Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی به جمع کل درآمد از کمرگات استان اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه امسال مجموع کل درآمد از گمرکات استان سه میلیون و ۸۱۹ هزار و ۷۵ ریال برآورد شده است که نسبت به مشابه سال گذشته ۲۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد. - اخبار استانها -

توحید آذربد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، درباره تردد مسافران ورودی از گمرکات استان در 9 ماه گذشته، اظهار داشت: سال گذشته دو میلیون و 25 هزار و 972 نفر از طریق گمرکات استان وارد کشور شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه میزان مسافران ورودی به کشور نسبت به سال گذشته 94 درصد کاهش داشته است، افزود: امسال  116 هزار و 577 مسافر از گمرکات استان وارد کشور شده‌اند.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی بیان کرد: همچنین سال گذشته طی 9 ماه دو میلیون و 16 هزار و 976 مسافر از گمرکات استان خارج شده‌بودند.

وی گفت: امسال نیز 121 هزار و 294 نفر مسافر از گمرکات استان خارج شدند که نسبت به مشابه سال گذشته 94 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

آذربد به میانگین تردد روزانه مسافران از گمرکات آذربایجان‌غربی اشاره کرد و اظهار داشت: طی این مدت روزانه 881 نفر مسافر از مرزهای استان تردد داشتند که نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

بیش از 1.5 میلیون دلار کالای تولید شده استان کرمان از گمرکات کشور صادر شدبیش از 2 هزار میلیون دلار کالا از گمرکات آذربایجان‌ غربی به خارج از کشور صادر شد3.8میلیارد دلار محصولات مختلف از گمرک پارس جنوبی صادر شد

وی با اشاره به میانگین تردد روزانه خودروها از مرزهای استان، بیان کرد: یک هزار و 49 تردد کامیون و تریلر و پنج سواری از مرزهای استان تردد کرده‌اند که نسبت به مشابه سال گذشته کاهش را نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی به مجموع تردد خودروهای سبک و سنکین از گمرکات استان طی 9 ماه گذشته نیز اشاره کرد و گفت: طی این مدت 283 هزار و 132 کامیون و تریلر، 91 اتوبوس و یک هزار و 355 سواری از مرزهای استان تردد کردند.

مجموع کل درآمد از گمرکات استان سه میلیون و 819 هزار و 75 ریال برآورد شده است

آذربد به جمع کل درآمد از کمرگات استان نیز اشاره کرد و گفت: طی این مدت مجموع کل درآمد از گمرکات استان سه میلیون و 819 هزار و 75 ریال برآورد شده است که نسبت به مشابه سال گذشته 22 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تجهیز مرز بازرگان به دستگاه‌های کنترلی پیشرفته نقش مهمی در تسهیل تجارت خواهد داشت، گفت: به دلیل الکترونیکی بودن کلیه فعالیت‌ها و رویه‌های گمرکی در مرز بازرگان کامیون‌ها بدون توقف از این مرز تردد می‌کنند.

آذربد گفت: با شیوع کرونا بیشتر مرزهای کشور تعطیل اعلام شده بودند که با آغاز فعالیت برخی مرزها به خصوص مرز بازرگان، ارزش ریالی کالاهای صادرات از این مرز افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم، آذربایجان‌غربی 891 کیلومتر مرز مشترک با سه کشور عراق، جمهوری‌آذربایجان و ترکیه دارد و با دارا بودن 9 گمرک و پنج بازارچه مرزی شاهراه ارتباطی ایران به اروپا به شمار می‌رود.

همچنین مرز رازی خوی سومین مرز رسمی کشورمان با کشور ترکیه در شمال آذربایجان‌غربی است، این دروازه گمرکی با وجود مسیر ریلی و زمینی نقش بسیار مهمی در توسعه تجارت بین دو کشور ایران و ترکیه ایفا می‌کند.

انتهای پیام/7548/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نسبت به مشابه سال گذشته گمرکات آذربایجان غربی کاهش را نشان می دهد گمرکات استان مرزهای استان سال گذشته کل درآمد درصد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۵۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت

طبق آخرین گزارش درآمد شرکت آمریکایی اپل، فروش گوشی‌های آیفون تقریبا در تمام بازارهای جهان کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بی‌بی‌سی، طبق آخرین گزارش درآمد شرکت آمریکایی اپل، فروش گوشی‌های آیفون تقریبا در تمام بازارهای جهان کاهش یافته است.

این غول فناوری اعلام کرد که تقاضای کلی برای گوشی‌های هوشمند آیفون در سه ماه اول سال جاری میلادی بیش از 10 درصد کاهش یافته و فروش در هر منطقه جغرافیایی به جز اروپا شاهد افت بوده است.

اپل همچنین اعلام کرد که به طور کلی، درآمد کل این شرکت با 4 درصد کاهش به 90.8 میلیارد دلار (72.5 میلیارد پوند) رسیده است که بزرگترین کاهش در بیش از یک سال گذشته است.

سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چیناپل مجبور به حذف اپلیکیشن‌های محبوب در چین شداپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد

با این وجود، نتایج آن‌طور که انتظار می‌رفت بد نبود و قیمت سهام اپل در معاملات پس از ساعات کاری در نیویورک افزایش یافت.

اپل در ادامه تأکید کرد که این ارقام به دلیل اختلالات عرضه مرتبط با شیوع کرونا به دست آمده است، اختلالاتی که منجر به فروش قوی و غیرمعمول در مدت مشابه سال گذشته شد.

اپل با اشاره به محصولات آینده این شرکت و سرمایه گذاری در هوش مصنوعی (AI) متعهد شد که فروش در ماه های آینده به سمت رشد بازگردد.

بر اساس این گزارش، فروش آیفون در بازار مهم و بزرگ خود یعنی چین 8 درصد کاهش یافت.

تیم کوک، مدیرعامل اپل نیز طی اظهاراتی تلاش کرد تا به سرمایه گذاران در مورد وضعیت تجارت این شرکت در دومین اقتصاد بزرگ جهان اطمینان دهد و اشاره کرد که فروش آیفون در چین شاهد افزایش بوده است.

وی گفت: من دیدگاه خوبی نسبت به چین در دراز مدت دارم.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که رقابت اپل در بازار چین با رقبای محلی مانند هواوی تشدید شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • شکست نفت در فرار از بزرگترین کاهش هفتگی ۳ ماه گذشته
  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال
  • کشور نیازمند آرایش مدیریتی متناسب با شرایط اقتصادی است
  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟
  • پیش‌بینی‌های ناامیدکننده فروش آیفون در چین
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد