Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس صهیونیستی در گزارشی نوشت که موضع سیاسی قطر با وجود توافق‌نامه آشتی همچنان ثابت است و دوحه برنده این توافق‌ خواهد بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از عربی 21، «ویزیت رابینا» شرق‌شناس صهیونیستی طی مقاله‌ای در روزنامه اسرائیلی «ماکور ریشون» نوشت، هیچ کسی از موضع آینده دولت قطر در خصوص توافق‌نامه شورای همکاری خلیج فارس آگاه نیست و نتایج این توافق‌نامه از طریق متوقف کردن اقدامات شبکه الجزیره علیه مصر و امارات و همچنین اسرائیل مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی در ادامه افزود: سیگنال توافقنامه آشتی تاریخی میان قطر و کشورهای حوزه خلیج فارس به اسرائیل رسیده است. محاصره قطر پس از چهار سال توسط کشورهای حوزه خلیج فارس و مصر پایان یافته که این امر سوال‌های زیادی را در این روزها و حتی روزهای آینده مطرح کرده است.

این نویسنده صهیونیستی در گزارش خود تاکید کرد که مسائل حوزه خلیج فارس به طور خاصی مورد اهتمام اسرائیل قرار گرفته است و این امر به ایجاد شرایطی برای آغاز تبادل اسراء میان اسرائیل و جنبش حماس کمک خواهد کرد؛ چرا که قطر هرماه کمک‌های مالی را به نوار غزه منتقل می‌کند. بنابراین رابطه پیچیده‌ای میان قطر و اسرائیل به وجود می‌آید؛ اما این سوال همچنان وجود دارد که آیا « بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل می‌تواند این امور را مدیریت کند، درحالی‌که تنها 11 هفته به برگزاری انتخابات اسرائیل باقی مانده است.

ویزیت رابینا تاکید کرد که برگزاری اجلاس شورای همکاری و آشتی میان کشورهای خلیج فارس به معنای واقعی صورت نگرفته است و به نظر می‌رسد که دلیل اصلی این توافق‌نامه درخواست «دونالد ترامپ» رئیس جمهور فعلی آمریکا بوده تا از خلال آشتی قطر و عربستان یک جبهه متحد در مقابل ایران و موضع « جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا در خصوص ایران مبنی بر بازگشت به مذاکرات‌هسته‌ای با این کشور ایجاد کند.

اعلام آمادگی قطر برای میانجیگری بین ریاض و آنکارافایننشال تایمز: عربستان و امارات بازنده تحریم قطر شدند

نویسنده مذکور خاطرنشان کرد، سوالی که محافل اسرائیلی پس از امضای توافق‌نامه آشتی خلیج فارس مطرح می‌کنند، مسئله بازندگان و برندگان در این توافق‌ است و در ظاهر به نظر می‌رسد بزرگترین برنده در این توافق‌نامه قطر باشد، چرا که کشورهای محاصره کننده برای دوحه مجموعه‌ای از شروط را از جمله بسته شدن شبکه « الجزیره» و قطع روابط با « اخوان المسلمین» و همچنین ایران و ترکیه مطرح کردند، که بعدها این شروط را نادیده گرفتند.

این نویسنده اسرائیلی تاکید کرد که قطر شرایط کشورهای محاصره کننده را نپذیرفت و در واقع این امر نشانگر قدرت مالی و اقتصادی این کشور کوچک است که با اعزام یک نیروی نظامی به پایگاه نظامی ترکیه در دوحه ارتباط خود را با آنکارا گسترده کرد و روابط این دو کشور در همه زمینه‌ها تاریخی بوده و همچنان ادامه دارد.

رابینا در ادامه افزود: محاصره قطر همچنان مانند گذشته است و سعودی ها کاملا می‌دانند که سیاست دوحه بعد از توافق‌نامه آشتی قطر تغییر نکرده و همچنین روابط خود را با آنکار و تهران قطع نخواهد کرد؛ بلکه برعکس روابط خود را با این دو کشور گسترش می‌دهد.

«رونیت مارزین» ، یک محقق اجتماعی و سیاسی در دانشگاه حیفا اعلام کرد که در خصوص نتایج توافق‌نامه آشتی خلیج فارس باید ببینیم که آیا تحرکات شبکه الجزیره علیه مصر و امارات متحده عربی متوقف می‌شود و علاوه بر آن این توافق‌نامه می‌تواند پرونده سیاه محمد بن سلمان را در خصوص قتل « جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی پاک کند.

وی افزود: کشوورهای خاورمیانه اکنون منتظرند تا ببینند چگونه جو بایدن با مسئله هسته‌ای ایران برخورد خواهد کرد و چگونه موضع وی در حمایت از بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران عملی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار قطر اسرائیل اخبار عربستان سعودی اخبار قطر اسرائیل توافق نامه آشتی توافق نامه خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۲۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج‌فارس تاریخ سربلند ملت ایران است

 محمود شیخ‌ویسی  بیان کرد: علت نام‌گذاری دهم اردیبهشت به‌روز ملی خلیج‌فارس این است که در زمان شاه‌عباس صفوی نیروهای دلیر ایرانی توانستند پرتغالی‌ها را که از طریق خلیج‌فارس به ایران حمله کرده بودند را شکست داده و آنها را بیرون کنند و برای گرامیداشت این روز که یادآور از خودگذشتگی‌های ملت سرافراز ایران در برابر اشغالگران متجاوز پرتغالی است به این روز نام‌گذاری شد.

شیخ‌ویسی در خصوص روز خلیج‌فارس افزود: این روز برای ایرانی‌ها و آزاداندیشان یادآور خاطره‌هاست و یکی از روزهای عزتمندی و سربلندی ملت ایران را به رخ جهانیان می‌کشاند و نشان از تاریخ سربلند مردم این سرزمین دارد باید گفت در تقویم این سرزمین روزهای باشکوه بسیاری رقم خورده است که حاکی از تاریخ پر شکوه مقاومت و ایثار مردم است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خلیج‌فارس همواره عامل وحدت ایرانی‌ها با کشورهای منطقه است و همین مسئله باعث شده است که برخی از کشورهای استعمارگر همواره در برهه‌های زمانی دست به تحریف نام خلیج‌فارس زدند تا با تغییر نام خلیج‌فارس به اهداف شوم خود در منطقه نزدیک شوند.

شیخ‌ویسی تأکید کرد: آگاه‌سازی این مسئله برای قشر دانش‌آموز و دانشجو جدا از اهمیت مسئله از بعد علمی و پژوهشی، فرهنگی و سیاسی نیز بسیار ارزشمند و حساس است ریشه اصرار اعراب بر تغییر نام خلیج‌فارس به نام جعلی به تحریک انگلیسی‌ها به دهه ۱۳۳۰ خورشیدی و پس از ملی‌شدن صنعت نفت ایران و خلع‌ید شرکت‌های انگلیسی و قطع روابط ایران و انگلیس بر می‌گردد.

وی افزود: مطرح‌شدن نام جعلی خلیج عربی تخم نفاقی بود که از سوی انگلیسی‌ها کاشته شد و باتوجه‌به اینکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها این منطقه را شریان حیاتی غرب در منطقه استراتژیک غربی و حوزه منافع ویژه خود می‌دانند در واقع یکی دیگر از اهداف و انگیزه‌ای انگلیسی‌ها و بخصوص آمریکایی‌ها تلاش آنها برای تغییر این نام و ایجاد فتنه و اختلاف بین کشورهای منطقه است.

شیخ‌ویسی خاطر نشان کرد: به طور حتم اسم خلیج‌فارس به‌هیچ‌وجه قابل تحریف نیست؛ زیرا اسناد تاریخی نشان از حاکمیت ایران بر خلیج‌فارس داشته و خط بطلانی بر ادعاهای باطل برخی کشورها می‌کشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ ارزیابی صهیونیست‌ها از پاسخ منفی حماس به طرح پیشنهادی
  • جنبش‌های سده‌های دوم و سوم هجری بیش‌تر تقابل ایرانی – ایرانی بود نه ایرانی - عربی
  • حماس: در حال بررسی پیشنهاد آتش‌بس هستیم
  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت
  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل
  • انتقاد از واکنش برخی کشورهای عربی بعداز حمله سپاه به اسرائیل (فیلم)
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • توافق خصوصی‌سازی و هلدینگ خلیج فارس بر تغییر نام استقلال
  • خلیج‌فارس تاریخ سربلند ملت ایران است