Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ژنرال «مایک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نشستِ بررسی چالش‌هایِ مهمِ امنیتی آمریکا که اندیشکده «بروکینگز» مستقر در واشنگتن برگزار شد از آسیب پذیر بودن آمریکا در حملات سایبری گفت.

او گفت: باید بگویم که در حوزه سایبری و دیگر فناوری‌ها، آسیب‌پذیری‌های بسیار جدی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مایک میلی افزود: در ابتدای امر که اینترنت راه افتاد، نیازی به مراقبت از مراکز اینترنت وجود نداشت، اما اکنون این مراکز از نقاط آسیب‌پذیر ما به شمار می‌آیند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تصریح کرد این تهدید‌ها را به رسمیت می‌شناسیم و اگر جنگی روی دهد که امیدواریم چنین اتفاقی نیفتد، آن هم با دشمنانی که از پیچیدگی و پیشرفت برخوردار هستند، این احتمال که حوزه الکترومغناطیس هدف حمله قرار گیرد بسیار محتمل است.

مایک میلی در ادامه تاکید کرد بنابراین باید اطمینان به دست آوریم که دارای مراکز فرماندهی و کنترلی امن هستیم.

پایگاه شبکه خبری «سی بی اس» آمریکا اخیرا در گزارشی به حملات سایبری اخیر به نهاد‌های فدرال این کشور پرداخته و آن را مایه نگرانی گسترده برای مقامات آمریکا توصیف می‌کند. مقامات آمریکایی به شدت نگران حمله سایبری گسترده و مداومی هستند که بسیاری از شرکت‌ها و آژانس‌های دولتی شامل وزارت بازرگانی و خزانه داری را هدف قرار داده است.

کارشناسان امنیت سایبری بر این باورند که در ماه مارس ۲۰۲۰ گروهی از هکر‌های کاملا سازمان یافته از منافذ موجود در محصولات شرکت «سولار ویندز» که محصولات فناوری را برای بسیاری از نهاد‌های بزرگ و سازمان‌ها مانند مایکروسافت فراهم می‌کند، استفاده کرده و این حمله سایبری را انجام داده اند.

با هک کردن سولار ویندز، هکر‌ها موفق شده اند به اطلاعات حساس بسیاری از شرکت‌ها و نهاد‌های دولتی آمریکا مانند وزارت بازرگانی، انرژی و آزمایشگاه «لس آموس» که بر تسلیحات هسته‌ای نظارت دارد، دسترسی پیدا کنند و ارتباط آن‌ها را رصد کنند.

جزئیات درباره این حمله سایبری همچنان در حال انتشار است، اما مقامات آمریکا این هک را یک «حمله» توصیف می‌کنند و بر این عقیده هستند که این حمله از سوی یک دولت خارجی طراحی و سازماندهی شده است.

بسیاری از کارشناسان و متخصصان در زمینه امنیت سایبری بر این عقیده هستند که حمله سایبری اخیر بسیاری پیچیده بوده و قطعا هکر‌ها از نقص‌ها و آسیب پذیری‌های بیشتری در این حمله سایبری استفاده کرده اند که تاکنون مشخص و شناسایی نشده است. درباره منشا این حمله سایبری اتهاماتی علیه روسیه مطرح شده است و مقامات آمریکا مدعی هستند که روسیه در پشت این حمله سایبری قرار دارد؛ مقامات روسیه این اتهام را در چندین نوبت رد کرده اند.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شده است که روسیه در پشت این حمله سایبری قرار دارد، اما دونالد ترامپ ضمن کم اهمیت جلوه دادن آن، چین را مسئول این حمله سایبری می‌داند.

درباره عمق این حمله سایبری تقریبا تمامی کارشناسان بر این عقیده هستند که تشخیص عمق نفوذ هکر‌ها بسیار دشوار است. کارشناسان آمریکایی نگران این موضوع هستند خسارت این حمله سایبری شدید و گسترده است و تعدادی از کارشناسان نیز تاثیر این حمله سایبری را در «مقیاس گسترده» توصیف کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمله سایبری ارتش آمریکا امنیت سایبری حمله سایبری مقامات آمریکا هکر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۵۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از گاردین، فناوری‌هایی که با گذرواژه‌های ضعیف مانند «admin» یا «۱۲۳۴۵» ارائه می‌شوند، بر اساس قوانین جدید انگلیس باید همه دستگاه‌های هوشمند حداقل استاندارد‌های امنیتی را رعایت کنند و فناوری‌هایی که با گذرواژه‌های ضعیف مانند «admin» یا «۱۲۳۴۵» همراه هستند ممنوع خواهند شد.

وزارت علوم، نوآوری و فناوری اعلام کرد که اقدامات لازم برای محافظت از مصرف کنندگان در برابر هک و حملات سایبری از روز دوشنبه اجرایی می‌شود.

این بدان معناست که سازندگان تلفن‌ها، تلویزیون‌ها و در‌های هوشمند و غیره، اکنون از نظر قانونی ملزم به محافظت از دستگاه‌های متصل به اینترنت در برابر دسترسی مجرمان سایبری هستند و از کاربران خواسته می‌شود  رمز‌های عبور ساده و رایج خود را تغییر دهند.

همچنین شرکت‌ها باید جزئیات تماس خود را منتشر کنند تا مشکلات احتمالی گزارش شود و زمان‌بندی به‌روزرسانی‌های امنیتی شفاف باشد.

امید است که اقدامات جدید به مشتریان در خرید و استفاده از محصولات در زمانی که مصرف‌کنندگان و کسب‌وکار‌ها با سرعت فزاینده‌ای مورد حمله هکر‌ها قرار گرفته‌اند، کمک کند.

روسیو کونچا، مدیر خط‌مشی و حمایت از شرکت «Who» گفت: دفتر ایمنی و استاندارد‌های محصول (OPSS) باید راهنمایی‌های روشنی را به صنعت ارائه کند و آماده باشد که در صورت زیر پا گذاشتن قانون، اقدامات اجرایی قوی علیه تولیدکنندگان انجام دهد، همچنین از برند‌های دستگاه‌های هوشمند انتظار می‌رود که از همان روز اول مشتریان خود را به درستی راهنمایی کنند و اطمینان حاصل کنند که خریداران می‌توانند به راحتی اطلاعاتی در مورد مدت زمانی که دستگاه هایشان پشتیبانی می‌شود را بیابند و خرید‌های آگاهانه انجام دهند.

جاناتان بری، وزیر علوم و فناوری، گفت: «از آنجایی که زندگی روزمره به طور فزاینده‌ای به دستگاه‌های هوشمند وابسته می‌شود، تهدیدات ایجاد شده توسط اینترنت چند برابر و حتی بزرگتر می‌شوند.

از امروز به بعد، با معرفی نخستین قوانین جهانی حریم خصوصی، داده‌ها و امور مالی شخصی آنها اطمینان حاصل می‌کند، مصرف کنندگان از اینکه دستگاه‌های هوشمند آنها در برابر مجرمان سایبری محافظت می‌شود، آرامش بیشتری خواهند داشت. ما متعهد هستیم که بریتانیا را به امن‌ترین مکان در جهان برای آنلاین بودن تبدیل کنیم و این مقررات جدید جهشی قابل توجه به سمت دنیای دیجیتال امن‌تر است.

این قوانین به عنوان بخشی از رژیم امنیت محصول و زیرساخت‌های مخابراتی (PSTI) اعمال می‌شوند که هدف آن تقویت انعطاف پذیری انگلیس در برابر جرایم سایبری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای گازگرفتگی کودک کرجی چه بود؟
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • جمع آوری ۳ میلیارد ریال درجشن گلریزان میبد
  • وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود