Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-30@15:07:01 GMT

مسلمانان با اقدامات تروریستی تکفیری مقابله کنند

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۳۱۸۵

مسلمانان با اقدامات تروریستی تکفیری مقابله کنند

عصام الدین گوگلان مدیر مدرسه علمیه اهل سنت چنارلی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به قتل فجیع معدنچیان پاکستان به دست گروه تکفیری داعش، اظهار داشت: افرادی که اقدام به چنین فجایعی کرده اند قطعا در وجود آنان انسانیت جایگاهی ندارد، ریختن خون انسان در جمیع ادیان الهی حرام است چرا که این عمل صرفا تباه کردن یک انسان نبوده ، بلکه به تباهی کشاندن خلقت و در واقع منازعه با ربوبیت خدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر مدرسه علمیه اهل سنت چنارلی استان گلستان با اشاره به حدیثی از پیامبر رحمت (ص) که می فرماید: «اول مایحکم الله فیه یوم القیامه الدماء»؛ اذعان داشت: اولین دادگاه که در قیامت بر پا می شود ، دادگاه “خون” است و این نشان از مهمترین جرائم و معاصی اُخروی دارد ، تباه و نابودی همه ی دنیا در محضر خداوند از ریختن خون یک مسلمان سبک تر است.

وی افزود: "لزوال الدنیااهون علی الله من قتل رجل مسلم"؛ در باور این حدیث تردید نکنید که پایه قرآنی اش؛ آیه ۳۲ سوره مائده است ؛ «مَنْ قَتَلَ نَفْسَا بِغَیرِ نَفْسٍ أوفَسادٍ فِی الأَرضِ فَکانَّما قَتَلَ النَّاسَ جمیعاً»، ریختن خون یک نفر در فرهنگ قرآن مساوی با کشتن همه انسانها است.

وی در پایان تاکید کرد: در این حقیقت انکار ناپذیر، نهفته است که قتل یک نفر در واقع قتل یک نفر نیست، بلکه “ریختن خون انسانیت” است، فلذا از همه مسلمانان جهان و بالاخص دولت مردان اسلامی و سازمان‌های مردم‌نهاد و موسسات دینی درخواست داریم ضمن محکومیت این حادثه فجیع، از تکرار چنین حوادث جلوگیری گردد.


انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: ریختن خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۳۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان

شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی هرزگوین در بیانیه مشترکی تحولات جاری در غزه را لکه ننگی بر پیشانی بشریت دانستند.

به گزارش ایسنا، «احمد الطیب» شیخ الازهر روز دوشنبه میزبان «دنیس بچروویچ» رئیس جمهور بوسنی هرزگوین بود و در این دیدار دو طرف به بررسی مهمترین مسائل و چالش‌های پیش روی جهان اسلام پرداختند.

شیخ الازهر اظهار کرد: این دیدار برای ما بسیار ارزشمند است و تاثیر بسیار ویژه‌ای بر ما دارد چرا که همزمان با کشتار جمعی انجام شد که رژیم صهیونیستی در حق برادران ما در غزه انجام می‌شود و این به عنوان لکه ننگی بر پیشانی بشریت، یادآور جنایت کشتار جمعی است که در حق مسلمانان بوسنیایی در بوسنی هرزگوین انجام شد و به ما مسلمانان یادآور می‌شود که اتحادمان تنها راه بیرون آوردن امت‌مان از این بحران‌ها است.

الطیب در ادامه گفت: مشکل اصلی در تمام اتفاقاتی که برای ما رخ می‌دهد، واکنش ضعیف جهان اسلامی و عربی است و اساس این مشکل ضعف ناشی از تفرقه و پراکندگی است که ملت ما دچار آن است.

رئیس جمهور بوسنی هرزگوین نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در الازهر و دیدار با شیخ الطیب، تاکید کرد: آنچه در غزه در حال وقوع است لکه ننگی بر پیشانی بشریت است و این در درجه اول بحرانی اخلاقی است.

او با اشاره به اهمیت بسیار «برادری انسانی که شیخ الطیب و پاپ فرانسیس آن را ایجاد کرده به عنوان مهم‌ترین اصل اخلاقی در عصر کنونی»، گفت: ما باید به این اصول پایبند باشیم و آنها را به ویژه در این شرایط که با بحران‌های انسانی، اقتصادی و اجتماعی در مناطق مختلف جهان روبرو هستیم، به کار گیریم.

رئیس جمهور بوسنی در پایان به صورت رسمی از شیخ الازهر برای سفر به این کشور دعوت کرد و الطیب نیز از این دعوت استقبال و تاکید کرد که در اولین فرصت به بوسنی سفر خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان /برای تمام این کشتارها فقط ۱۱ میلیون تومان پول گرفتم
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • قتل مادر با دمبل به دلیل اعتراض به به‌هم ریختن خانه