Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پلیس تهران بزرگ، سرهنگ کارآگاه خیرالله دولتخواه روز چهارشنبه گفت: در پی افزایش وقوع سرقت خودرو و همچنین لوازم و محتویات داخل خودرو در تهران و حومه که موجبات نارضایتی شهروندان و ایجاد مشکلات عدیده ای برای آنها شده بود، مراتب رسیدگی، پیجویی و کشف جرم بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این رابطه، کارآگاهان حین گشت زنی یکدستگاه خودرو پراید مسروقه را مشاهده که سرنشینان آن از خودرو پیاده شده و قصد سرقت یک دستگاه خودرو پراید دیگر را داشته که به محض متوجه شدن حضور پلیس از محل متواری می شوند و گوشی تلفن همراه یکی از سارقان داخل خودروی مسروقه بجا می ماند.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی ابراز داشت: پس از کشف خودرو، گوشی مربوط به یکی از سارقان بررسی و مشخص شد که سارقان بصورت باندی و در سطح گسترده اقدام به سرقت وسایط نقلیه و لوازم خودرو می کنند

این مقام انتظامی تصریح کرد: با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی انجام شده توسط کارآگاهان پایگاه پنجم، هویت کلیه اعضای باند مجرمانه و مخفیگاههای آنها در شهرستانهای نظرآباد، اسلامشهر و چهاردانگه شناسایی و پس از هماهنگیهای قضایی و انتظامی لازم، در نهایت کارآگاهان طی یک سلسله عملیات موفقیت آمیز برای دستگیری اعضای باند اقدام و موفق شدند تعداد ۶ نفر بنام های، کیوان، سهیل، موسی، اسماعیل، جعفر و حسین را دستگیر و در همان لحظه دو دستگاه خودرو نیسان و پژو ۲۰۶ مسروقه از محل حضور نامبردگان کشف و تعداد زیادی وسایل و قطعات فابریک خودرو که دارای فاکتور بودند از منزل کیوان کشف می شود.

دولتخواه افزود: کارآگاهان در ادامه با تلفن مندرج در فاکتور تماس و شخصی بنام مجید ساکن شهرستان آبیک اعلام داشت، اموال وی با خودرویش(مزدا وانت) به ارزش بیش از ۷۰۰میلیون تومان به سرقت رفته که پس از مدتی خودرو او در محدوده علی آباد قاجار بصورت رها شده کشف شده است.

به گفته وی، پس از انتقال اموال و سارقان به پایگاه پنجم، در بازجویی صورت گرفته به سرقت حدود ۴۰۰ دستگاه خودرو اعتراف و بیان داشتند، در حوزه تهران، کرج و قزوین خودروها را سرقت و پس از باز کردن لوازم، قطعات و وسایل داخل آنها، خودروها را در نقاط مختلف رها می کردند.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی گفت: با اعتراف صریح اعضای باند و معرفی سایر همدستان و مالخران کارآگاهان تعداد ۷ نفر دیگر از اعضای باند را که در ارتباط با سرقت و خرید اموال مسروقه با این باند تبهکاری همکاری داشتند دستگیر کرده و با پیگیری های مستمر کارآگاهان محلهای سرقت شناسایی، شاکیان مربوطه دعوت و اظهاراتشان اخذ و تمامی متهمان با دستور مقام قضایی برای تکمیل تحقیقات و سایر اقدامات پلیسی لازم تحت نظر هستند.

مامور قلابی در وردآورد دستگیر شد

پلیس اعلام کرد: در عملیات ماموران انتظامی کلانتری ۱۸۱ ورد آورد فردی که با جعل عنوان ماموران پلیس، قصد فریب شهروندان را داشت، قبل از هر گونه اقدام شناسایی و دستگیر شد.

سرگرد رسول قاسمی سرپرست کلانتری ۱۸۱ وردآورد گفت: روز گذشته تیم عملیات کلانتری وردآورد  از حضور مشکوک فردی، تحت عنوان مامور پلیس در یکی از محله های وردآورد با خبر شدند.

وی افزود: بلافاصله یکی از گشت های انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام و مشخص شد، فردی تحت عنوان مامور نیروی انتظامی، حضور مشکوکی در این محله داشته است.

قاسمی تصریح کرد: در مراحل تکمیل تحقیقات ماموران انتظامی این فرد شناسایی و در مراحل بازجویی های مقدماتی مشخص شد که این فرد با جعل عنوان مامور ناجا قصد سوء استفاده داشته است.

وی افزود:‌در بازرسی از خودروی این فرد یک دست لباس نظامی و یک اسلحه کلت پلاستیکی کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: تحقیقات تکمیلی از این فرد مشخص شد فرد دستگیر شده پیش از این سه بار در شهر های قم، نور و حوزه استحفاظی کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس در خصوص مامور قلابی دستگیر و روانه زندان شده است و در خصوص غصب عناوین تا کنون ۱۰ فقره اعتراف کرده و از طعمه های خود بیش از ۹ میلیون تومان سرقت کرده است.

قاسمی گفت: با توجه به شناسایی متهم توسط شاکیان، متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف کفش های قاچاق  

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فاتب از کشف کفش های ورزشی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: این کشفیات توسط معاونت مبارزه باقاچاق کالاوارز این پلیس صورت گرفت.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی گفت: روز گذشته به دنبال دریافت خبری مبنی بر اینکه در مجتمعی در میدان صنعت، مقادیر قابل توجهی کفش خارجی قاچاق دپو شده است، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس برای بررسی به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از بازرسی از محل مشخص شد خبر صحیح بوده و تعداد زیادی کفش خارجی در محل دپو شده است، ماموران در تحقیقات از کسبه، دریافتند که کالاها متعلق به فردی بنام «حسین» بوده که یکی از مغازه داران مجتمع مذکور نیز هست.

گودرزی با اشاره به اینکه پس از حضور حسین در محل دپوی کفش ها، وی مالکیت کالاها را پذیرفت، گفت: البته وی اسناد و مدارک مثبته گمرکی نداشت و به همین دلیل با هماهنگی انجام شده کالاها به همراه متهم به مقر پلیس تمنیت اقتصادی انتقال داد شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فاتب گفت: پس از شمارش، تعداد کفش های کتانی ۳۵۶ جفت با مارک های معروف ساخت کشور چین، ویتنام و کامبوجیا بود.

گل فروش جنوب پایتخت با ۶ کیلوگرم گل دستیگر شد

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب از دستگیری متهم مواد فروشی که در جنوب پایتخت اقدام به توزیع مواد روانگردان گل می کرد، خبر داد و گفت: از متهم بیش از ۶ کیلوگرم گل کشف شد.

 سرهنگ عبدالوهاب حسنوند اظهار داشت: مدتی قبل اخباری مبنی بر فعالیت مشکوک یکی از مواد فروشان پایتخت در مناطق جنوبی تهران به پلیس ارائه و بدین ترتیب اکیپی از ماموران پایگاه یازدهم پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب با همکاری ماموران اداره فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

حسنوند ادامه داد: عوامل این پایگاه طی اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی محل فعالیت متهم در محدوده تره بار مرکزی تهران شدند به همین منظور مقدمات دستگیری و برخورد قانونی با این فرد در دستور کار قرار گرفت و بلافاصله با هماهنگی قضایی مجوز ورود به مخفیگاه متهم صادر شد و تیم عملیاتی پلیس به مخفیگاه متهم اعزام شدند.

وی ادامه داد: متهم در حالیکه در مخفیگاه خود اقدام به تهیه و بسته بندی مواد مخدر گل می کرد در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و ۶ کیلو و ۷۹۰ گرم  مواد روانگردان گل نیز کشف شد.

این مقام انتظامی بااشاره به اینکه در بازجویی های فنی صورت گرفته از متهم مشخص شد وی مواد روانگردان گل را از مرزهای شرقی وارد کشور کرده و پس از انتقال به تهران اقدام به بسته بندی و فروش آن می کرد، تصریح کرد: سوداگران با استفاده از بذرهای تراریخته ماده مخدر گل و تغییرات ژنتیکی  مستمر در آن سبب شده اند که این ماده مخدر، مخرب تر شود و در این صورت آسیب های جدی آن بر تخریب سلول های مغز برگشت ناپذیر می شود.

حسنوند در خصوص گرایش جوانان به مصرف گل، به خانواده ها هشدار داد: سوداگران با دستکاری ژنتیکی در بذر ماده مخدر گل، میزان توهم زایی آن را به ده ها برابر افزایش داده اند که آثار آن بر سلول های مغز افراد بسیار ویرانگر است. لذا از خانواده ها درخواست می کنیم حتما درباره آثار و تبعات مخرب مواد مخدر روانگردان و توهم زای گل و ماری جوانا با فرزندان خود صحبت کنند.

برچسب‌ها شهر تهران خودرو پلیس تهران بزرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران خودرو پلیس تهران بزرگ شهر تهران خودرو پلیس تهران بزرگ اخبار کنکور پایگاه پنجم عنوان مامور اعضای باند مشخص شد کفش ها کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۴۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبیخون پلیس آگاهی تهران به ۵۷ سارق حرفه ای خودرو

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ولی پور گودرزی روز چهارشنبه در حاشیه طرح دستگیری سارقان و مالخران وسایل نقلیه به خبرنگاران افزود: ما به صورت مستمر با شرکت های خودروساز داخلی جلساتی را برگزار می کنیم که استاندار تهران هم حضور دارند.

وی ادامه داد: در این جلسات نظرات خود را مطرح می کنیم تا معایب خودروها را برطرف کنند و در این راستا تولید برخی خودروها که امنیت و ایمنی لازم را نداشتند، متوقف شد.

رییس پلیس آگاهی پایتخت افزود: استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی در خودروها راهکاری برای عدم سرقت خودروها بوده و سرنخ خوبی برای پیدا شدن وسیله نقلیه است.

سردار ولیپور گودرزی در ادامه افزود: همکارانم طی چند روز گذشته و با تلاش شبانه روزی و با هماهنگی مرجع قضایی افرادی که در سرقت خودرو و محتویات آن نقش داشتند شناسایی و ۵۷ متهم دستگیر شدند.

از این سارقان و مالخران تعداد ۲۰ دستگاه خودروی مسروقه و ۱۵ دستگاه موتور و ۲ هزار قطعه لوازم خودرو مسروقه، کشف شد.

سردار ولیپور گودرزی یادآور شد: این طرح ها به صورت مستمر و هفتگی در حال انجام است.

کد خبر 6094056

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ باند سرقت و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی | عامل قتل با وینچستر دستگیر شد
  • دستگیری سارق گوشی همراه با ۸ فقره سرقت در کهگیلویه
  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور
  • شبیخون پلیس آگاهی تهران به ۵۷ سارق خودرو
  • دستگیری ۵۷ سارق حرفه‌ای خودرو توسط پلیس تهران بزرگ
  • شبیخون پلیس آگاهی تهران به ۵۷ سارق حرفه ای خودرو
  • انهدام ۳ باند سرقت احشام در لرستان
  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند