Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در قالب هیأتی متشکل از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیر کل زندان‌ها، مدیر کل پزشکی قانونی و جمعی از مسئولین مرتبط با حضور در زندان ماهیدشت بر بازداشت افراد تنها به ضرورت تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری با تشریح سیاست‌های دستگاه قضایی در مواجهه با کیفر زندان، یادآور شد: مبنای شرعی و قانونی دستگاه قضایی این است تا جایی که ممکن است از زندانی کردن افراد جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسلی‌زاده تصریح کرد: این مهم از تاکیدات مقام معظم رهبری و نیز ریاست محترم قوه قضاییه است که فرموده‌اند این تعداد زندانی زیبنده نظام اسلامی نیست و نباید زندانی کردن افراد آسان باشد.

وی با اشاره به هزینه‌های ناشی از زندانی کردن افراد، خاطرنشان کرد: با زندانی کردن افراد هزینه‌های زیادی اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر جامعه تحمیل می‌شود و گاه این هزینه‌ها تا مدت‌ها در جامعه بروز و ظهور پیدا می‌کند که ما باید از تحمیل این هزینه‌ها جلوگیری کنیم.

رئیس شورای قضایی استان تاکید کرد زندان را باید برای جرائم مهمه و مجرمین خطرناک بگذاریم چرا که این مهم سبب می شود تمرکز بیشتری بر این جرائم داشته باشیم و مانع از شکل‌گیری آن‌ها شویم.

توسلی زاده در پایان به مردم استان توصیه کرد اختلافات خویش را با صلح و سازش و بزرگ منشی به سامان برسانند و تا جایی که ممکن است از طرح دعوی در دادگستری خودداری کنند.

در ادامه رئیس کل دادگستری استان و هیأت همراه با حضور در بندهایی مختلف زندان مستمع مسائل و مشکلات زندانیان شدند و دستور آزادی برخی از افراد را حضوری و در دم صادر کردند که در این بازدید تعداد 101 نفر از زندانیان آزاد شدند.

بررسی مشکلات پزشکی برخی زندانیان و معاینه آن‌ها توسط کادر پزشکی قانونی با حضور مدیر کل پزشکی قانونی از دیگر برنامه های این بازدید بود.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه زندان آزادی پزشکی قانونی زندانی کردن افراد رئیس کل دادگستری هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۲۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان، ۲۸ تبعه پاکستان که به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان به سر می‌بردند، با استفاده از رأفت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

غریب آبادی افزود: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد خواهند شد و این فرایند میان دو کشور تا تعیین تکلیف تمامی افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6095301

دیگر خبرها

  • غریب آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان آزاد می‌شوند
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • بازدید رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از دادگستری سیریک
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است
  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی