Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ بازار فلزات گرانبها در حالی روز گذشته معاملات را آغاز کرد که روند نزولی آغاز معاملات باعث شکل گیری فشار قیمتی فلز زرد شد. اگرچه برخی تحلیل‌گران بر این باورند که تغییرات سیاسی احتمالا منجر به کاهش فشار فروش و افزایش تقاضای فلزات گرانبها به دلیل تصور پناهگاه امن سرمایه‌گذاری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته، طلای آتی فوریه با کاهش ۱۲.۹۰ دلاری به قیمت ۱۸۳۷.۹۰ دلار در هر اونس و نقره آتی مارس در بازار کومکس نیویورک با ۰.۰۸۱ دلار افزایش به قیمت ۲۵.۳۷ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند صعودی در پیش گرفتند. شاخص‌های اصلی ایالات متحده در پایان روز گذشته اندکی افزایش به ثبت رساندند. این در حالی است که معامله گران و سرمایه گذاران علیرغم افزایش موارد ابتلا به کووید – ۱۹، با امید به توزیع گسترده واکسن در ماه‌های آینده و تصویب بسته‌های کمک مالی بیشتر از سوی کنگره و سنای دموکرات ایالات متحده نسبت به چشم انداز مثبت اقتصادی خوش بین‌تر شده‌اند. با این وجود نمی‌توان شرایط سیاسی کنونی و تاثیر آن بر بازارها را نادیده گرفت؛ استیضاح ترامپ از جمله مواردی است که بر بازارهای مالی تاثیرگذار خواهد بود، بر این اساس برخی تحلیل‌ها بر این مبناست که ممکن است طی دو هفته آینده تا پس از برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری جو بایدن، برخی ناآرامی‌های مدنی در ایالات متحده ایجاد شود.

یکی از فاکتورهایی که اخیرا بر بازارهای مالی تاثیرگذار بوده، عملکرد وزارت خزانه داری آمریکا در افزایش نرخ بهره طی روزهای اخیر است. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا بر همین اساس روز گذشته در محدوده ۱.۱۷ درصدی معامله شد. با اینکه بازده اوراق قرضه در سطح نگران کننده‌ای قرار نگرفته که بیانگر سطح تورم بالا باشد، اما افزایش نرخ بهره موجب صعودی‌تر شدن منحنی خواهد شد و این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که تورم بالا موجب ریزش بورس و بازار کامودیتی‌ها خواهد شد.

در بازارهای مهم خارجی روز گذشته شاخص دلار آمریکا اندکی کاهش یافت، قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس اما روز گذشته به بالاترین سطح ۱۰ ماه گذشته رسید و به قیمت ۵۳ دلار در هر بشکه معامله شد.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، معاملات آتی طلای فوریه در یک سطح کلی فنی کوتاه مدت قرار گرفته‌اند. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت فنی و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه ژانویه یعنی ۱۹۶۲.۵۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل ۱۸۰۰ دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات اخیر، سطح مقاومت نخست طلا ۱۸۵۰ دلار و سطح مقاومت دوم ۱۸۶۲ دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست بر روی کمترین قیمت هفته گذشته یعنی ۱۸۲۷.۸۰ دلار و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۱۸۱۷.۱۰ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

معاملات آتی نقره مارس هم در یک سطح کلی فنی و کوتاه مدت قرار گرفته است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی و بالاترین قیمت معاملات ماه ژانویه یعنی ۲۹.۱۰۵ دلار و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل ۲۴ دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات انجام شده، سطح مقاومت نخست نقره بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۵.۷۴۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم بر روی ۲۶ دلار در هر اونس قرار گرفته در حالی که سطح پشتیبانی نخست بر روی پایین‌ترین قیمت روز گذشته یعنی ۲۵ دلار و سطح پشتیبانی دوم بر روی پایین‌ترین قیمت هفته گذشته یعنی ۲۴.۵۳ دلار در هر اونس مشاهده شده است.

پربیننده ترین قیمت دلار ۲۲ دی ماه ۱۳۹۹ پیش بینی قیمت طلا تا پایان هفته/ کاهش قیمت طلا و سکه با افت ارزش اونس فوری/ رییس‌جمهور: قیمت دلار واقعی نیست پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۳دی/ تلاش ناموفق نوسان‌گیران در نگه‌داری دلار ۲۵هزار تومانی قیمت دلار ۲۳ دی ماه ۱۳۹۹

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده ریاست جمهوری سرمایه گذاران نیویورک بورس دلار در هر اونس سطح پشتیبانی سطح مقاومت گذشته یعنی قیمت دلار روز گذشته قیمت طلا هدف بعدی بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟

به گزارش خبرنگار مهر ارزهای دیجیتال پیشرو جهان نزول کردند و اتریوم بیش از سه درصد از دست داد. این حرکت یک روز قبل از برنامه‌ریزی هنگ‌کنگ برای راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس لحظه‌ای روی بیت‌کوین و اتریوم اتفاق افتاد.

بیت‌کوین در ساعت سه و یک دقیقه بعد از ظهر به وقت شرقی ۰.۵۵ درصد سقوط کرد و به قیمت ۶۲ هزار و ۷۶۲ دلار فروخته شد، در حالی که اتریوم با افت ۲.۹۲ درصدی به قیمت ۳۱۶۹ دلار در همان زمان رسید.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۴ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۴۷ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۲ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۳۱ درصد افزایش روزانه را ثبت کرده است.

کد خبر 6092997 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ثبات دلار و درهم و رشد یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت