Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمالی نژاد ضمن اعلام انعقاد دومین تفاهم نامه ساخت و خرید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری برای حمل و نقل درون شهری کشور، این بار با ایران خودرو گفت: حمایت از روند کنترل آلایندگی ها مورد توجه وزارت کشور است.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، در راستای عملیاتی کردن دستور رئیس جمهوری محترم کشور مبنی بر تجهیز حمل و نقل درون شهری کشور، با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و مسلم خانی مدیرعامل شرکت اتوبوس رانی کشور، تفاهم نامه ساخت و خرید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری به امضای طرفین رسید و طبق توافق قرار شد در اسرع وقت  این اتوبوس ها وارد چرخه حمل و نقل کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به انعقاد تفاهم نامه خرید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری  با گروه صنعتی خودروسازی سایپا و توافق خرید  همان تعداد دستگاه اتوبوس با گروه صنعتی ایران خودرو دیزل در این شرایط سخت اقتصادی؛گفت: ایران خودرو دیزل به عنوان بزرگترین مجموعه صنعتی خودروسازی کشور در حوزه دستگاههای سنگین، ظرفیت بزرگی در کشور در جهت تامین نیازهای حمل و نقل درون شهری و برون شهری کشور محسوب می شود.

 

معاون عمرانی وزیر کشور با تشریح اینکه در شهرهای بزرگ جهان، تقویت حمل و نقل درون شهری به عنوان اولویتی جدی در کنترل منابع متحرک آلایندگی ها مطرح است؛ گفت: شهرداری ها به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی این ظرفیت را دارند که با گروه صنعتی ایران خودرو دیزل وارد توافق در حوزه تجهیز زیرساختهای حمل و نقل درون شهری گردیده و با  روشهای تامین مالی نوین اقدامات ارزنده ای را در این عرصه انجام دهند.

 

معاون وزیر کشور با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص تجیهز حمل و نقل درون شهری؛گفت: از محل انتشار اوراق مشاركت توسط شهرداري ها در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۳۲۰۰ ميليارد ريال براي ۹ شهرداري، اوراق مشارکت براي خريد اتوبوس انتشاريافت و تاکنون خرید ۳۸۰ دستگاه اتوبوس از اعتبارات مذکور عملیاتی شده و ۲۲۰ دستگاه دیگر در حال انجام است. 

 

جمالی نژاد تصریح کرد:  طبق توافق انجام گرفته، امسال نیز تأمين مالي خريد اتوبوس به ميزان حدود ۱۵هزار ميليارد ریال در دستور كار قرار دارد وپیش بینی انجام شده در این زمینه، تأمین مالی خرید ۱۰۰۰دستگاه اتوبوس تا پایان دولت از محل انتشار اوراق مشاركت در سه سال است.

 

جمالی نژاد با اشاره به  موافقت سازمان برنامه و بودجه برای بازسازی ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس شهری؛ تصریح کرد: با فعالیتهای انجام شده در دولت دوازدهم، بازسازی ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس از محل اعتبارات دولت و شهرداریها انجام شده و با تحقق بازسازی ۴۸۰۰ دستگاه اتوبوس از محل تسهیلات تبصره ۱۸ و بازسازی ۵۰۰ دستگاه از محل کمک های مالی سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور در سال ۱۳۹۹، در مجموع بازسازی ۵۵۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان دولت عملیاتی خواهد شد.

 

معاون وزیر کشور در پایان خاطر نشان کرد: واقعیت این است که ناوگان حمل و نقل عمومی کشور علی رغم تمام اقدامات خوبی که طی سالهای اخیر انجام گرفته، فرسوده بوده و نیاز به بازسازی و نوسازی دارد و در این راستا سازمان شهرداری ها با تمام توان آماده حرکت در این مسیر است.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: جمالی نژاد معاون وزیر کشور مهدی جمالی نژاد حمل و نقل درون شهری دستگاه اتوبوس ایران خودرو گروه صنعتی جمالی نژاد وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۲۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس

ایسنا/مازندران رئیس شورای شهر چالوس با اشاره به توجه مدیریت شهری به توسعه همه جانبه بخصوص توسعه زیرساختی در شهر، گفت: کارهای زیرساختی، مدیریت قوی و اتاق فکر قوی دغدغه اصلی مدیریت شهری چالوس است.

آرش رضوی امروز، ۸ اردیبهشت در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت مدیریت  شهری در جهت توسعه در چالوس اظهار کرد: اولویت با اقدامات زیرساختی است و در کنار آن کارهای واکسی از جمله مبلمان شهری، رنگ‌آمیزی و جمع آوری زباله و سایر اقدامات انجام می‌شود.

وی تلاش در جهت کاهش بار ترافیکی معضل همیشگی چالوس را از مهم‌ترین اقدامات برشمرد و گفت: محدودیت کوه، جنگل و دریا موجب شده است چالوس یک شهر خطی باشد.

رضوی با بیان اینکه این شهر تنها شهری است که تمامی فضای ساحلی شهری آن باز است، تصریح کرد: برای رفاه شهروندان از رودخانه چالوس تا سردابرود مسیر پیاده رو و دوچرخه رو احداث خواهد شد و تا پایان امسال از پل آب‌نما به رادیو دریا متصل و مسیر ۱۷ شهریور به رادیو دریا کوتاه خواهد شد.

رئیس شورای شهر چالوس، روشنایی معابر و بلوارهای سطح شهر و پیاده روها را از دیگر اقدامات مهم برشمرد و گفت: در سال گذشته حدود ۵۰ میلیارد صرف خرید  روشنایی و حدود ۲۰ میلیارد برای نصب آن شد که در حال انجام است.

رضوی  پیاده رو سازی و مکانیزه کانال را از دیگر اقدامات دانست و یادآور شد: در رادیو دریا ۳۷ کیلومتر کانال کشی برای پیاده روسازی انجام شد.

وی با اشاره به آسفالت معابر چالوس به حجم اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در راستای عدالت محوری انجام شد، بیان کرد: امسال بوستان‌ها و پارک‌ها درعلویکلا، دارمیشکلا، شمال آباد، اشکاردشت و آبرنگ به‌زودی تجهیز و بهسازی می‌شود.

رئیس شورای شهر چالوس به تملک ۳۶ هزار متر برای ساختمان جدید شهرداری با همکاری سپاه خبر داد و یادآور شد: حیاط و فضای ساختمان جدید شهرداری باید به عنوان بوستان مرکزی شهر تبدیل شود و همه مردم از آن استفاده کنند.

رضوی خاطرنشان کرد: کشتارگاه سنتی چالوس از دغدغه‌های مردم و بویژه منطقه عسل‌سر و فرج آباد است که با احداث کشتارگاه صنعتی جدید در فضای جدید در مرزن آباد این معضل بزرگ برطرف خواهد شد و مدیریت شهری در نظر دارد بخشی از فضای کشتارگاه را در زمینه بوستان و فضای بازی و بخشی هم به مزار یوسف رضا اختصاص دهد.

وی از دیگر خدمات مدیریت شهری در چالوس را حل معضل زباله دانست و گفت: با پیگیری مدیریت شهری محل دفع زباله در نواب تعطیل و با کمک فرماندار به زباله سوز نوشهر انتقال یافت.

رئیس شورای شهر چالوس از تصویب بودجه هزار و ۵۰ میلیارد تومانی شورا خبر داد و افزود: از این میزان بودجه ۲۷۰ میلیارد تومان بودجه جاری و مابقی برای کارهای عمرانی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری (فیلم)
  • (ویدئو) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور