Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@22:34:09 GMT

طرز تهیه شیرینی قرابیه تبریزی خانگی

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۳۳۰۸

طرز تهیه شیرینی قرابیه تبریزی خانگی

در این مطلب می‌توانید طرز تهیه شیرینی قرابیه تبریزی به دو روش ساده و بازاری و قنادی را  یاد بگیرید.

مواد لازم برای ۵ نفر

بادام خام بدون پوست: ۱۵۰ گرم

سفید تخم مرغ: ۳ عدد

شکر: ۲۰۰ گرم

وانیل: ۱/۴ قاشق چایخوری

مغز بادام و پسته: به مقدار لازم برای تزئین


طرز تهیه

در اولین مرحله از طرز تهیه شیرینی قرابیه تبریزی باید ۱۵۰ گرم بادام را کاملاً به صورت آرد آسیاب کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای این کار می‌توانید از پودر بادام آماده استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای تهیه آرد بادام باید حتماً از بادام بدون پوست استفاده کنید. حال زرده و سفید تخم مرغ را جدا کنید. سفید تخم مرغ را با شکر به خوبی با همزن بزنید تا یک مخلوط سفید و سبک ایجاد شود. در این مرحله باید آرد بادام و وانیل را به آرامی به ترکیب تخم مرغ و شکر اضافه کنید و با کمک دور کند همزن بزنید تا مخلوط شوند. در این مرحله یک مایع خمیری ایجاد می‌شود که تقریباً بافت غلیظ و کش داری دارد.

فر را با دمای ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید و اجازه دهید حداقل ۱۵ دقیقه قبل از شروع پخت داغ شود. قبل از اینکه فر را روشن کنید سینی فر را خارج کنید. روی سینی فر یک کاغذ روغنی بزرگ قرار دهید. سپس خمیر شیرینی را داخل قیف پارچه‌ای بریزید. خمیر را با استفاده از قیف روی سینی بریزید. توجه داشته باشید که خمیر شیرینی‌ها را با فاصله کنار هم بریزید تا بعد از پخت به هم نچسبند. بعد از اینکه همه مواد شیرینی را روی سینی ریختید، مقداری مغز بادام و پسته خرد شده روی شیرینی بریزید. سینی فر را برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا سطح آن طلایی شود. سپس سینی را خارج کنید و اجازه دهید کمی سرد شود و بعد شیرینی‌ها را جدا کنید و در ظرف مناسب بچینید.

روش پخت و طرز تهیه شیرینی قرابیه تبریزی قنادی و بازاری

 

در مرحله اول روش پخت شیرینی قرابیه باید بادام را آسیاب کنید و سپس یک چرخ گوشت را بردارید و آرد بادام را به همراه شکر و سفید تخم مرغ برای ۲ بار چرخ کنید. بعد از چرخ کردن یک خمیر تقریباً سفت ایجاد می‌شود. مواد را برای چند دقیقه ورز دهید تا رنگ آن تغییر کند و سفید شود. حال این خمیر را داخل قیف با ماسوره ساده بریزید و همانند روش قبل مواد را به صورت دایره‌ای روی سینی بریزید.

بعد از ریختن مواد شیرینی روی سینی فر، مقداری مغز بادام و پسته روی آن بریزید و شیرینی‌ها را داخل فری که از قبل برای ۱۵ دقیقه گرم شده قرار دهید. شیرینی را همانند روش قبل بعد از سرد شدن از سینی جدا کنید و داخل ظرف مورد نظر خود قرار دهید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه شیرینی قرابیه

*اگر احساس کردید خمیر شیرینی بیش از حد سفت شده و در قیف حرکت نمی‌کند، به مقدار کمی سفیده تخم مرغ به آن اضافه کنید.

*برای نگهداری این شیرینی حتماً آن را داخل یک ظرف درب‌دار قرار دهید تا خشک نشود.

*اگر برای جدا کردن شیرینی از کاغذ روغنی با مشکل مواجه شدید، می‌توانید یک پارچه نمدار پشت کاغذ روغنی بکشید و بعد شیرینی‌ها را جدا کنید.

*برای تزئین شیرینی قرابیه می‌توانید به جای بادام و پسته خرد شده از خلال بادام و پسته استفاده کنید تا شیرینی شما ظاهر زیباتری داشته باشد.

*برای درست کردن قرابیه گردویی می‌توانید به جای پسته و بادام از گردوی خرد شده استفاده کنید.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طرز تهیه شیرینی طرز تهیه شیرینی شیرینی قرابیه شیرینی تبریزی سبک زندگی پارسی خبر استفاده کنید سفید تخم مرغ بادام و پسته شیرینی ها قرار دهید روی سینی جدا کنید سینی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۳۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلایی که انفجار مهیب چاه فاضلاب بر سر شهروندان تبریزی آورد | فیلم

در پی انفجار چاه فاضلاب در شهرک پرواز تبریز ۴ نفر مصدوم شدند و به تعدادی خودرو خسارت وارد شد. موسی علیپور، شهردار منطقه ۲ تبریز یکشنبه شب با حضور در محل حادثه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ساعت ۱۸:۳۰ در پی بی‌احتیاطی جمعی از جوانان و روشن کردن آتش در جوار چاه فاضلاب، به دلیل وجود گازهای ناشی از فاضلاب و تماس آنها با آتش، انفجاری رخ داد. وی افزود: در این حادثه چهار نفر مصدوم شده و به تعدادی از خودوهای پارک شده در حوالی محل حادثه، خسارت وارد شد. وی اظهار کرد: این چاه فاضلاب محل تخلیه فاضلاب اماکن تجاری کوی پرواز بوده که متاسفانه به فاضلاب شهری وصل نشده بود و ربطی به چاه‌های جذبی شهرداری ندارد./چندثانیه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قاضی تبریزی از برترین‌های کشور در صدور حکم مجازات جایگزین حبس
  • امضای تفاهم‌نامه تکمیل زنجیره ارزش راهبردی بادام
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • امروز با صائب تبریزی: شرم یوسف مانع رسوایی یعقوب ماست
  • بلایی که انفجار مهیب چاه فاضلاب بر سر شهروندان تبریزی آورد | فیلم
  • این مربا را برای صبحانه نخورید!
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • نقد فیلم مست عشق + خلاصه، بازیگران و مدت زمان