Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدابنده گفت:اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بزرگترین رسالت دستگاه تعلیم و تربیت است، در سند تحول ارتقاء سطح مشارکت سایر دستگاه ها و نهادها جایگاه ویژه ای دارد و مهم ترین کانون مشارکت در دستگاه تعلیم و تربیت شوراهای آموزش و پرورش هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» امروز(۲۴ دی) در آیین بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش ضمن گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش، اظهار داشت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مجوز استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های سایر دستگاه ها و نهادها در جهت حل و فصل چالش ها و مشکلات و پیشبرد اهداف عالی تعلیم و تربیت به آموزش و پرورش داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش استان همه ساله جزء شوراهای برتر کشور بوده است گفت: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بزرگترین رسالت دستگاه تعلیم و تربیت است، در سند تحول ارتقاء سطح مشارکت سایر دستگاه ها و نهادها جایگاه ویژه ای دارد و مهم ترین کانون مشارکت در دستگاه تعلیم و تربیت شوراهای آموزش و پرورش هستند.

 

خدابنده با تاکید بر اهمیت تفویض اختیار، تمرکز زدایی و مشارکت پذیری در راستای اجرای مطلوب برنامه ها گفت: آموزش و پرورش بزرگترین نهاد اجتماعی در سطح کشور است که وظیفه تعلیم و تربیت و آماده سازی نیروی انسانی برای آینده جامعه را بر عهده دارد.

 

وی با بیان اینکه نیروی انسانی مهم ترین رکن توسعه کشور است و بایستی در جهت تربیت نیروی انسانی مشارکت پذیر، مشارکت جو، اهل مشورت و همفکری اهتمام ویژه ای داشته باشیم، افزود: استفاده از نظرات صاحب نظران و کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت به منظور سیاست گذاری، تدوین و اجرای برنامه های آموزش و پرورش در راستای تحقق مشارکت پذیری یکی از اهداف شوراهای آموزش و پرورش است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بررسی فرصت های جدید در حوزه های مختلف در جهت تحقق اهداف آموزش و پرورش، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی در جهت تحقق عدالت آموزشی، آینده پژوهی در آموزش و پرورش، ایجاد منابع مالی پایدار از جمله بحث مولد سازی و همچنین تسهیل در فعالیت های اجرایی و برنامه های مدنظر با همراه ساختن جامعه از جمله دیگر اهداف شوراهای آموزش و پرورش می باشند.

 

خدابنده گفتمان سازی و فرهنگ سازی را با پرداختن به موضوع تعلیم و تربیت و ایجاد فهم مشترک از آن در جامعه به عنوان یکی از اساسی ترین اهداف شوراهای آموزش و پرورش دانست و گفت: ارتقاء کیفیت آموزشی و عدالت آموزشی با استفاده از پتانسیل های موجود در منطقه و شهرستان از دیگر اهداف شوراهای آموزش و پرورش است تا همه دانش آموزان فارغ از جنسیت، نژاد، مذهب و قومیت به آموزش با کیفیت دسترسی داشته باشند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شورای دانش آموزی اهداف شوراهای آموزش و پرورش دستگاه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۳۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مصوب کرد.

به گزارش مهر، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • معلم خط اول تحول در تعلیم و تربیت و میراث‌دار انبیا در انسان‌سازی
  • تبریک مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به تلاش گران عرصه تعلیم و تربیت
  • صحرایی: معلم افسر ارشد تحول در نظام تعلیم و تربیت است
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سریع‌تر اجرایی شود
  • مخبر: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع تر اجرایی شود
  • سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هرچه سریع‌تر اجرایی شود