Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «پارسینه»، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از منابع آگاه مدعی شد که در یک همکاری بی سابقه، جنگنده‌های اسرائیلی با کمک اطلاعاتی ایالات متحده به مناطقی در شرق سوریه حمله کردند.
پیش از این «دیدبان حقوق بشر سوریه» که در لندن مستقر است و اخبار جنگ داخلی سوریه را پوشش می‌دهد، ادعا کرده بود که امروز، چهارشنبه ۲۴ دی، در حملات هوایی به سوریه ۲۳ نفر از نیرو‌های سوریه و متحدانش، به ویژه حزب الله لبنان و فاطمیون افغانستان کشته شده و بیش از ۲۸ نفر هم زخمی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دیدبان مدعی شده است که این حملات به مناطق دیرالزور و البوکمال در نزدیکی مرز سوریه و عراق صورت گرفته است که ۱۸ سایت گروه های مورد حمایت ایران هدف گرفته شده اند.
خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، به نقل از یک منبع نظامی سوری نوشت که «دقیقاً رأس ساعت یک و ده دقیقه بامداد امروز دشمن صهیونیستی علیه شهر دیر الزور و منطقه البوکمال دست به یک تهاجم هوایی زد که نتایج این تجاوز در دست بررسی است.»
رامی عبدالرحمان، رئیس دیدبان حقوق بشر سوریه، این حمله پرتلفات‌ترین حمله از ژوئن ۲۰۱۸ به این سو خوانده است. در آن زمان حمله‌ای به همین منطقه دست کم ۵۵ کشته، از جمله چند عراقی، بر جای گذاشت.
مقام اطلاعاتی بلندپایه آمریکایی به آسوشیتدپرس گفته است که در این حملات چند انبار مهمات که برای نگهداری تسلیحات ایرانی استفاده می‌شدند، هدف گرفته شدند. این مقام آمریکایی همچنین گفته است که از این اماکن برای انتقال قطعات مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران استفاده می‌شده است.
او گفت که روز دوشنبه مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، با یوسی کوهن، رئیس موساد، در یک دیدار علنی در یک رستوران محبوب در واشنگتن به نام «کافه میلانو» درباره این حملات گفتگو کرده بودند.
در واپسین روز‌های ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا، تنش‌ها میان طرف‌های متخاصم در غرب آسیا به اوج خود رسیده است. روز سه شنبه روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» گزارش داده بود که ارتش این رژیم در روز‌های اخیر در حالت آماده باش قرار گرفته است و پرواز جنگنده‌ها بر فراز سرزمین‌های اشغالی افزایش قابل توجهی یافته است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دیرالزور البوکمال اسرائیل آمریکا سوریه حزب الله فاطمیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۵۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه

دکتر سید حیدر محمدی در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، اظهار کرد: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری ‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت ‌های خوبی در زمینه ‌های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌ های موردنیاز، ما را یاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • زهر چشمی که ایران از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • زهر چشمی که ایران در حمله به «نواتیم» از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد