Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@04:37:40 GMT

آمار بستری شدگان کرونا در شاهین‌دژ به ۲ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۳۱۳۹

آمار بستری شدگان کرونا در شاهین‌دژ به ۲ نفر رسید

امین قلندرزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در شاهین دژ تاکنون ۲ هزار و ۸۶۸ به این ویروس مبتلا شدند که از بین آنان ۲ هزار و ۷۷۵ نفر به بهبودی دست پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی در این شهرستان ثبت نشده، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید-۱۹ تاکنون ۹۳ نفر در این شهرستان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ اظهار داشت: با تلاش مجموعه کادر درمانی و همراهی شهروندان، وضعیت مقابله با کرونا در این شهرستان طی یک ماهه گذشته در حالت زرد باقی مانده و پیش بینی می شود با این روند به حالت آبی تغییر پیدا کند.

قلندرزاده با هشدار نسبت به عادی انگاری در روزهای آینده از سوی مردم اضافه کرد: در صورتی که مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند و بدون توجه به هشدارها در معابر و خیابان‌ها حضور گسترده داشته باشند در آینده نزدیک با موج جدیدی از شیوع کرونا روبرو خواهیم شد.

وی بیان کرد: ترددهای غیرضروری شهروندان در مناطق مختلف شهر باعث می‌شود افراد ناقل بیماری، ویروس را بیشتر به دیگران منتقل کنند و همین امر گسترش بیشتر بیماری را درپی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: هراندازه شهروندان نسبت به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک حساسیت بیشتری به خرج دهند آمار بستری‌شدگان و مبتلایان کاهش خواهد یافت و فشار روی کادر درمانی نیز کمتر می‌شود.

شاهین‌دژ با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است؛ این شهرستان از جمله نخستین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی بود که شیوع بیماری کرونا در آن تثبیت شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا آذربایجان غربی شاهین دژ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آذربایجان غربی شاهین دژ ویروس کرونا آذربایجان غربی شاهین دژ اخبار کنکور شاهین دژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۳۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور

حمد جعفرزاده از استقرار و خدمات رایگان ۱۷ مرکز شبانه روزی در سطح استان برای حیوان گزیدگی خبر داد و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۵ هزار و ۸۵۸ نفر حیوان گزیدگی گزارش شده بود که در سال ۱۴۰۲ این آمار به ۶ هزار و ۷۳۷ نفر افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد موارد حیوان گزیدگی مربوط به گروه سنی زیر ۱۵ سال است، اظهار کرد: ۷۷ درصد حیوان گزیدگی توسط سگها، ۱۷ درصد مربوط به گربه ها، ۲ درصد توسط گاو و گوسفندان و ۴ درصد نیز توسط سایر حیوانات انجام می‌شود.

معاون بهداشت علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: ۴۹ درصد حیوان گزیدگی توسط سگ‌های ولگرد و ۵۱ درصد نیز توسط سگ‌های دارای مالک صورت می‌گیرد، اما با توجه به اینکه سگ‌های ولگرد شهری و روستایی واکسیناسیون ندارند، گزیدگی این سگ‌ها بیش از اندازه خطرناک هستند.

جعفرزاده با بیان اینکه تاکنون مرگ انسانی ناشی از هاری در استان اردبیل گزارش نشده است و انتقال بیماری هاری بسیار نادر است، افزود: این بیماری در صورتی از طریق انسان به انسان انتقال می‌یابد که با عدم اطلاع پیوند اعضاء انجام شود.

این مقام درمانی و بهداشتی اردبیل با اذعان بر اینکه استان اردبیل جزو استان‌هایی با بروز بالای حیوان گزیدگی است، خاطرنشان کرد: بیماری هاری درمان ندارد. هم استانی‌ها در مواجه با حیوان گزیدگی از پانسمان و بخیه اجتناب نمایند و حتما محل حیوان گزیدگی را به مدت ۲۰ دقیقه با صابون و آب پرفشار شستشو دهند و سپس با محلول بتادین ضدعفونی کنند.

دیگر خبرها

  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • نجات جان چهار مفقودی در ارتفاعات اوچ دره شاهین دژ
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند