Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه فرهنگسرای خانواده، پادکست «بانوی بی‌نشان» با همکاری کانون مذهبی بر ستیغ چکاد، استوری‌های مذهبی، فتوکلیپ شرح خطبه فدک در برنامه «زندگی به سبک مادر»، ویدئوکلیپ «بانوی بی حرم» برگرفته از اشعار حمیدرضا برقعی و فتوکلیپ شرح مختصری از زندگی نامه حضرت فاطمه زهرا(س) با عنوان «بانوی یاس» ۲۷ و ۲۸ دی منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرهنگسرا در ایام فاطمیه برنامه «قصه‌های شنیدنی» را در قالب پادکست مهربانو از هفتم تا ۲۸ دی روزهای فرد اجرا می‌کند.

همچنین پادکست «فیروزه بی‌نشان» با حضور محمدفاضل فروتنی هنرمند نوجوان اهل استان خراسان جنوبی (بیرجند) با معرفی و خوانش داستان‌هایی از زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) برگرفته از کتاب سبزپوشان به قلم جواد نعیمی و مشارکت کانون کتاب و کتابخوانی آستان قدس رضوی خراسان جنوبی (بیرجند) هشتم، ۱۱، ۱۶ و ۲۲ دی منتشر شد.

ویژه‌برنامه‌های فرهنگسرای خانواده در ایام فاطمیه با هدف شناخت بیشتر شهروندان از الگوهای دینی و توسعه فعالیت‌های مشارکتی و فرهنگی بین خانواده‌ها و ترویج سبک زندگی و اقامه عزای فاطمی برگزار می‌شود.

شهروندان برای بهره‌مندی از این برنامه‌ها می‌توانند به صفحه‌های فرهنگسرای خانواده در فضای مجازی به نشانی Farhangsara_khanevade@ و Ketabkhanekhanevade@ مراجعه کنند.

شب شعر آئینی «شفیعه محشر» در فرهنگسرای سرو

شب شعر آئینی «شفیعه محشر» همزمان با ایام فاطمیه و سوگواری شهادت صدیقه کبری، حضرت زهرا (س)، با حضور شاعران و دوست‌داران اهل بیت(ع) در فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود.

این برنامه با مشارکت کانون ادبی قلم فرهنگسرای سرو و حضور جمعی از شاعران نام آشنا در رثای حضرت زهرا (س) روز چهارشنبه(۲۴ دی) از ساعت ۱۵ تا ۱۷ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن اجتماعات فرهنگسرای سرو به نشانی خیابان ولی عصر(عج)، بالاتر از پارک ساعی، کوچه ساعی دوم برگزار می‌شود. حضور علاقه‌مندان در این شب شعر آئینی آزاد است.

معرفی حبیب‌الله معلمی در پادکست «غزل سرخ»

چهارمین قسمت از مجموعه پادکست‌های «غزل سرخ» با معرفی زنده یاد حبیب‌الله معلمی مداح اهل بیت(ع) توسط خانه فرهنگ تهرانسر تولید و در فضای مجازی به نشانی farhangsaradanesh منتشر شد.

مجموعه پادکست‌های «غزل سرخ» با هدف آشنایی مخاطبان با زندگی و تفکرات مفاخر و شاعران معاصر ادبیات فارسی تولید و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

حبیب‌الله معلمی فرزند نصیر متولد سال ۱۳۰۵ در شهرستان رامهرمز، دروس ابتدایی را در مکتب خانه گذراند و ادامه آن را تا سیکل قدیم پی گرفت و پدرش که معلم قرآن بود او را با این کتاب آسمانی آشنا کرد. ذوق و قریحه‌ شاعری از اوان جوانی در وجود ایشان بود اما تشویق‌های یکی از دوستان پدرش که خود شاعری توانا بود به نام حاجی بابا اشتری لرکی زمینه را برای شکوفایی استعدادهای وی فراهم کرد.

معلمی شاعر نام آشنای جبهه‌های جنگ است که سروده‌های وی در طول جنگ ایران و عراق و پس از آن توسط مداح اهل بیت حاج صادق آهنگران خوانده می‌شد و شور و اشتیاق رزمندگان را دو چندان می‌کرد، معلمی شغل حسابداری در بازار و تجارتخانه‌های خصوصی را داشته است، معلمی چهار تیرماه ۱۳۹۲ دار فانی را وداع گفت.

تاکنون کتابی که در برگیرنده تمام اشعار این شاعر باشد به چاپ نرسیده است اما بیشتر اشعارش در کتابی به نام «خونین نامه عاشقان حسین» در ۲ جلد و در زمان جنگ توسط انتشارات سپاه پاسداران منتشر شد و سایر سروده‌های این شاعر در جزواتی در مناسبت‌های مختلف مذهبی چاپ و در دست مداحان قرار گرفته است، ضمن اینکه مجموعه اشعار این شاعر نیز آماده چاپ است. بیشتر آثار وی در قالب چهارپاره است گرچه در غزل و مثنوی نیز طبع آزمایی کرده است.

از جمله سروده‌های مشهور معلمی؛ ای لشکر صاحب زمان آماده باش/آماده باش -با نوای کاروان/بار بندید همرهان/ این قافله عزم کرببلا دارد- شور حسین است چه‌ها می‌کند- این لشکر حق عازم کرببلاست امشب- سوی دیار عاشقان رو به خدا می‌رویم- بهر آزادی قدس از کربلا باید گذشت- ای لشکر حسینی تا کربلا رسیدن یک یا حسین دیگر، است.

برچسب‌ها فرهنگسرای سرو سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شهادت حضرت فاطمه زهرا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگسرای سرو سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شهادت حضرت فاطمه زهرا فرهنگسرای سرو سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شهادت حضرت فاطمه زهرا اخبار کنکور فرهنگسرای سرو ایام فاطمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۳۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جرم انتشار عکس جعلی وایرال شده از ترانه علیدوستی و پدرش چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ چندی پیش بود که عکسی جعلی از احسان علیخانی، مجری سابق تلویزیون در در فضای مجازی منتشر شد و حکایت از تغییرات باورنکردنی او داشت. بعد از بازتاب عکس دستکاری شده او در رسانه‌ها علیخانی با انتشار یک عکس سلفی نوشت: وسط این اوضاع و احوال عکس ادیت می‌کنند و هنرمندانه پخش می‌کنند. کلی پیج و خبرگزاری هم منتشر می‌کنند و منم باید جواب کلی آدم را بدهم، که نه بابا من نیستم!

از ۱۴ دی ۱۴۰۱ که ترانه علیدوستی با قرار وثیقه آزاد شد، دیگر کمتر مثل سابق با جنجال سر زبان‌ها بود، تا اینکه این اواخر نادره حکیم الهی، مادر ترانه علیدوستی بدون اینکه نامی از بیماری دخترش ببرد، گفت که ترانه به بیماری سختی مبتلا شده، که اکنون حالش خوب است. او بدون اینکه نامی از بیماری ببرد، گفت: منشا بیماری دخترش مشخص نیست.

چند روز بعد تصاویری از ترانه علیدوستی و ملاقات پدرش و بازیگران با او در فضای مجازی منتشر شد، که مشخص شد این تصاویر متعلق به بستری شدن الناز شاکردوست است، که چند سال پیش سر صحنه فیلمبرداری دچار حادثه شده بود.

چندی پیش پرویز پرستویی در صفحه اینستاگرام خود عکسی از چهره تکیده بهرام بیضایی منتشر کرد و ضمن گلایه همیشگی‌اش نوشت: از دیروز عکس استاد بهرام بیضایی را در فضای مجازی دیدم، بسیار نگران شدم؛ دلم نمی‌خواست این عکس را منتشر کنم. ولی امروز استاد عزیز و بزرگوار آقای پرویز جاهد، منتقد و نویسنده در اینستاگرامش پستی درباره بیماری استاد بیضایی منتشر کرد و نوشت استاد بیضایی گرفتار هیولای وحشتناکی شده و با آن می‌جنگد، تا آن را شکست دهد.

در مقابل، حمید امجد هنرمند تئاتر و سینما و از دوستان نزدیک بهرام بیضایی واکنش تندی به خبرسازی‌های جعلی داد و آن را نتیجه شلوغ بازی ژورنالیستی و خبرسازی جعلی دانست و با طعنه نوشت: در حال حاضر، استاد بیضایی با آمادگی و روحیه‌ای بهتر از قبل تمرین‌های نمایش خود را از سر گرفته‌اند. به جای دست به دست کردن اخبار نادرست می‌شود منتظر تماشای اجرای نمایش تازه استاد بود.

بر اساس ماده ۱۶، قانون جرائم رایانه‌ای، هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد، یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد. اگر تغییر یا تحریف به صورت مستهجن باشد، متهم به حداکثر هر دو مجازات مقرر محکوم خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۷، هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سید رضا نقی‌نژاد اورنگ، کارشناس و منتقد سینما در واکنش به خبرسازی‌های جعلی که چند وقت یکبار یقه هنرمندان را می‌گیرد، گفت: متاسفانه بعضی از شبه هنرمندان و شبه بازیگران برای اینکه توی چشم باشند، برای خودشان شایعه درست می‌کنند، یا به افرادی پول می‌دهند تا برایشان اینکار را کند. وقتی خبر منفی درباره آنها منتشر شد، ناگهان سر زبان‌ها می‌افتند. چون آنها نمی‌توانند با هنرشان دیده شوند، دست به دامن اخبار جعلی می‌شوند.

اورنگ ادامه داد: بعضی از فعالان فضای مجازی به دنبال خوراک می‌گردنند. آنها وقتی می‌بینند خوراکی ندارند، از صدا، تصویر و فیلم افراد سوء استفاده می‌کنند. افراد باید به حریم یکدیگر احترام بگذارند. اگر بنا به کنترل فضای مجازی است، باید نظارت‌ها شدید باشد تا دیگر شاهد این سوء استفاده‌ها نباشیم. وقتی ناگهان در فضای مجازی اعلام می‌شود که فلان شخص فوت کرده یا در بیمارستان بستری است و بلافاصله تکذیب می‌شود، با جان مردم بازی می‌کند. الان فضای مجازی به گونه‌ای شده که آدم‌ها فکر می‌کنند هر کاری می‌توانند انجام دهند و دیده نمی‌شوند.

به گفته این کارشناس سینما، وقتی یک خبرنگار مطلبی را می‌نویسد، همه نهادها به سراغش می‌روند و شکایت می‌کنند. چرا برای بی‌سامانی فضای مجازی کاری نمی‌شود؟ حتماً باید سوء استفاده رخ دهد؟ ما باید به دنبال پیشگیری باشیم. از طرفی، استفاده از هوش مصنوعی در فضای مجازی قوز بالا قوز شده است.

کد خبر 848307 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران ترانه علیدوستی

دیگر خبرها

  • یادمانی برای مرحوم غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • پشت‌پرده عکس‌ جعلی ترانه علیدوستی و پدرش
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • جرم انتشار عکس جعلی وایرال شده از ترانه علیدوستی و پدرش چیست؟
  • به احترام «معلم» برپا ...
  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار
  • اخبار جعلی از سر و کول هنرمندان بالا می‌رود
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند