Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@14:52:32 GMT

جایگاه ثروتمندترین فرد جهان به ماسک وفا نکرد

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۴۵۴۱

جایگاه ثروتمندترین فرد جهان به ماسک وفا نکرد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، ارزش سهام شرکت خودروسازی تسلا آمریکا در معاملات اخیر 8 درصد سقوط کرد و باعث شد تا 13.5 میلیارد دلار از ثروت ایلان ماسک، بنیانگذار و بزرگ‌ترین سهامدار آن به باد برود.

بر همین اساس جف بزوس، بنیانگذار و سهامدار شرکت آمازون دوباره ثروتمندترین فرد جهان شده است و ماسک به جایگاه دوم تنزل پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به اعلام موسسه فوربس که میزان دارایی‌های افراد ثروتمند جهان را تخمین زده و سپس آنها را رتبه بندی می‌کند، ایلان ماسک حالا 176.2 میلیارد دلار ثروت دارد و این در حالی است که ثروت بزوس 182.1 میلیارد دلار است و بنابراین بزوس از ماسک سبقت گرفته و جایگاه خود را که حدود 4 سال اشغال کرده بود، پس گرفته است.

بنا به اعلام فوربس پس از بزوس و ماسک، برنارد آرنو با 153.7 میلیارد دلار دارایی در جایگاه سومین فرد ثروتمند جهان قرار دارد. البته رتبه بندی بلومبرگ در این زمینه با فوربس اختلاف داشته و بلومبرگ همچنان ماسک را ثروتمندترین فرد جهان می‌داند و در جایگاه سوم هم بیل گیتس را بالاتر از آرنو قرار داده است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا جهان سقوط اقتصاد میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۴۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید با برنامه پیش برویم و در این استان تولید ثروت کنیم و این ثروت در تمام بخش‌های اقتصادی منطقه توزیع شود و همه مردم از آن بهرمند شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی امروز در جلسه بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وظیفه ستاد اقتصادی، طراحی بخش‌های مختلف اقتصادی است که به ما راه توسعه، توانمندسازی و روش‌های اقتصادی را نشان دهد و در این زمینه باید سیاست گذاری کند.

وی با بیان اینکه ستاد اقتصادی باید نحوه مشارکت مردم و روش اجرا را سیاست گذاری و بر روی راهبردهای اصلی تمرکز داشته باشد، افزود: باید به جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان کمک کنیم و آنها را پای کار پروژه‌های بزرگ این استان بیاوریم و با فروش سهام، مشارکت مردم را در طرح های اقتصادی افزایش دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دانش آموزان و دانشجویان را باید در قالب تعاونی‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی مشارکت دهیم و این امر باید به سرعت توسعه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 54 درصد از دانشجویان استان در رشته‌های علوم انسانی در حال تحصیل هستند و در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، شیلات، تجارت، معادن و صنایع فرآوری با کمبود و فقدان طراح متخصص و نخبه مواجه هستیم. شرکت‌هایی داریم که تولیدات کم ولی ارزآوری زیاد برای سیستان و بلوچستان دارند و باید روی این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری ویژه شود.

کرمی ادامه داد: در بخش کشاورزی و داروهای گیاهی کارخانه‌ای برای فرآوری داروهای گیاهی در سیستان و بلوچستان نداریم و این محصول به صورت خام در بازار عرضه می‌شود، باید این سرمایه در استان فرآوری شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید جوانان و دانش آموزان را توانمند و ذهن‌های آنان را برای توسعه طرح‌های اقتصادی آماده کنیم، زیرا بخشی از ایده‌ها خیال پردازی است که توسط ذهن دانش آموزان صورت می‌گیرد و  به مرور زمان تبدیل به محصول می‌شود. به فضل الهی و توکل بر خداوند شرایط حال حاضر را تغییر می‌دهیم و یقین داریم با عنایت‌های الهی این امر شدنی است.

کرمی با تاکید بر اینکه کاری که با تلاش انجام می‌شود با دعا حل نمی‌شود، افزود: خداوند متعال راه حل را برای ما مشخص کرده و به همین دلیل است که پیامبر گرامی می‌فرماید؛ «کار، تلاش و کوشش عبادت است» و کارمندان زمانی که به یاد و در راه خدا و مردم کار و تلاش می‌کنند در واقع عبادت و عمل صالح انجام دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استرالیا نخستین رایانه کوانتومی کاربردی جهان را می سازد
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • مادر شاه چگونه رحیم علی خرم را به ثروت افسانه‌ای رساند؟
  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • داستان جذاب ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک | او که بود؟ +تصویر
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی