Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره «اَرت»، نخستین جشنواره گروه نوازی موسیقی ایرانی «اَرت» به دبیری آرش زنگ زرین با اعلام اسامی سه گروه برتر، به روزهای پایانی خود نزدیک می شود.

این جشنواره به گفته برگزارکنندگانش با هدف اعـتلای سـطح فـرهـنگ شـنوایی عـمومی کشور و محـدودیت هـای حـضور فیزیکی بـه جهـت هـمه گیری ویروس کرونـا در قالب یک رویداد آنلاین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه حمایت از فرهنگ و موسیقی اصیل ایرانی، انتخاب برترین گروه های موسیقی اصیل ایرانی باتوجه به اصول آکادمیک، استعدادیابی و ایجاد گفتمانی در موسیقی اصیل ایرانی از جمله اهداف جشنواره محسوب می شود.  

در این پـروژه علاوه بر فرهنگسرای نیاوران و دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران چند مجموعه و پلتفرم بخش خصوصی در اجرای برنامه مشارکت دارنـد. این در حالی است که بـرای برگزیدگان جوایز نقدی و برای شـرکت کنندگـان نیز جـوایزی مانند امکانـات تبلیغاتی در صــفحات مــجازی و دریافــت آمــوزش هــای تخصصی از آموزشگاه مکتب شهنازی در نظر گرفته شده است.

داریوش پیرنیاکان، سیامک جهانگیری و رضا پرویززاده اعضای هیات داوران جشنواره موسیقی «اَرت» را تشکیل می دهند که بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته آثار ۴۲ گروه شرکت کننده را بر اساس معیارهای آکادمیک بررسی و سه گروه برگزیده را معرفی کرده اند.

رپرتوار انتخابی برای شرکت در این جشنواره شامل دستگاه ماهور (پیش درآمد رکن الدین مختاری، چهارمضراب ابوالحسن صبا، رنگ علی اکبر شهنازی)، سه گاه (پیش درآمد رکن الدین مختاری، چهارمضراب حسن کسائی، رنگ علی اکبر شهنازی) و نوا (پیش درآمد علی اصغر بهاری، چهارمضراب حسن کسائی، رنگ موسی معروفی) بوده است.

اختتامیه نخستین دوره جشنواره «اَرت» که با اجرای سه گروه برگزیده «طرفه»، «هنگام» و «سپنتا» همراه است در روز یکم بهمن ماه ساعت ۲۱ در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

کد خبر 5121428 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: موسیقی ایرانی موسیقی کلاسیک بنیاد آفرینش های هنری نیاوران فرهنگسرای نیاوران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر تئاتر ایران سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر فیلم سینمایی سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر موسیقی ایرانی ویروس کرونا برنامه تلویزیونی شبکه پنج سیما حضور هنر ایران در جهان آلبوم موسیقی حسین مسافر آستانه دیدن این فیلم جرم است هنرهای تجسمی موسیقی ا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۳۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خنیانگر آیینی و مردمی موسیقی شمال خراسان درگذشت

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی قلی پور از نام‌دارترین بخشی‌های شمال خراسان صبح جمعه پس از تحمل مدت‌ها بیماری دار فانی را وداع گفت.

این هنرمند برجسته موسیقی شمال خراسان مسلط بر روایت‌ها و داستان‌های گوناگون و کهن بوده که هنر خنیاگری خود را از نیاکان خود دریافت نموده بود.

عیسی قلی‌پور مشهور به عیسی بخشی، از نامدارترین «بخشی» های خراسان شمالی، هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی (دوتارنواز)، خواننده گویش ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی است که تاکنون در جشنواره‌های متعددی شرکت کرده و مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی را داشت.

کد خبر 6095511

دیگر خبرها

  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • استاد موسیقی شمال خراسان را بهتر بشناسیم
  • خنیانگر آیینی و مردمی موسیقی شمال خراسان درگذشت
  • بخشی خراسان شمالی به دیدار حق شتافت
  • هنرمند و بخشی خراسان شمالی به دیدار حق شتافت
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان