Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از سازمان تبلیغات اسلامی حجت الاسلام محمد قمی در دیدار از کارگاه نقاشی «در رثای سیمرغ تجلی» گفت: آثار بسیاری به برکت وجود حاج قاسم خلق شده که نمایانگر اتصال به عالم است.

وی گفت: حاج قاسم از محبان ائمه به‌شمار می‌رفت و وجودش منشاء خیر بسیار بود و از زمان شهادت ایشان آثار بسیاری از وی خلق شده از سردیس تا اشعار که همگی دارای ارزش معنوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به آثاری که در این مدت کوتاه توسط استاد صادقی خلق شده اشاره کرد و افزود: ما از گذشته‌های دور با آثار استاد صادقی آشنا هستیم و ایشان به دلیل آثار فاخر انقلابی که دارند همیشه در دل انقلابیون نیز دارای ارزش و اعتبار فراوان است و همواره برای ما مانند هنرمندی اسطوره‌ای قلمداد می‌شود. در واقع روایت استاد صادقی غیر از آفرینش اثر هنری همواره منشاء فایده و برکت بوده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در همین زمینه افزود: با افتخار و اشتیاق، اهل هنر دنبال کننده آثار حبیب‌الله صادقی هستند و شجره طیبه هنر انقلابی، محصولاتی است که باید با جان و دل ستود که حاصل اتصال روحی و حال معنوی‌تان است. همواره سپاسگزار حمایت و همراهی‌تان در هنر انقلابی هستیم.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: حضرت آقا برای تمامی آثاری که با موضوع سردار سلیمانی است، ارزش و اعتبار فراوان قائلند و انشالله این اثر را آسمانیان می‌بینند و تحسین می‌کنند و چشم‌روشنی برای حضرت آقا خواهد بود.

حجت الاسلام قمی همچنین از نمایشگاه «سرو بلند انقلاب اسلامی» که حاصل کارگاهی با همین عنوان است که در سال گذشته با همکاری فرهنگستان هنر و دانشگاه اسلامی ایرانی استاد فرشچیان به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی برگزار شد، دیدار کرد.

حجت الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به همراه علیرضا اسماعیلی، سرپرست فرهنگستان هنر و چند از مسئولان این سازمان، عصر سه‌شنبه، ۲۳ دی از کارگاه نقاشی «در رثای سیمرغ تجلی» دیدن کرد.

 دانشگاه آزاد اسلامی واحد هنرهای اسلامی-ایرانی استاد فرشچیان با مشارکت مؤسسه فرهنگی هنری صبا و موزه هنرهای معاصر فلسطین وابسته به فرهنگستان هنر به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی کارگاه نقاشی‌ با عنوان «در رثای سیمرغ تجلی» برپا کرده است.
 این اثر در چهار پرده با مجموع ۱۰۰ مترمربع خلق و اجرا می شود.

کارگاه «در رثای سیمرغ تجلی» از روز سه‌شنبه ۱۶ دی در نگارخانه خیال مؤسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شده است.

برچسب‌ها هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر حبیب الله صادقی نقاشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر حبیب الله صادقی هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر حبیب الله صادقی نقاشی اخبار کنکور رثای سیمرغ تجلی فرهنگستان هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۵۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری معلمی برای تمام دوران ها است

حجت الاسلام علی محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با گرامیداشت هفته معلم و ایام شهادت استاد شهید مطهری گفت: استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان نابغه زمان خویش، پاسخگوی تمام نیاز های علمی فلسفی و عرفانی بودند ودر راستای تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب زحمات بسیاری را متحمل شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه افزود: استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان معلمی در تراز انقلاب اسلامی خوش درخشید و معلمی برای تمام دورانها است.

وی گفت: استاد شهید مطهری علاوه بر تدریس در حوزه های علمیه در سطوح مختلف، بعنوان استاد دانشگاه پاسخگوی تمام مسائل علمی بودند و برای رفع شبهات علاوه بر تدریس به تالیف کتاب پرداختند و کتب این شهید سعید گویای جامع بودن ایشان است.

وی یادآور شد: استاد مطهری در عرفان و تفسیر یکی از شاگردان ممتاز مکتب اسلام محسوب می شدند و از اساتیدی همچون علامه طباطبایی بهره برده اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناوه بیان کرد: هفته بزرگداشت مقام معلم فرصتی برای احترام به این مقام منیع علم و قلم است.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: تألیفات شهید مطهری نیاز علمی امروز جامعه را تأمین می کند و کمک شایانی برای رفع شبهات مطرح در جامعه کنونی است.

کد خبر 6092662

دیگر خبرها

  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • حاجی‌صادقی: دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • شهید مطهری معلمی برای تمام دوران ها است
  • مطهری امام
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • اندیشه‌های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود