Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-وزارت امورخارجه کره جنوبی اعلام کرد که سئول و تهران توافق کرده اند برای حل مسئله دارایی های مسدود شده ایران و همچنین آزاد نفتکش کره ای به مذاکرات خود ادامه دهند.
به گزارش آریا،وزارت امورخارجه کره جنوبی امروز (چهارشنبه) با انتشار بیانیه ای از تداوم گفت‌وگوها میان تهران و سئول برای حل وفصل مسئله داراییهای بلوکه شده ایران در کره و همچنین آزادی نفتکش توقیف شده کره ای در خلیج فارس خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه مطبوعاتی آمده است: از طریق رایزنی های چند جانبه با مقامات ارشد ایرانی، کره جنوبی و ایران با هم همکاری خواهند کرد تا راه حل های سازنده و سریعی را برای موضوعات موجود بر اساس دوستی دیرینه میان دو کشور تعیین کنند.
بنابر این گزار ش، چوی جونگ کان معاون اول وزیر امورخارجه کره جنوبی که در هفته جاری به تهران سفر کرده بود، یکسری دیدارها با مقامات ارشد ایرانی از جمله محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران داشته است.
وی همچنین با همتای خود، سید عباس عراقچی دیدار و گفت وگو کرد.
نیروی دریایی سپاه پاسداران 15 دی ماه در بیانیه ای از توقیف یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری هانکوک چیمی به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس خبر داد که حامل هفت هزار و 200 تن مواد شیمیایی نفتی بوده است.
سفارت کره جنوبی در تهران دو روز بعد سلامت هر 20 ملوان حاضر در این کشتی را مورد تأیید قرار داد.
مقامات کشورمان طی روزهای اخیر بارها تاکید کرده اند که توقیف نفتکش کره ای موضوعی کاملا فنی بوده و پرونده آن در دستگاه های مربوطه در حال پیگیری است.
همچنین وزیر امورخارجه ایران در دیدار با این مقام کره ای آزاد شدن هرچه سریعتر پول بلوکه شده ایران در حساب های بانکی کره جنوبی را خواستار شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: توافق تهران سئول مذاکره بلوکه ایران نفتکش کره ای شده ایران کره جنوبی کره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۲۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، سید احسان خاندوزی که برای شرکت در پنجاهمین مجمع بانک توسعه اسلامی به ریاض سفر کرده است در گفتگویی اظهار کرد: امسال پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد مالی کشور‌های مسلمان است.

وی ادامه داد: ۵۷ کشور مسلمان عضو از تسهیلاتی که این بانک برای پروژه‌های زیرساختی انرژی آموزش بهداشت و سلامت تزریق می‌کند استفاده می‌کنند، ما هم در ایران به عنوان یکی از سه سهامدار بزرگ که از ابتدا نقش آفرین بودیم در پنجاهمین سالگرد مجمع عمومی بانک در ریاض شرکت فعالانه داشتیم.

خاندوزی گفت: در این اجلاس هم بخش خصوصی کشور مشارکت وسیعی داشت، هم نمایندگان بخش‌های دولتی، وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌های ذیربط در این دوره حضور فعال دارند.

وی تاکید کرد: تنها نهادی که علی رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا همچنان در تامین مالی پروژه‌ها از اعتبارات بین‌المللی به طرح‌های عمرانی کشور کمک می‌کند، بانک توسعه اسلامی است.

وزیر اقتصاد یادآور شد: ما امروز ۱۱ طرح مهم در استان‌های مختلف داریم که تامین مالی آنها به صورت ارزی توسط بانک توسعه اسلامی انجام می‌شود.

وی گفت: در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مشکلاتی در نظام بازپرداخت ایران وجود داشت که موجب توقف عمرانی جمهوری اسلامی ایران شده بود؛ دولت سیزدهم با اهتمام جدی این موانع و مشکلات را برطرف کرد و مجدداً شاهد این هستیم که تزریق به پروژه‌های ایران از سوی بانک توسعه اسلامی آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی غیر از اینکه صورت‌های مالی بانک به تصویب می‌رسد، خط مشی سال آینده بانک توسعه اسلامی نیز توسط وزرای قتصاد عضو تعیین می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهاد ایران که در این نشست مطرح خواهد شد، گفت: یک پیشنهاد مهم پنجره تامین مالی ترجیحی است که با نرخ‌های ترجیحی و حمایتی بتواند از طرح‌ها در کشور‌هایی که نیاز به پروژه‌های حمایتی دارند استفاده کند. جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تاسیس این پنجره تامین مالی ترجیحی ارائه داده است و امیدواریم مصوب شود.

خاندوزی خبر داد: یکی از نکاتی که در دستور کار مذاکرات ما با بانک توسعه اسلامی است؛ اضافه کردن سه پروژه مهم حوزه بهداشتی درمانی و دانش بنیان کشور به ۱۱ پروژه‌ای است که قبلاً تامین مالی آنها توسط بانک توسعه اسلامی انجام شد.

وی تاکید کرد: در حاشیه اجلاس سالانه جلساتی با وزرای اقتصادی کشور‌های عضو به خصوص کشور‌های هدف که نقش پررنگ تری در تعاملات اقتصادی ما دارند به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقابه صورت دوجانبه تنظیم کرده‌ایم؛ البته دیدار مفصلی با همتای سعودی خود خواهم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت احتمالی کره جنوبی در پیمان آکوس؛ محور گفت‌وگوهای دو جانبه سئول و کانبرا
  • بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی با فوتسال ایران
  • سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • عذرخواهی رسمی روبن آموریم به خاطر سفر به لندن و مذاکره با وست هم
  • فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران