Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین مراسم بزرگداشت روحانی مجاهد، جهادگر مخلص، استاد اخلاق، مدیر مدرسه علمیه صالحیه کرمان در ایام دومین سالگرد رحلت ملکوتی آن عالم وارسته برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ آیت الله احمد شیخ بهایی، چهارشنبه(24 دی) در نخستین مراسم بزرگداشت مجاهد فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین حاجی آبادی؛ در سخنانی با استفاده از آیه 100 سوره مبارکه نساء با بیان اینکه معنای ظاهری آیه این است هر کس از خانه خود به سمت خدا و رسول او هجرت کند و مرگ او را در یابد اجر او بر عهده خدا است؛ افزود: آیه معنای دیگری هم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با بیان اینکه امام راحل از این آیه معنای بالاتری کردند و در پیامی که به مناسبت کشتار حجاج{سال 66} دادند، «بیت نفس» را به کار بردند؛ اظهار کرد: با توجه به این معنی، هر کس برای رسیدن به خدا و رسول او از نفس خود بیرون رود و مرگ او را دریابد؛ اجر او بر خدا است.

 

 

وی ادامه داد: مرحوم حاجی آبادی در هر دو مسیر هجرت کرد؛ هم هجرت از خانه به قم برای تحصیل و هم هجرت از محل تحصیل به کرمان و هم در کرمان برای رسیدگی به مسائل فرهنگی و مردم دائم در حال مسافرت بود.

 

 

آیت الله شیخ بهایی اظهار کرد: در جنبه خودسازی هم کار کرده بود و از بیت نفس به سوی خدا هجرت کرد و در هر دو جبهه موفق بود و چنین شد مرگ او در مسیر بر پا داشتن نماز{برای رسیدن به مسجد} بود و در صحنه تبلیغ، تدریس و تهذیب نفس موفق بود و خدا خواست اینگونه او را ببرد.

 

 

وی با تأکید بر اینکه مسیر مرحوم حاجی آبادی ادامه دارد و ادامه آن این است کسانی که با او همفکر و همراه بودند و شاگردان، این مسیر را که مسیر جهاد فرهنگی، اقتصادی، دینی و دفاع از انقلاب و شهدا و رهبری و تبلیغ- که خود جهاد است- دنبال کنند و  این مسیر نباید خالی بماند.

 

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان خاطرنشان کرد: باید مسیر را پر کنیم و این مسیر را سرداران یکی پس از دیگری به نفر بعد تحویل می دهند و الان این پرچم برای تربیت سربازان امام زمان و دفاع از انقلاب و {حضور} در جبهه فرهنگی دست ما است.

 

 

در ادامه مراسم تعدادی از دوستان نزدیک مرحوم حاجی آبادی با بیان خاطراتی به ذکر فضیلت های اخلاقی آن استاد فقید پرداختند.

 

 

حجت الاسلام محمدرضا حاجی آبادی، روحانی مجاهد، جهادگر مخلص، استاد اخلاق، مدیر مدرسه علمیه صالحیه کرمان دی ماه ۹۷ در سانحه رانندگی به لقاءالله پیوست.

 

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله شیخ بهایی مراسم بزرگداشت حاجی آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۵۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از اجرای نوازنده خانم در مراسم بزرگداشت مرتضی مطهری (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • دستبند پلیس بر دستان قاتلان جوان ۲۳ ساله‌ حاجی آبادی
  • برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی
  • مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادق رزاقی در کرج برگزار می‌شود
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد
  • صالح آبادی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشستند + فیلم و تصاویر
  • مراسم بزرگداشت سردارشهیدجواددوربین درانزلی برگزار می شود
  • جلوگیری از اجرای نوازنده خانم در مراسم بزرگداشت مرتضی مطهری (فیلم)
  • نماز جمعه شهرستان‌ها