Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ظهر امروز در اختتامیه سه جشنواره بزرگ تولیدات فضای مجازی و دستاوردهای تشکل‌های مردم‌نهاد با عنوان «سرو سرخ»، جشنواره سراسری «شعر بسیج» و شانزدهمین دوره «فیلم مقاومت» که با رعایت پروتکل بهداشتی در سالن آمفی‌تئاتر مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: در دی‌ماه مناسبت‌های بزرگی را داشتیم از جمله سالگرد شهید شاخص استان شهید «حاج حسن شاطری»، اولین سالگرد شهادت سردار حاج «قاسم سلیمانی»، چهلمین روز دانشمند شهید «محسن فخری زاده»، تدفین شش شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهرستان‌های استان و سالروز عملیات بزرگ کربلای 4 و 5 که بیش از 250 جوان استان سمنان در این عملیات‌ها به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلامی با بیان اینکه چهل‌سالگی دفاع مقدس فرصت ارزشمند و مناسبی جهت بازخوانی فرهنگ غنی و دستاوردهای دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های آینده است، گفت: چهلمین سالگرد دفاع مقدس ایام مقدسی است که باید برای افراد جامعه بخصوص نسل جوان، رشادت‌ها و فداکاری رزمندگان در دوران دفاع مقدس یادآوری شود.

وی ادامه داد: چهل‌سالگی دفاع مقدس فرصتی برای کسانی است که دغدغه دفاع مقدس را دارند و با برنامه‌ریزی می‌توانیم این فرهنگ را که شامل صبر و استقامت، بصیرت و آگاهی، روحیه جهادی و ازخودگذشتگی است را به جامعه منتقل کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در خصوص برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس در استان سمنان افزود: در چهل‌سالگی دفاع مقدس بیش از سه هزار برنامه برای بزرگداشت این ایام پیش‌بینی شده بود که برخی انجام و برخی در ایام دهه فجر برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد که سهم هنرمندان در بخش‌های گوناگون هنری این ایام بسیار چشمگیر بود.

سلامی با بیان اینکه فضای مجازی به عرصه هنرنمایی انسان‌های متعهد و دلسوزی و انقلابی تبدیل شده است، ادامه داد: بیش از یک هزار فعالیت تولیدی در حوزه فضای مجازی ویژه شهدای گمنام، تولید 153 اینفوگرافیک از شهدا به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی از آثار هنرمندان استان در ایام چهل‌سالگی دفاع مقدس بوده است.

او یادآور شد: جشنواره تولیدات فضای مجازی «سرو سرخ» در دو بخش دانش‌آموزی و تشکل‌های مرد نهاد در ۹ موضوع و محور چون چهلمین سالگرد دفاع مقدس، نقش استان سمنان در عملیات مرصاد، فرهنگ ایثار و شهادت، جوانان و دفاع مقدس، جهش تولید و کارآفرینی، حمایت از کالای ایرانی، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سلامت اجتماعی (هم‌زیستی با کرونا) و موضوع ویژه سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی در کلیه قالب‌های ویدئویی مانند فیلم کوتاه، مستند گزارشی، استندآپ، نماهنگ، فتوکلیپ، موشن‌گرافیک، انیمیشن، دابسمش، دوبله، پادکست و نمایش رادیویی، پوستر، عکس نوشت، کاریکاتور و اینفوگرافیک برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی گفت: سرو سرخ، جشنواره بزرگی است که از ابتدای سال با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان بیش از دو هزار و 600 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد دو هزار اثر مربوط به نسل پنجم انقلاب دانش‌آموزان و 600 اثر مربوط به تشکل‌های مردم‌نهاد سطح استان بوده که پس از داوری آثار رسیده 30 اثر برگزیده و هفت اثر شایسته تقدیر شناخته شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان به آثار رسیده به دو جشنواره دیگر اشاره کرد و یادآور شد: در شانزدهمین دوره جشنواره «فیلم مقاومت» آثار زیادی در پنج بخش به جشنواره ارسال شد که از این میان شش اثر برگزیده استانی و یک اثر برگزیده ملی شناخته شد و در جشنواره سراسری «شعر بسیج» 153 اثر به دبیرخانه ارسال شد که 15 اثر منتخب و یک اثر ملی مورد تجلیل قرار گرفت.

انتهای پیام/74002/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی دفاع مقدس دفاع مقدس استان سمنان چهل سالگی دفاع مقدس دفاع مقدس فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۵۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین موتورکراس سواران تبریز معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، هیأت موتورسواری تربیت بدنی سپاه عاشورا مسابقه چهار جانبه موتورسواری کراس با حضور سرهنگ پاسدار حیدرپناه معاون تربیت بدنی سپاه عاشورا و با حضور چهار تیم از شهرهای تبریز، جلفا، مرند، هشترود و جمعی از تماشاگران برگزار کرد.

این مسابقات در ۳ کلاس ۴۵۰ سی سی، ۲۵۰ سی سی و تیرل انجام شد.

در پایان این مسابقات تیم‌های برتر به ترتیب ذیل معرفی شدند؛

موتورسواران باشگاه مقاومت توانستند مقام اول این مسابقات را بدست آورند.

همچنین تیم مرند و تیم جلفا به ترتیب مقام دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

کد خبر 6097577

دیگر خبرها

  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • ضرورت الگوسازی و معرفی بانوان ایثارگر و شهید به نسل جوان
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»/ هنوز برای ستاره شدن وقت هست
  • برترین موتورکراس سواران تبریز معرفی شدند
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود