Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به تشریح جزئیات حضور دانش‌آموزان اول و دوم دبستانی در مدارس خبر داد.

به گزارش مشرق، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در تشریح مصوبه جدید ستاد ملی کرونا در خصوص بازگشایی مدارس، اظهار کرد: آموزش برای پایه‌های اول و دوم ابتدایی و نیز دروس عملی شایستگی های فنی در شاخه‌های کاردانش و فنی‌وحرفه ای در مناطق زرد و آبی از ابتدای دی ماه به صورت حضوری برقرار می‌شود و بازگشایی در مدارس زیر ۵۰ نفر و مناطق آبی برای تمام پایه‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد:  این مصوبه برای تمام مناطقی که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین وضعیت شده اند، بدون استثنا اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تشریح چگونگی حضور دبستانی‌ها در مدارس

حکیم زاده تصریح کرد: در هیچ شرایطی نباید دانش آموزان بیش از ده نفر در کلاس حضور یابند و شیوه نامه نحوه گروه بندی، ورود و خروج و میزان حضور دانش آموزان به دلیل تفاوت در شرایط مدارس توسط شورای مدرسه تدوین می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی در خصوص آمادگی مدارس برای حضور دانش‌آموزان اظهار کرد: تمهیدات لازم در دستورالعمل ابلاغی در نظر گرفته شده و در آن وظایف مسؤولین استان‌ها و مناطق و مدیران مدارس مشخص است و رعایت مقررات و پروتکل های بهداشتی و نظارت بر آن ها مورد تأکید است.  

بیشتر بخوانید: ۶ الزام بازگشایی حضوری مدارس کشور

وی با بیان این نکته که مدرسه در شرایط فعلی کارکردهای عادی خود را نخواهد داشت، گفت: مدارس باید طبق شیوه نامه های ارسال شده با رعایت نکات بهداشتی و در نظر گرفتن تهویه مناسب در کلاس ها عمل نمایند و حتی المقدور زمان حضور دانش آموزان در مدرسه در حد ضرورت و معطوف به آموزش باشد.

حکیم زاده ضمن تشکر و قدردانی از زحمات معلمان اذعان داشت: بحث آموزش از تدریس جداست. در تدریس است که یادگیری شکل می گیرد. مسأله امروز دانش آموزان پایه اول و دوم ما یک مسأله ملی است و بحث سواد یک نسل در میان است.

 وی ادامه داد: این مسؤولیت سنگین بر دوش ما نهاده شده که پیامد آن در زندگی و آینده این دانش آموزان تاثیر گذار خواهد بود و شایسته است ما قدری بیشتر از آنچه که در گذشته فعالیت می کردیم، تلاش کنیم و من اطمینان دارم آموزگاران ما در این میدان هم مانند همیشه خوش خواهند درخشید.

 معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص روند آموزش ها در شبکه شاد و تلویزیون تصریح کرد: ادامه فعالیت این دو بستر مانند گذشته خواهد بود و دانش آموزان و معلمان می توانند در کنار آموزش های حضوری، از برنامه های متنوع تلویزیون که توسط همکاران توانمند و با تجربه ما تهیه شده است و همچنین از محتواهای بارگذاری شده در شبکه شاد استفاده نمایند.

حکیم زاده ضمن تشکر از همکاری و حمایت های ارزنده خانواده ها از آنان خواست تا این فرصت را جدی گرفته و همراهی با معلمان و مدارس را ادامه دهند تا این برنامه مشترک منجر به بهبود  وضعیت دانش آموزان پایه های اول و دوم شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی آموزش و پرورش آموزش مدارس وزارت آموزش و پرورش ستاد ملی کرونا ستاد ملی برنامه موشکی سلامت معاون آموزش ابتدایی حضور دانش آموزان حکیم زاده اول و دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۴۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

فرشید کرمی گفت: با هدف احیاء و زنده نگه داشتن ورزش باستانی و پهلوانی، ترویج و توسعه فرهنگ پهلوانی، تقویت روحیه فداکاری، جوانمردی و احیاء فضائل اخلاقی در بین دانش آموزان، طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد به اجرا درآمد. 


وی، گفت: در طرح شهید طوقانی با اجرای ورزش صبحگاهی با ضرب آهنگ ورزش زورخانه‌ای و در ذیل سند تحول بنیادین، تحقق ساحت‌های اعتقادی، اخلاقی و ساحت زیست بدنی دنبال می‌شود. 


معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این طرح مراسم صبحگاهی در مدارس معین آغاز می‌شود گفت: استعدادیابی در حوزه ورزش زورخانه‌ای یکی از اهداف طرح شهید طوقانی است. 


فرشید کرمی با اشاره به اینکه در این طرح ۲۵ دانش آموز آموزش دیده مرشدی در مدارس حضور یافته و در مراسم صبحگاهی به دانش آموزان مدرسه مربوطه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی را آموزش می‌دهند افزود: این دانش آموزان آموزش دیده مرشدی از مدارس شهر‌های یاسوج، چرام و دهدشت هستند. 


وی، گفت: ورزش زورخانه‌ای یکی از هویت‌های ملی ما محسوب شده که در پرورش جسمی، روحی و معنوی و رشد تحصیلی دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت