Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت امروز در جریان بازدید از رصدخانه سلامت وزارت بهداشت گفت: علیرغم اینکه در نقشه کشور گسترش نقاط زرد و آبی را می‌بینیم، اما به شدت نگران خیز جدید بیماری هستیم. متاسفانه با آرامش خیالی که در مردم در کاهش مرگ‌ها و بستری‌ها به وجود آمده، باز دارند می‌روند به سمت عادی‌انگاری و ساده‌انگاری و این موضوع همکاران ما را به شدت نگران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: متاسفانه مواردی را از خیز جدید در کشور به خصوص در موارد سرپایی بیماری داریم می بینیم که این موارد می تواند بعد از چند روز به افزایش موارد بستری و بعد از آن به افزایش موارد مرگ و میر بدل شود.

نمکی درباره ویروس جهش‌یافته اروپایی با منشا انگلیسی و بریتانیایی، به جز آن ۵ موردی که قبلا گزارش کردیم، موارد جدیدی در کشور گزارش نشده است. در مجموع گزارش جدیدی از کیس مبتلا به ویروس جهش‌یافته در کشور دریافت نکرده‌ایم.

وی افزود: در استان مازندران هم بررسی مفصلی کردیم که مبادا جهش داخل کشوری از این ویروس داشته باشیم که خوشبختانه گزارشی در این زمینه نگرفتیم.

نمکی با اشاره به وضعیت تامین واکسن کرونا در کشور نیز گفت: ما برای تهیه واکسن از منابع معتبر داریم تلاش می‌کنیم. علی‌رغم برخی بحث‌ها در جامعه در رابطه با تهیه واکسن، ما در وزارت بهداشت با نگاه صرف کارشناسی و تهیه گزارش کارشناسی خدمت تصمیم‌گیران رده بالای نظام جمهوری اسلامی و بدون توجه به هر پدیده غیرکارشناسی، کار را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: خوشبختانه امروز در هیات دولت موضوع را طرح کردم و رییس جمهور هم بانک مرکزی را مکلف کردند و بانک مرکزی هم برای تامین ارز با منابعی که ما دنبال می‌کنیم، اعلام آمادگی کرد و انشاالله به زودی واکسن را وارد می‌کنیم.

نمکی گفت: خوشبختانه پروتکل‌های تزریق واکسن را هم تدوین کردیم که چگونه واکسن را تزریق کرده و آن را به چه گروه‌های هدف و آسیب‌پذیری تلقیح کرده و از کجا شروع کنیم.

وی گفت: در زمینه واکسن داخلی هم آنچه که در مجموعه مطالعه بالینی انجام دادیم، بسیار موفق بوده است. خبر کار مشترک ایران با مجموعه واکسن‌سازی کوبا را شنیدید. علی رغم برخی جوسازی‌ها ما در کوبا قدرتمندی ساخت واکسن را سال‌هاست که تجربه کردیم. واکسن هپاتیت بی که سال‌هاست در کشور تزریق می‌شود، کار مشترکی است که بین انستیتو پاستور و کوبایی‌ها و همچنین واکسن پنوموکوک که چندین سال است که پروژه آن را با کشور کوبا شروع کردیم.

وزیر بهداشت گفت: واکسن کرونای تولید مشترک بعد از فاز مطالعات حیوانی، فاز اول و دوم بالینی را در بیرون از کشور پاس کرده و قرار است آن را در پاستور به صورت مشترک بسازیم. قراردادی را هم آماده کرده‌ایم و فاز سوم را با دقت و وسواس شروع خواهیم کرد و همانطور که قول دادیم، امیدواریم در بهار سال آینده واکسن داخلی را با اطمینان و خیال راحت در کشور داشته باشیم.

کد خبر 579228 برچسب‌ها كرونا در ايران سعید نمکی واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران سعید نمکی واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۴۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: کلا در علم پزشکی مصرف دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند باعث کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است. بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را  می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این‌‌که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • مردم نمی‌دانند در چه حوزه‌هایی وقف کنند
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟