Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ‌وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد، قائم‌مقام وزیر خارجه این کشور در سفر به تهران و دیدار با مقام‌های ایرانی درباره آزادی نفتکش توقیفی و ملوانان مذاکره کرد اما در رسیدن به هرگونه توافقی ناکام ماند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، ‌وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد: ایران درباره موضوع توقیف نفتکش کره جنوبی وعده انجام «فرایند منصفانه قضایی» و همچنین رفتار انسان‌دوستانه و ارائه خدمات و دسترسی‌های کنسولی برای 20 خدمه نفتکش را داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


‌چویی جونگ کان به مقام‌های ایرانی گفته نظام مالی کره جنوبی به شدت به نظام مالی آمریکا مرتبط و پیوسته است و استفاده از منابع بلوکه‌شده ایران در این کشور، به همکاری واشنگتن نیاز دارد.

توافق ایران و کره برای ادامه مذاکرات
وزارت امورخارجه کره جنوبی امروز (چهارشنبه) با انتشار بیانیه ای از تداوم گفت‌وگوها میان تهران و سئول برای حل وفصل مسئله داراییهای بلوکه شده ایران در کره و همچنین آزادی نفتکش توقیف شده کره ای در خلیج فارس خبر داد.
در این بیانیه مطبوعاتی آمده است: از طریق رایزنی های چند جانبه با مقامات ارشد ایرانی، کره جنوبی و ایران با هم همکاری خواهند کرد تا راه حل های سازنده و سریعی را برای موضوعات موجود بر اساس دوستی دیرینه میان دو کشور تعیین کنند.
بنابر این گزار ش، چوی جونگ کان معاون اول وزیر امورخارجه کره جنوبی که در هفته جاری به تهران سفر کرده بود، یکسری دیدارها با مقامات ارشد ایرانی از جمله محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران داشته است.
وی همچنین با همتای خود، سید عباس عراقچی دیدار و گفت وگو کرد.

با هیات کره ای محکم برخورد کردیم
امروز محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور درخصوص پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و سفر هیات کره‌ای به تهران هم گفت: سفر معاون وزیر خارجه کره به ایران سفری بود که از قبل و با فشار‌های مختلفی که هم وزارت خارجه هم بانک مرکزی روی دولت کره آورده بودند، صورت گرفت و این سفر از ماه قبل طراحی شد، دوستان ما هم در وزارت خارجه و هم در بانک مرکزی محکم برخورد کردند و گفتند این مسدودی به هیچ وجهه قابل قبول نیست.
رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: آن‌ها قول دادند که خودشان دنبال کنند و این پول آزاد شود و ما هم به آن‌ها گفتیم ضمن فراهم کردن مقدمات کار حقوقی زمینه‌های آن هم آماده است، امیدواریم در ماه آینده توفیقاتی به وجود آید نه فقط راجع به این پول در کره بلکه پول‌هایی که در کشور‌های دیگر به دلیل فشار آمریکا مسدود شده است.

درخواست اقدام فوری سئول برای استرداد دارایی‌های ایران
روز گذشته رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اقدام فوری کره جنوبی جهت استرداد دارایی‌های کشورمان از بانک‌های این کشور را خواستار شد.
مجتبی ذوالنوری عصر روز گذشته در دیدار آقای چویی جان کان معاون وزیر امور خارجه جمهوری کره جنوبی در تهران؛ به سابقه دیرینه و دوستانه مناسبات تهران – سئول اشاره کرد و گفت: پیشینه تاریخی مناسبات دو ملت و عدم وجود سابقه منفی در همکاری‌های فیمابین بستر مناسبی برای رشد و توسعه روابط در عرصه‌های مختلف میان دو کشور ایجاد کرده است.
آقای ذوالنوری در ادامه با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای ایجاد خلل در مناسبات دوستانه تهران و سایر کشور‌ها گفت: نباید اجازه داد روند توسعه مناسبات دوستانه فیمابین تحت تأثیر اقدامات و تلاش مغرضانه کاخ سفید متوقف شده و منافع دو ملت به مخاطره افتد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دارایی‌ها مسدود شده کشورمان در بانک‌های جمهوری کره که به علت فشار‌های آمریکا بلوکه شده است گفت: انتظار می‌رود رهبران کره جنوبی با درایت و هوشمندی با آ‌زادسازی دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران اجازه ندهند خدشه‌ای به روابط دو کشور وارد آید.
وی همچنین خواستار اقدام فوری جمهوری کره جهت استرداد دارایی‌های کشورمان از بانک‌های این کشور شد.
آقای ذوالنوری در ادامه اقدام آمریکا در اعمال تحریم علیه ملت ایران را مغایر با قوانین و مقررات بین‌المللی و غیرانسانی دانست و افزود: تهران مایل نیست روابط دو جانبه تحت تأثیر سیاست‌های مغرضانه آمریکا قرار گیرد.
معاون وزیر خارجه جمهوری کره جنوبی هم در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و مشورت و رایزنی نزدیک با مقامات ایرانی گفت: گفتگو‌های سازنده و مفیدی با مقامات جمهوری اسلامی ایران در جهت توسعه و گسترش همکاری‌های فیمابین و رفع مشکلات و موانع در مسیر تقویت همکاری‌های فیمابین داشته است.
وی تصریح کرد اراده سئول استرداد منابع ارزی تهران در این کشور و بازگرداندن آن است.
معاون وزیر خارجه جمهوری کره همچنین تأکید کرد کشورش اقدام لازم را برای حل مشکلات فنی کشتی باری توقیف شده انجام خواهد داد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کره جنوبی ایران خارجه کره جنوبی وزارت خارجه وزیر خارجه جمهوری کره معاون وزیر بلوکه شده دارایی ها کره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۵۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد

یکی از مسئولان اسرائیل تایید کرد که هیئتی از سرویس اطلاعات مصر برای انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل وارد تل‌آویو شد.

به گزارش ایسنا، وبسایت عبری واللا امروز جمعه به نقل از یکی از مسئولان اسرائیل گزارش کرد هیئتی از سرویس اطلاعات مصر به منظور انجام مذاکرات درباره تبادل اسرا وارد اسرائیل شد.

دیگر رسانه‌های اسرائیلی هم ضمن اعلام ورود این هیئت، گزارش کرد دیدارهای این هیئت با مقامات ارشد نهادهای امنیتی اسرائیل در مورد حمله زمینی ارتش این رژیم به شهر رفح واقع در جنوب غزه و نیز مذاکرات برای آزادی اسرا شروع شده است.

روزنامه «یسرائیل هیوم» نیز به نقل از یکی از وزیران اسرائیل بدون افشای نام وی نوشت: احتمال دستیالی به توافق با میانجیگری مصر و پیشنهاد لغو عملیات در رفح وجود دارد.

این روزنامه نوشت: یشنهاد مصری‌ها به اسرائیل شامل آزادی ۲۰ گروگان در ازای آتش‌بس سه هفته‌ای و توقف عملیات برنامه‌ریزی شده اسرائیل در رفح است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی هم به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش کرد: اراده بزرگی در مذاکرات برای دستیابی به توافق وجود دارد و این آخرین فرصت قبل از عملیات رفح است.

پیشتر، رسانه‌های عبری زبان فاش کرده بودند که سرلشکر «عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر امروز در راس یک هیئت امنیتی به تل‌آویو سفر می‌کند تا درباره طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس در نوار غزه گفت‌وگو کند.

وبگاه خبری آمریکا «آکسیوس» هم گزارش کرد: اسرائیل به هیئت امنیتی مصر تصریح کرد که آماده است فرصت نهایی را برای دستیابی به توافق در مورد تبادل اسرا بدهد و در صورت عدم پیشرفت در این مذاکرات، به رفح حمله خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین