Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:16:10 GMT

بیش از ۵هزار کودک دماوندی بینایی سنجی شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۲۷۹۱

بیش از ۵هزار کودک دماوندی بینایی سنجی شدند

فاطمه خانزادی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای تیر ماه سال جاری طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سطح کشور و شهرستان دماوند آغاز شد که با توجه به شیوع ویروس کرونا و تشدید همه گیری بیماری کرونا، طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی) باتمهیدات ویژه و با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: باتوجه به بیماری کرونا و رعایت بهداشت به ویژه کودکان ۳ تا ۶ساله در سطح شهرستان مسئله بسیار حائز اهمیتی بوده که بر همین اساس رعایت پروتکل بهداشتی، استفاده از تب سنج، توزیع ماسک و الکل در بین کودکان در دستور کار قرار گرفت.

خانزادی اذعان داشت: در حال حاضر ۳پایگاه ثابت در سه منطقه گیلاوند چهارراه شهدا مجتمع شهید سجادیان، رودهن پاساژ سران و شهر آبسرد مجتمع خدمات بهزیستی شهید فیاض بخش این طرح تا پایان سال اجرا خواهد شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند با بیان اینکه بی توجهی به تنبلی چشم در دوران کودکی موجب نابینایی و کم بینایی افراد در بزرگسالی می‌شود، افزود: تنبلی چشم یکی از علل شایع کم بینایی و نابینایی یک چشمی و گاهی ۲چشمی در کودکان است که در بسیاری موارد در صورت تشخیص به موقع قابل پیشگیری و درمان است.

شهرستان دماوند از جمله شهرستان های شرق استان تهران است که در ۴۵ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها شهرستان دماوند طرح غربالگری تنبلی چشم سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان دماوند طرح غربالگری تنبلی چشم سازمان بهزیستی کشور شهرستان دماوند طرح غربالگری تنبلی چشم سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور شهرستان دماوند تنبلی چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۲۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان

 رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان با بیان این خبر گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از سه تا پنج سالگی است.

مالکی افزود: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده و در نوبت کاشت حلزون در این بیمارستان قرار دارند.

دکتر مالکی خاطرنشان کرد: خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های هنگفت را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی