Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو گفت: ایران و عراق در پایان چهارمین اجلاس همکاری بین دو کشور، تفاهم نامه همکاری های اقتصادی را امروز ( چهارشنبه) امضا کردند.

" رضا اردکانیان" روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه چهارمین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و عراق در محل وزارت نیرو افزود: این سند به مسایل مختلف مورد علاقه دو کشور پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اجلاس در مدت دو روز برپایی، بحث های بسیار سودمندی را برای دو طرف بدنبال داشت و پیش بینی می شود منافع دو کشور را تامین خواهد کرد.

وزیر نیرو گفت: کمیته های فنی در بخش های مختلف تجارت تشکیل و درباره خدمات فنی و مهندسی و سایر موضوع های مورد علاقه بحث کردند.

وی پیرامون مشکل اطلاع رسانی به هنگام در باره مقررات جدیدی که برای صادرات محصولات تدوین و اینکار را با مشکل روبرو ساخته، توضیح داد: ایران و عراق برای اختصاص وقت یک ماهه جلوتر برای آگاهی رسانی در باره این نوع مقررات توافق کردند.

اردکانیان گفت: کمیته بازرگانی به عنوان زیر شاخه این اجلاس بزودی تشکیل جلسه خواهد داد و نیز کمیته های صنعت و امورمالی هم برای پیگیری مسایل مورد علاقه تشکیل خواهد شد.

وزیر نیرو پیرامون تشکیل جلسه در باره موضوع های آبی مورد علاقه دو کشور هم توضیح داد: قرار است به زودی با حضور وزیر منابع آبی عراق در تهران این موضوع پیگیری شود.

وی اضافه کرد: همچنین در این اجلاسیه پیشنهاد تسکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک بین دو کشور مطرح و مورد حمایت قرار گرفت و امید است مسیر خود را ادامه دهد.

اردکانیان گفت: علاوه براین ایجاد کریدور حمل و نقل دریایی و افزایش تعدادعبور هواپیماهای عراقی از آسمان ایران توافق های خوبی برای بررسی درخواست ها انجام شد.

وزیر نیرو از توافق های خوب در بخش فناوری ارتباطات و اطلاعات و همکاری های علمی خبر داد و خاطرنشان ساخت: توافق شد شاخه ای از دانشگاه علوم پزشکی ایران در عراق تاسیس شود.

وی با بیان اینکه چارجوب های مناسبی برای همکاری های بخش دولت و خصوصی تدوین شد ابراز امیدواری کرد: کمیته پیگیری این مسایل به زودی اقدام لازم را به عمل آورد.

 «رضا اردکانیان» روز سه شنبه در نشست تجاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و عراق افزود: دستیابی به هدف سطح مبادلات تجاری بالای ۲۰ میلیارد دلار، مستلزم رفع موانع گمرکی، پولی و بانکی، حمل و نقل پول و میدان دادن به بخش خصوصی است.

وی خاطرنشان کرد: سه ماه پیش که با تصویب دولت جمهوری اسلامی ایران، ‌مسوولیت کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور به وزارت نیرو محول شد، نخستین برنامه این بود که بعد از ۶ سال اجلاس کمیسیون مشترک را برگزار که فراهم شد.

اردکانیان افزود: هدف اصلی اجلاس چهارم کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایجاد تسهیلات برای بخش‌های خصوصی در زمینه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی است و البته زمینه‌هایی هم برای توسعه‌های بیشتر در همکاری‌های سازمان‌های دولتی و برنامه‌ها و پروژه‌های مربوط به دستگاه‌های دولتی وجود دارد.

نشست های اجلاس یاد شده در چهار کمیته تخصصی که مربوط به خدمات فنی مهندسی، امور کنسولی، مسائل پولی و بانکی و نیز تجاری بود، دنبال شد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: همکاری های اقتصادی کمیسیون مشترک ایران و عراق مورد علاقه وزیر نیرو دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۴۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات با هدف تامین مالی شرکت‌های صادراتی در صنایع پیشرفته به امضا رسید.

سمانه توکلی مدیر بازاریابی و امور مشتریان صندوق ضمانت صادرات در مراسم این تفام‌نامه که امروز در محل نمایشگاه اکسپو برگزار شد، گفت: مشارکت در زمینه تعریف مدل‌های جدید حمایتی و تامین مالی با محوریت صادرات و صدور ضمانتنامه‌های مشترک جهت حمایت از شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان و بنگاه‌های فعال در صنایع پیشرفته از اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های حمایتی و وثایق ترجیحی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری در زمینه اعتبارسنجی شرکت‌ها از اهداف این تفاهم‌نامه همکاری است.
توکلی عنوان کرد: همچنین تسهیل ارائه خدمات هر دو صندوق به ذی‌نفعان فعال در زمینه صادرات و صنایع پیشرفته در اولویت برنامه‌های امسال هر دو مجموعه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه انتقال دانش فنی و تبادل تجارب و اطلاعات در ارزیابی ریسک و توسعه زمینه‌های آموزشی و پژوهشی، مشارکت در تامین مالی طرح‌های صادراتی با نرخ ترجیحی و حمایتی و هدایت جامعه هدف صنایع پیشرفته بالقوه به استفاده از ظرفیت‌های بیمه‌ای و ضمانت‌نامه‌ای صندوق ضمانت صادرات برای شرکت‌های صادراتی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد