Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، بهمن رحمتی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۳۰۰ مورد بازرسی در قالب طرح طاها( طرح اجرای هماهنگ استاندارد ) در سطح بازار استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازرسان اداره کل استاندارد استان و شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد، به صورت محسوس و نامحسوس همانندمصرف‌کنندگان و خریداران به مراکز عرضه و واحدهای صنفی استان مراجعه و ضمن بازرسی از تمام کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری موجود در واحد صنفی و ارائه گزارش بازرسی، در هر مرحله از طرح با توجه به برنامه ابلاغی از سوی سازمان، نسبت به خرید این کالاها و ارسال آن به آزمایشگاه‌های ذیصلاح برای آزمون و دریافت نتیجه اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهداف طرح طاها گفت: شناسایی واحدهای تولیدی و کنترل کالاهای مشمول استانداردهای اجباری، ارتقای سطح کیفی فرآورده‌های تولیدی در راستای تامین ایمنی، بهداشت و سلامت جامعه، جمع‌آوری کالاهای فاقد کیفیت از مراکز تولید، تمرکز، توزیع و عرضه و برخورد قانونی با واحدهای تولیدی غیر مجاز و فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد، ذکر کرد.

وی با بیان اینکه نظارت‌های استاندارد در حوزه تولید موجب ارتقای کیفیت آنها شده و به سود تولید داخلی است، عنوان کرد: در قالب طرح طاها، از تمامی واحدهای صنفی عرضه کننده: مواد غذایی و کشاورزی، مصالح ساختمانی و معدنی، صنایع الکترونیک، نساجی و پوشاک، مکانیکی و واحدهای ارائه دهنده خدمات مشمول استاندارد اجباری، بازرسی می شود.

مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد توصیه کرد: هم استانی‌های عزیز در هنگام خرید کالا، علاوه بر تاریخ تولید و انقضاء ، به نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد توجه کنند و با ارسال کد ۱۰ رقمی به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت استاندارد کالای خریداری شده مطمئن و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت، مراتب را با شماره رسیدگی به شکایات ۱۵۱۷ به این اداره کل اطلاع دهند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندارد کهگیلویه و بویراحمد بازار تایید صلاحیت کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۵۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیر کل استاندارد استان  از پرداخت جزای نقدی یک واحد تولیدی فرآورده خوراک آماده دام، طیور و آبزیان در چهارمحال و بختیاری خبر داد.
پژوهش افزود: بر اساس رای صادره توسط دادگاه کیفری در فروردین امسال، یک واحد تولیدی فرآورده خوراک آماده دام، طیور و آبزیان به دلیل تولید کالای بدون علامت استاندارد به پرداخت یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری افزود: به استناد ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تولید کالا و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تاییدیه آن جرم محسوب می‌شود و مرتکبان به مجازات‌های تعیین شده با حکم دادگاه محکوم می‌شوند.

دیگر خبرها

  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد