Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بازرسی اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به روند رسیدگی و نظارت بر مشاوران املاک بدون مجوز که در تهران، از فعالیت هزار و ۲۰۰ واحد مشاور املاک بدون مجوز در تهران خبر داد.

خبرگزاری میزان - یادگاری در گفت‌وگوی تلویزیونی در خصوص مشاوران املاک بدون مجوز گفت: بر اساس اخطار‌های صادر شده توسط بازرسی اتحادیه مشاوران املاک، در شهر تهران حدود هزار و ۲۰۰ مشاور املاک بدون مجوز فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسئول بازرسی اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه بازرسین فعال در اتحادیه با رصد املاک فاقد پروانه به این واحد‌ها مراجعه می‌کنند و مطابق ماده ۲۷ قانون نظام صنفی به آن‌ها اخطار داده می‌شود افزود: این افراد موظف هستند با مراجعه به اتحادیه در بازه زمانی ۱۹ روزه، نسبت به دریافت پروانه و مجور کسب اقدام کنند.

یادگاری در ادامه گفت: برخی از مشاورین املاک قبل از اقدام برای دریافت مجوز و پروانه کسب، به دایر کردن محل کسب اقدام می‌کنند، اما طبق قانون نظام صنفی فرد باید در ابتدا به اتحادیه مراجعه کند و با ارائه اسناد و مدارک، مراحل قانونی را طی کند.

بیشتر بخوانید: خلاء صنعت اجاره در بازار مسکن/ پیش‌بینی کاهش ۴۰ درصدی قیمت مسکن تا پایان سال

وی مدت زمان لازم برای دریافت مجوز را، در صورت نبود مشکل در دریافت استعلامات و تکمیل مدارک، بین ۲ تا ۳ ماه برآورد کرد و گفت: از مردم خواهش می‌کنم در زمان انجام معاملات خود، پروانه کسب واحد صنفی را چک کنند چراکه بیشترین مشکلات در این حوزه مربوط به واحد‌های بدون مجوز است؛ و در صورت مواجه با مشکل با شماره ۷۳۳۴ واحد بازرسی اتحادیه تماس بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی بازار مسکن اتحادیه ها

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بازار مسکن اتحادیه ها املاک بدون مجوز بازرسی اتحادیه مشاوران املاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۵۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس محمدیان اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده است، ابلاغ کرد.

محمدیان با اعلام این مطلب افزود: دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی بر اساس قانون و مصوبات شورای راهبری توسعه مدیریت و در راستای ساماندهی مجوزهای این وزارتخانه تهیه و پس از تصویب، از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرا به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات ابلاغ شد.

وی گفت: بر اساس این دستورالعمل، معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات موظف شده است مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را از طریق درگاه ملی صدور مجوزها و بستر الکترونیک سامانه جامع تبلیغات با هماهنگی کامل با مراکز استان و شهرستان‌های سراسر کشور حداکثر ظرف ۲ ماه صادر کند. بدین ترتیب و بر اساس مفاد دستورالعمل ابلاغ شده، تمامی متقاضیان دریافت مجوز فعالیت تبلیغاتی می‌توانند از طریق سامانه جامع تبلیغات که به درگاه ملی مجوزها مرتبط است، درخواست مجوز ارائه دهند.

محمدیان با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر تسهیل و تسریع فرآیندهای قانونی برای متقاضیان تأسیس مراکز فرهنگی افزود: در این ارتباط، دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز هم‌راستا با سیاست‌های کلان دولت، بسترهای لازم را برای تحقق تسهیل روند صدور مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی فراهم کرده و این دستورالعمل به انجام فعالیت‌ها در چارچوب‌های تعیین شده، کمک خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی تاکید کرد: پیش از این، دستورالعمل انتشار محتوای تبلیغاتی نیز از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ و بر اساس آن، نحوه انتشار محتوای تبلیغاتی چارچوب انتشار انواع محتوا در حوزه تبلیغات را ترسیم شده است.

بدین ترتیب، تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی در چهار رسته «تبلیغات فضای مجازی»، «تبلیغات پخشی و سمعی و بصری»، «تبلیغات محیطی» و «تبلیغات چاپی» ملزم به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

کد خبر 6087981

دیگر خبرها

  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان
  • پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان
  • پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان
  • فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت