Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: وضعیت ابتلای به بیماری در استان در شرایط مطلوب قرارگرفته اما کشف ویروس جهش دار انگلیسی در برخی استان‌ها ما را نگران کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمدرضا قدیر ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد اظهار داشت: طبق آخرین آمارهای وزارت بهداشت قم در رتبه سی کشور درزمینهٔ ابتلا به کرونا قرار دارد و درزمینهٔ مرگ‌ومیر هم در رتبه بیست‌وهفت کشور هستیم اما بحث اصلی و نگرانی ما ویروس انگلیسی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با شروع عادی انگاری با بهبود شرایط استان و پیک زمستانه نگرانی ما را بیشتر کرده است باید طرح شهید قاسم سلیمانی در همه محلات قم با شدت بیشتری برای شناسایی بیماران اجرا کنیم، تردد شبانه‌روزی هم از ساعت 21 تا 4 صبح هم چنان غیرممکن است و این طرح تا پایان سال ادامه دارد.

کاهش 7 درصدی نمونه‌های مثبت در قم

در ادامه این جلسه رئیس مرکز بهداشت ضمن ارائه گزارشی از وضعیت استان درزمینهٔ ابتلا به بیماری بیان کرد:آمار پذیرش بیماران اورژانسی ما کاهش‌یافته است و میانگین بستری‌ها هم 13 نفر و مرگ‌ومیر استان طی دو هفته بین صفرتا 2 نفر ثابت مانده و نمونه‌های مثبت گرفته‌شده هم 7 درصد کاهش‌یافته است.

بیشترین آمار ابتلا به کرونا مربوط به شهرستان اردبیل استکاهش آمار بیماران کرونایی در گیلان؛ تداوم روند کاهشی هوشیاری مردم را می‌طلبدگزارش معاونت علمی و فناوری از صف‌آرایی دانش‌بنیان‌ها در مقابل کرونا

سیامک محبی عنوان کرد: تست‌های سریع با اجرای طرح شهید سلیمانی در حال انجام است اما مراجعات به مراکز سرپایی و منتخب در حال افزایش است که این امر نگران‌کننده خواهد بود منطقه پردیسان هم چنان جزو منطقه آلوده استان به شمار می‌رود و باید گندزدایی آن بیشتر شود.

رئیس مرکز بهداشت استان قم در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی مختلف ارائه داد و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران نگران‌کننده است و این شیوه‌نامه‌ها نسبت به هفته‌های گذشته تا 50 درصد کاهش‌یافته است.

محبی افزود: این امر با افزایش مسافرت‌ها بیشتر نگران‌کننده می‌شود و پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک در این اماکن هم کم‌تر خواهد شد .

به گفته وی؛ در ادارات و دفاتر پیشخوان وضعیت مطلوبی داریم هم‌چنین در بین صنایع و اصناف 75 درصد ؛ جایگاه‌های سوخت 92 درصد و جایگاه‌های سی ان جی هم 88 درصد وآرامستانها هم 72 درصد ولی در مواردی با افزایش برگزاری مراسم روبرو هستیم .

وضعیت هشداردهنده حمل‌ونقل برون‌شهری

رئیس مرکز بهداشت استان بیان کرد: وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حمل‌ونقل برون‌شهری هشدار دهند است و حتی ما هشداری را از وزارت کشور دریافت کردیم حمل‌ونقل برون‌شهری در وضعیت نامطلوبی قرار دارد که باید بررسی شود.

محبی بیان می‌کند: اما این هفته اماکن ورزشی نسبت به هفته‌های گذشته در وضعیت مطلوب‌تری قرارگرفته و رعایت این پروتکل‌ها 82 درصد افزایش‌یافته است.

بازگشت عادی انگاری‌ها

به گفته معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قم مردم با توجه به شرایط و تغییر رنگ استان در زدن ماسک آن‌ها هم کاهش‌یافته است و شرایط عادی انگاری هم دوباره در حال بازگشت است با افزایش این روند نگرانی ما از بازگشت به وضعیت قبل بیشتر کرده است ماسک زدن در اماکن عمومی کاهش‌یافته است.

محبی افزود: با ورود ویروس جهش‌یافته که 50 برابر این ویروس قابلیت انتقال دارد باید بیشتر نگران افراد پرخطر مانند سالمندان و کودکان بود ما با هرگونه بازگشایی بی‌ضابطه در امر مدارس مخالف هستیم شرایط امروز حاصل مدیریت سخت 3 ماه گذشته کاردرمانی و ستاد مقابله با کرونا است و اگر دوباره پیک جدیدی داشته باشیم اعمال محدودیت‌ها شدیدتر خواهد شد.

انتهای پیام/454/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی کاهش یافته پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۵۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در استان لرستان

 مسعود کیانی، پژوهشگر و محقق زمین شناسی و مدیر موسسه گوهرشناسی و شهاب سنگ شناسی واحد فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه خوارزمی، درباره نتیجه یک آزمایش بر روی نمونه شهاب سنگی گفت: شهاب سنگ قطعاتی از اجسام فضایی مانند سیارات، سیارک‌ها و ستاره‌های دنباله دار هستند که در فضا سرگردان بوده و روی یک سیاره یا سیارک فرود می‌آیند. این سنگ‌ها دارای انواع مختلفی بوده که در چهار نیم میلیارد سال قبل شکل گرفته است و بدون هیچ تغییر شیمیایی قابل توجه‌ای در فضا در حال حرکت هستند که به آنها شهاب واره می‌گویند. هنگامی که این سنگ‌ها بر روی زمین سقوط می‌کنند به آنها شهاب سنگ گفته می‌شود.

وی در ادامه به کشف جدید پژوهشگران اشاره کرد و گفت: اخیرا فردی از یکی روستا‌های استان لرستان قطعه‌ای از یک نمونه سنگ فلزی که دارای چگالی بالا و جذب آهن ربای قوی بوده را به موسسه گوهرشناسی کیپا (کیانپارس) ارسال کرد. با توجه به مشکوک بودن این سنگ از نمونه ارسالی با استفاده از مقاطع میکروسکوپی و نمونه‌های شیمیایی آنالیز شده توسط میکروسکوپ الکترونی دانشگاه خوارزمی تهران این سنگ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

این محقق تصریح کرد: در این آزمایشات تخصصی و دقیق مشخص شد این نمونه با توجه به وجود بافت ویدمن اشتاتن (بافت مخصوص شهاب سنگ‌های آهنی) و درصد آهن و نیکل بالا یک قطعه شهاب سنگ آهنی است. در نمونه آزمایشی میزان خلوص آهن بالای نود درصد و مقدار نیکل حدود ۸ درصد است.

وی بیان کرد: طی مطالعات تکمیلی مشخص شد این شهاب سنگ مربوط به هسته یک سیاره یا سیارک بوده که طی برخورد‌های فضایی بین اجرام فضایی متلاشی شده و قطعاتی از آن در فضا فاصله زیادی را طی کرده و سپس در سرزمین ایران فرود آمده است.

منبع: ایسنا

سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • (عکس) کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در استان لرستان
  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • چند نکته نگران کننده درباره وضعیت سردار آزمون
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی