Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم لطفی، معاون میراث‌ فرهنگی استان اردبیل گفت: در 9 ماهه امسال در حوزه میراث‌فرهنگی طرح‌های مختلفی اجرا شده که از جمله این اقدامات در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی بوده و شامل اتمام صحن قزلباشلار، راه‌اندازی پنج موزه، اجرای تابلوی معرفی مغازه‌ها، اجرای مرمت کاشی کاری گنبد شاه اسماعیل، اتمام پروژه الحاق حمام شیخ به میدان و مرمت کاشی‌کاری چینی‌خانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از مرمت مدرسه پورسینا شامل مرمت سقف چوبی، دیوارهای ریخته شده و.... در این مدت خبر داد و افزود: در مدرسه جعفری اسلامی نیز تکمیل مرمت تمامی درب‌ها و پنجره‌های چوبی طبقه اول، تکمیل مرمت اورسی تالار و اتاق، اجرای کف‌سازی، مرمت دو مورد پنجره چوبی طبقه فوقانی و تکمیل نازک‌کاری انجام شده است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل مرمت نمای جنوبی و تعمیرات اورسی های ضلع جنوبی مسجد میرزا علی‌اکبر، اجرای تأسیسات مکانیکی و تکمیل برخی عملیات بنایی سربینه حمام یعقوبیه و اجرای سه ایوان آجری جلوی مغازه‌های بازار سرای وکیل را از اقدامات در این بناها عنوان کرد.

لطفی در مورد مرمت و ساماندهی خانه‌های تاریخی بیان کرد: در 9 ماهه امسال شیب‌بندی و ایزولاسیون پشت بام خانه خلیل‌زاده و پاکسازی و آواربرداری و مرمت دیوار شمالی بنا، اجرای ازاره سنگی، ساخت پنچره های چوبی، اصلاح و تعویض آب باران، عایقکاری پشت بام و... خانه رئیسی 1 و2 اجرا شد.

او از آغاز مطالعات بازار تاریخی اردبیل و در حال مطالعه بودن آن خبر داد و افزود: مرمت رواق‌های حیاط و اتاق‌های ضلع غربی، اتمام نازک‌کاری، اجرای بخشی از نمای شمالی و در شرف بهره‌برداری آن در حسینیه مجتهد دلجو و آواربرداری سقف‌های فرو ریخته و اجرای سقف زیرزمین در بخش تالار اصلی حسینیه حاج عبادلله نیز امسال انجام شده است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به طرح‌های اجرایی در شهرستان‌های استان ادامه داد: از جمله پروژه‌های اجرایی در شهرستان نمین تراشیدن نازک‌کاری فرسوده داخلی، حذف بنایی‌های الحاقی و تخلیه مخازن آب سرد و گرم حمام حور روستای حور و اجرای سفت‌کاری و نازک‌کاری و افزایش زیربنای سالن نمایشگاه الحاق صنایع‌دستی بوده است.

لطفی با اشاره به اجرای سفت کاری و نازک کاری کامل یادمان شهدای گمنام بیله‌سوار و محوطه‌سازی آن گفت: در گرمی تجهیز ساختمان موزه گرمی، اجرای نازک‌کاری، تأسیسات الکتریکی و مکانیکیو ساخت و نصب پنجره‌های آن و در پارس‌آباد نیز در ساختمان صنایع‌دستی اجرای دیوارهای سفالی محیطی و کرسی چینی و ایزولاسیون و پرکردن محوطه داخلی با توفان(مخلوط رودخانه‌ای) را شاهد بودیم.

او از اتمام گنبد آجری و اجرای کامل بندکشی بقعه شیخ کشف‌الدین روستای دایوکندی هشتجین و تعویض چهار مورد پنجره آلومینیومی و تبدیل به چوبی مسجد خمس خلخال خبر داد و افزود: اجرای سقف تیرچه بلوک در محوطه ورودی غار گلستان نیر، مرمت پایه‌های سنگی و طاق‌ها و بدنه آجری پل آغلاغان و آواربرداری و کف‌سازی مسیرهای دسترسی دستکندهای کنزق را نیز از جمله پروژه‌های اجرایی بوده است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل خرید مصالح و پوشش محوطه باستانی مکتب اوشاقلاری شهر یری و برآورد اولیه هزینه عملیات و درج در سامانه برای انتخاب پیمانکار موزه شیخ حیدر مشگین‌شهر را از دیگر اقدامات در 9 ماهه نخست امسال عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی اردبیل بازار تاریخی اردبیل خانه های تاریخی میراث فرهنگی استان اردبیل معاون میراث صنایع دستی نازک کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۲۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۵۹ شیء تاریخی از سوی یک خانواده ملایری به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر اهدا شد و پس از تعیین قدمت در مخزن‌های نگهداری و در موزه‌های استان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

به گفته معصوم علیزاده این آثار تاریخی مربوط به دوره‌های پیش از تاریخ، تاریخی و دوره اسلامی است که پدر مسعود محبی، اهدا کننده این اشیاء، آنها را خریداری و در موزه شخصی نگهداری کرده است.

او همچنین گفت: این اشیاء قدیمی هم اکنون به رایگان در اختیار موزه‌های استان قرار گرفته است و با نام اهدا کننده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • استقرار گروه های پایش، مرمت و باستان شناسی در مجموعه باستانی نقش رستم
  • استقرار گروه‌های پایش و مرمت در نقش رستم
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • تابوت‌های باستانی «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند
  • تابوت‌های باستانی ‌محوطه‌ «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند