Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@08:27:29 GMT

فائو به مهارت آموزی کشاورزان ایرانی کمک می کند

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۴۶۶۹

فائو به مهارت آموزی کشاورزان ایرانی کمک می کند

به گزارش روز چهارشنبه دفترسازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در ایران، این سازمان با مشارکت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی قزوین، دانش و مهارت‌های فنی لازم برای  بهبود بهره‌وری آب در بخش کشاورزی را در اختیار کشاورزان ایرانی فعال در شبکه آبیاری دشت قزوین قرار می‌دهد.

شبکه آبیاری دشت قزوین، با وسعتی بالغ بر ۸۰ هزار هکتار که در برگیرنده حدود ۳۰ هزار بهره‌بردار است، از چالش‌های متعددی از جمله راندمان و بهره‌وری پایین آب در بخش کشاورزی روبروست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعالیت مهارت‌آموزی به عنوان بخشی از مؤلفه بهره‌وری آب در پروژه منطقه‌ای «ارتقا بهره‌وری آب و پایداری منابع آب در کشورهای منطقه خاور نزدیک و شمال آفریقا» که با حمایت مالی آژانس همکاری‌های توسعه‌ای بین‌المللی سوئد و توسط فائو در دشت قزوین اجرا می‌شود، به دنبال پربارتر کردن و افزایش پایداری فعالیت‌های کشاورزی در منطقه است.

این فعالیت همچنین دست‌اندرکاران و ذینفعان را قادر می‌سازد تا در زمینه در زمینه برنامه‌ریزی و مدیریت بخش‌های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی در منطقه تصمیم‌هایی مبتنی بر شواهد اتخاذ کنند. تمامی این اقدامات در راستای حمایت از ایجاد تحول در شیوه‌های کشاورزی کنونی و تحقق سیستم‌های تولید پایدار در بخش کشاورزی است.

فائو از شیوه آموزشی «مدرسه در مزرعه کشاورز» به منظور ارتقای قابلیت مروجان و تسهیل‌گران در زمینه انتقال دانش و مهارت‌های فنی به کشاورزان ایرانی استفاده می‌کند.

همچنین این سازمان بوسیله مشارکت و همکاری نزدیک با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی قزوین، فرصت‌هایی آموزشی را در برخی سرفصل‌های خاص، از جمله «آموزش تسهیل‌گران در زمینه شیوه مدرسه در مزرعه کشاورز»، «آموزش دانش فنی به تسهیل‌گران در زمینه بهره‌وری و پایش آب» و «آموزش فرآیند مدرسه در مزرعه کشاورز به کشاورزان»، برای تسهیل‌گران و کشاورزان فراهم می‌کند.

شیوه آموزشی «مدرسه در مزرعه کشاورز»، با بهره‌گیری از رویکرد مشارکتی، کشاورزان را در زمینه شناسایی و رسیدگی به چالش‌های مرتبط با بهره‌وری پایین آب، شناخت و پایش منابع آبی محلی، و تصمیم‌گیری گروهی در خصوص الگوی بهینه کشت، توانمند می‌سازد.

هدف نهایی این فعالیت‌ها بهبود بهره‌وری آب، افزایش درآمد خانوارهای کشاورز و کاهش برداشت آب در دشت قزوین است.

به گزارش ایرنا، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) به عنوان نهاد پیشروی سازمان ملل متحد در پیشبرد و هدایت تلاش‌های جهانی در زمینه توسعه کشاورزی و روستایی پایدار و تاب‌آور به تغییرات اقلیمی، با ارائه توان و ظرفیت فنی و تخصصی خود به کشورهای عضو، از تلاش‌های آن‌ها در زمینه برنامه‌ریزی، دسترسی به منابع تأمین مالی و همچنین اجرا و گزارش‌دهی درباره اقدام های مرتبط با کاهش و سازگاری با تغییرات اقلیمی در کشاورزی و مدیریت منابع طبیعی، حمایت می‌کند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کاظم خاوازی فائو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کاظم خاوازی فائو وزارت جهاد کشاورزی کاظم خاوازی فائو اخبار کنکور منابع طبیعی بهره وری آب تسهیل گران دشت قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر ضمن گرامی داشت روز معلم، تاکید کرد: در دین مبین اسلام بر مقام معلم، تاکید بسیاری شده است لذا معلمان تأثیر بسزایی در جامعه و تبیین نسل جوان دارند.

وی معلمان را تربیت کننده نسل آتیه ساز ایران اسلامی دانست و ابراز کرد: معلمان در واقع افسران عرصه دانش در جامعه ما محسوب می‌شوند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه تمام پیشرفت‌های امروز کشورمان مدیون مجاهدت‌های معلمان است، ابراز کرد: معلم از دیدگاه قرآن کریم جایگاه بسیار والایی دارد لذا دولتمردان هم باید این جایگاه را قدر دانسته و مشکلات فرهنگیان را رفع کنند.

مطیعی خواستار ارتقای آموزش مهارت‌های تقویتی برای معلمان به خصوص معلمان تازه استخدام شده شد و گفت: مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش استان سمنان باشد.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت هفته کار و کارگر به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگران اشاره داشت و افزود: ایشان در سخنرانی خود نکات مهمی را بیان کردند که از جمله آنها می‌توان به رویکردهای تحقق رونق اقتصادی و نقش کارگران و کارفرمایان در آن اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر چیده‌شدن فقر از جامعه را یکی از راهبردهای مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: رونق اجتماعی و رسیدن به رفاه نسبی دیگر نکات راهبردی مد نظر معلم له در تحقق رونق اقتصادی کشور است.

کد خبر 6089163

دیگر خبرها

  • جزئیات مشوق‌های سربازی اعلام شد | هر سرباز وظیفه از چند مشوق می‌تواند بهره‌مند شود؟
  • جزئیات اعطای مشوق‌های مهارت آموزی به سربازان ماهر اعلام شد
  • مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد
  • مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد/ تشریح جزئیات بهره‌مندی از تسهیلات قرارگاه مهارت‌آموزی
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد