Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ با شیوع بیماری کرونا در یک سال اخیر فشار سنگین و جانفرسایی به کادر درمان در کشور به ویژه پرستاران و کارکنان بیمارستان ها وارد شده است. در حالی که انتظار می رود حل مشکلات معیشتی این قشر در اولویت دولت و وزارت بهداشت قرار گیرد اما  شواهد نشان می دهد که دست کم برای طیفی از پرستاران و کادر درمان مشکلات معیشتی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روز گذشته جمعی از پرستاران و کارکنان بیمارستان میلاد تهران در اعتراض به وضعیت معیشتی خود مقابل این بیمارستان تجمع کردند.

پرستاران معترض اعلام کردند که از زمان آغاز کرونا، برخلاف پرستاران سایر بیمارستان‌ها حق کرونا نگرفته‌ایم؛ دستمزد ما نیز در ماه‌های اخیر افزایش نیافته است؛ این در حالیست که بعد از پذیرش بیماران کرونایی، کار ما سخت و پرخطر شده است.

این پرستاران خواستار افزایش ۵۰ درصدی دستمزد، پرداخت حق کرونا و پاداش معوق، برقراری امنیت شغلی و عقد قرارداد رسمی و رسیدگی به مطالبات خود شدند.

پرستاران میلاد می‌گویند: "پیش از این نیز اعتراض صنفی صورت داده‌ایم اما تا امروز به نتیجه نرسیده‌ایم و مسئولان به مطالبات ما توجه نکرده‌اند."

اعتراض پرسنل بیمارستان میلاد از وجود ناعدالتی در پرداخت ها حکایت می کند. آنها می گویند در بیمارستان ها دولتی حق کرونا و کارانه پرداخت می شود اما در اینجا از این خبرها نیست. 

دی ماه نزدیک به یک سال بعد از آغاز بحران کرونا، سید کامل تقوی‌نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت ضمن اعلام جزئیات افزایش حقوق ۵۰ درصدی و مبلغ دقیق حقوق جدید برای رده‌های مختلف پرستاری گفت: "پرستاران تا ۲ میلیون تومان‌کارانه نیز دریافت می‌کنند."

بیشتر بخوانید: دل‌هایی که برای خدمت قرص نیست/ چند روایت از مصائب نیرو‌های کادر درمان در دوران کرونا

توضیحات مدیرعامل بیمارستان میلاد

در همین راستا فرهاد حمزه‌زاده (مدیرعامل بیمارستان میلاد) در ارتباط با مطالبات پرستاران این مجموعه و در پاسخ به دغدغه‌های آنها، ضمن تایید عدم پرداخت حق کرونا به ایلنا گفت: «حق کرونایی که در دیگر بیمارستان‌ها به پرستاران پرداخت شده، به میلاد نداده‌اند؛ پرستاران میلاد حق کرونا نگرفته‌اند.»

او عدم افزایش ۵۰ درصدی دستمزد پرستاران میلاد را تایید کرد و افزود: "افزایشی که در سایر بیمارستان‌ها انجام شده، اینجا در میلاد انجام نشده است. اما اینکه بگوییم دستمزد پرستاران کم شده، صحیح نیست؛ نه دستمزدها را کاهش داده‌ایم و نه قرار بوده این کار انجام شود." 

مدیرعامل بیمارستان میلاد در پاسخ به این سوال که چرا حق کرونای پرستاران پرداخت نشده و آیا تقصیر بر گردن تامین اجتماعی است که به بیمارستان بودجه و اعتبار لازم نمی‌دهد؛ گفت: «بیمارستان میلاد، بیمارستانی مستقل است. بیمارستانی، شرکتی و خودگردان است و لذا از آن دسته بیمارستانها نیست که به آن‌ها بودجه مخصوص می‌دهند. بنابراین تمام مخارج با درآمد بیمارستان تامین می‌شود و درآمد بیمارستان به گونه‌ای نبوده که بتوان حق کرونا به پرستاران پرداخت کرد. در مورد افزایش دستمزد نیز مساله به همین ترتیب است.»

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی هزار تختخوابی میلاد به منظور تامین بخشی از نیازهای درمانی کشور و بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی در تیرماه ۱۳۸۰ افتتاح شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع: فرارو لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا در ایران بیمارستان میلاد بیمارستان ها حق کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۵۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) و در جریان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳، اظهار کرد: دوستان دولت و اعضای کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهاد دادند که از ردیف جدول ۷ مربوط به وزارت بهداشت و درمان، ۱۰ همت از اعتبارات این وزارتخانه برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص داده شود.

وی بیان کرد: براین اساس و با موافقت دولت و در راستای تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارت بهداشت و درمان برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص پیدا می‌کند.

کد خبر 6092886 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • از وضعیت اورژانسی تا مهاجرت‌های اجباری
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • با پرداخت های به موقع راه آهن عملکرد مناسبی در آماده به کاری لکوموتیوها داشتیم
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران