های اقتصادی اشتغال‌زایی بنیاد برکت حمایت خواهند شد.   وی با اشاره به برگزاری رویداد بانوی برکت در سراسر کشور خاطرنشان کرد: طرح‌ها و ایده‌های رسیده به رویداد باید در حوزه‌های صنایع خلاق شامل طراحی و معماری؛ کسب‌وکار دیجیتال و فضای مجازی؛ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ صنایع دیداری و شنیداری؛ گیاهان دارویی و طب سنتی؛ چاپ و نشر؛ هنر‌های تجسمی و نمایشی؛ و بازی، اسباب بازی و سرگرمی باشند.   مجری رویداد بانوی برکت با تاکید بر برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای شرکت‌کنندگان و برگزیدگان رویداد بانوی برکت خاطرنشان کرد: از طرح‌های برگزیده در قالب مدل اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت حمایت خواهد شد. همچنین طرح‌هایی که به حمایت بیشتری نیاز داشته باشند به بخش بنگاه‌محور معرفی می‌شوند تا تسهیلات بیشتری به آن‌ها تعلق گیرد.   اخوان یادآور شد: بنیاد برکت سال‌هاست با ایجاد اشتغال در سطح خرد یا در سطح بنگاه‌های کوچک و متوسط توانسته است با مدل‌های کارآفرینی خود، گام بلندی در رفع بیکاری در کشور بردارد.   وی از ایجاد ۴۱ هزار طرح اشتغال‌زایی برکت توسط بانوان مناطق محروم تا به امروز خبر داد و تاکید کرد: بانوان ایرانی از دیرباز در تولید کشور نقش مهمی داشته‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام اشتغالزایی برکت اشتغال زایی بنیاد برکت رویداد ملی کسب وکار طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۲۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: «صدیقه کلیجی» از طلاب دانش آموخته مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) ساری و مادر پنج فرزند است. این بانوی طلبه ۳۱ ساله که سطح دو حوزه را تمام کرده، خانه‌داری می‌کند و مدتی است که با یک شرکت دانش بنیان همکاری دارد و محصولات آرایشی و بهداشتی به همراه مشاوره رایگان در اختیار دوستانش قرار می‌دهد.

وی مادر سه پسر و دو دختر است که با ما هم صحبت شده است.

*پس از ازدواج تصمیم داشتید صاحب چند فرزند شوید؟

۲ فرزند

*کدام مساله شما را به داشتن فرزند بیشتر ترغیب کرد؟

وقتی که دوتا از فرزندانم همبازی بودن دائماً حس رقابت داشتند و نسبت به هم گذشت نداشتند، زمانی که با مشاوره صحبت کردم گفت با آمدن فرزند سوم این مشکل حل خواهد شد، با وجود فرزند سوم گذشت و فداکاری را یاد می‌گیرند؛ واقعاً هم با بچه بعدی که به عنایت پروردگار دوقلو بودند اوضاع تربیتی بچه‌ها خیلی بهتر شد ولی داشتن دوقلو خیلی برای ما سخت بود.

*کدام یک از شما بیشتر مشتاق بودید برای داشتن فرزند به تعداد بالا؟

همسرم در خانواده‌ای به دنیا آمد که مادرشان به تک فرزندی اعتقاد داشتند، با وجود اینکه همسرم تک پسر بودند ولی اصرار داشتند که یک فرزند نهایت دو فرزند کافی است، خودم خیلی دوست داشتم به خاطر برکات زیاد چند فرزندی، فرزندان بیشتری داشته باشم.

*با توجه به داشتن پنج فرزندی آیا با مشکلاتی مواجه بودید؟

این سوال خیلی کلی هست قطعاً چه تک فرزندی و چه چند فرزندی یک سری چالش‌ها و سختی‌های خودش را دارد ولی ما همه چیز را به فال نیک می‌گیریم و با اینکه دوقلو داشتن سختی زیادی برای ما به همراه داشت، اقدام به فرزند پنجم کردیم، الان اگر کسی بخواهد به خاطر سختی‌های بزرگ کردن بچه از این کار امتناع کند قطعاً امام زمان (عج) هم بیایند بهانه‌ای دارد برای کمک نکردن به ایشان.

*اقتصاد زندگی شما بر چه مبنایی می‌چرخد؟ راحت‌تر بگویم زندگی شما با ۵ فرزند چگونه تأمین می‌شود؟

همسرم کارمند هستند، مثل اکثر مازندرانی‌ها که یا خانواده دختر یا پسر در بعضی از موارد کمک می‌کنند برای ما هم به همین صورت است، پدرم خیلی کمک کار زندگی ما هستند، چون ایشان کشاورز هستند و خیلی چیزها را نمی‌خریم، در واقع خدا پدرم را واسطه رزق ما قرار داده است و یکی از الطاف خدا به ما در این چند سال مستاجری، این بود که، صاحبخانه‌های خوبی در مسیر زندگی ما قرار داد، مکانی که در حال حاضر در آن زندگی می‌کنیم، طبقه پایین آن خالی است و صاحبخانه آن را اجاره نمی‌دهد و بچه‌ها خیلی راحت و بدون دغدغه همسایه آزاری تحرک دارند، همچنین صاحبخانه ما طی این سه سال مبلغی برای رهن و اجاره اضافه نکرده است.

*زیاد بودن تعداد بچه‌ها کار تربیتشان را سخت نکرده است؟

اتفاقاً وقتی یکی بود کارم سخت‌تر بود و خیلی به رفتار من و همسرم دقت می‌کرد و همیشه با ما حرف می‌زد و وابستگی‌اش به ما زیاد بود و باید سرگرمش می‌کردیم که واقعاً بعضی وقت‌ها خسته کننده بود، وقتی دوتا شدند همبازی پیدا کرد ولی فضای بین آنها رقابتی بود و به لطف خدا از بچه‌های بعدی همکاری‌شان در کار خانه خیلی زیاد شد و چون واقعاً من تنهایی به کارها نمی‌رسیدم، پسر بزرگم که هنوز ۱۰ سالش نشده آشپزی می‌کند، نان می‌خرد، جارو می‌کشد و ظرف می‌شوید.

حتی دوقلوهایمان که دو سال و نیم هستند با این قد کوچک کلی به کارهای خانه می‌رسند که حتی تصورش برای مادرهای تک فرزند و دو فرزند سخت است، با عشق به هم کمک می‌کنیم و این هم لطف خداست، به قول قدیمی‌ها «تو بچه اول را خوب تربیت کن بقیه بچه‌ها با دیدن رفتارهای او خودشان تربیت می‌شوند».

*خود بچه‌ها از اینکه به تعداد زیاد هستند، اذیت نمی‌شوند؟

نه اتفاقاً خیلی دوست دارند و به بقیه فخرفروشی می‌کنند.

*آیا تا الان با انتقاد اقوام و آشنایان هم مواجه شدید؟ مثلاً بگویند این همه بچه چرا؟

خیلی، دوستانم طعنه کنایه میزنند، باید فقط با یک لبخند از کنار این حرف ها رد شد.

*اگر به گذشته برگردید، همچنان به داشتن تعداد بالای فرزند تمایل دارید؟

بله شایدم بیشتر

آیا داشتن فرزندان زیاد، آثار و برکاتی در زندگی شما به همراه داشت؟

بله، هم برکات مادی هم معنوی، در بارداری اول ماشین خریدیم، بعد از دخترم پراید قدیمی‌مان را فروختیم و یه پراید صفر خریدیم، بعد از دوقلوها؛ فرزند آخری با اینکه جمع ما بیشتر شد ولی قدرت خرید ما به طرز معجزه آسایی بیشتر شد و خیلی راحت مسائل مادی در زندگی ما پیش می‌رود و به لطف خدا محتاج کسی نمی‌شویم.

کد خبر 6090840

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند
  • فراخوان ثبت نام جشن ازدواج نخبگان منتشر شد
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/ اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد