Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@07:11:01 GMT

ماسک طبی مناسب برای صحبت کردن با موبایل از راه رسید

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۶۰۵۲

ماسک طبی مناسب برای صحبت کردن با موبایل از راه رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به دیجیتال ترندز، ماسک طبی به یکی از ملزومات ایمنی در سال ۲۰۲۰ تبدیل شده است. در همین راستا در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی ۲۰۲۱ میلادی انواع مختلفی از آن ارائه شده‌اند. در همین راستا شرکت مخابراتی انگلیسی «بیناتون» ماسکی ابداع کرده که قابلیت‌های مهمی در این زمینه دارد.

این ابزار «ماسک فون» نام دارد و به کاربر اجازه می‌دهد بدون پایین آوردن ماسک با موبایل صحبت کند و به این ترتیب از قرار گرفتن وی در معرض ویروس کرونا یا آنفلوانزا جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ماسک پارچه‌ای هدست بلوتوثی نصب شده که شامل میکروفون وایربادهای بی سیم است. چند دکمه کنترل روی بخش خارجی ماسک قرار دارد که به کاربر اجازه می‌دهد صوت را تنظیم یا ترک‌های موسیقی را عقب و جلو ببرد.

البته این ماسک چالش‌هایی نیز دارد و به عنوان مثال نمی‌توان آن را شست. شرکت بیناتون توصیه می‌کند با خارج کردن ایرباد و فیلترها می‌توان ماسک را تمیز کرد اما از آنجا که بلندگوها داخل آن تعبیه شده‌اند نمی‌توان ماسک را در ماشین لباسشویی انداخت.

کد خبر 5121262 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: نوآوری ماسک طبی ویروس کرونا گجتهای پوشیدنی حاکمیت سایبری واکسن کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ویروس کرونا شرکت دانش بنیان شبکه اجتماعی دونالد ترامپ فیس بوک هوشمندسازی تحقیقات علمی تولید دانش بنیان واکسن فایزر فناوری نانو امنیت اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۶۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌ های هوشمند را از سر گرفته‌اند

 منابع محلی در ولایت پنجشیر می‌گویند که طالبان از صبح امروز (چهارشنبه، ۱۲ ثور) جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند از نزد اعضای این گروه و کارمندان ادارات دولتی را از سر گرفته‌اند.
 
به گزارش اطلاعات روز؛ طالبان در ولسوالی‌های رخه، حصه اول و شتل برای جمع‌آوری موبایل ایست‌های بازرسی ایجاد کرده‌اند.
 
این منابع می‌گویند که قطعات نظامی لوای طالبان در پنجشیر موبایل‌های هوشمند که قابلیت ضبط ویدیو و تصویر را دارند، از نزد شماری از اعضای این گروه، کارمندان ملکی ادارات دولتی و حتی برخی از افرادی که شغل آزاد دارند، جمع‌آوری کرده‌‌اند.
 
یک منبع می‌گوید که اعضای طالبان موبایل‌های برخی از باشندگان پنجشیر را نیز ضبط کرده‌اند.
 
به‌گفته‌ی منابع، طالبان فایل‌های داخل موبایل‌ها را بررسی می‌کنند.
 
طالبان دو سال قبل استفاده از موبایل‌های هوشمند در پنجشیر را منع کرده بودند.
 
در آن زمان والی این گروه گفته بود که مطابق حکم رهبر طالبان استفاده از موبایل هوشمند در دره‌ پنجشیر منع است. والی طالبان در پنجشیر گفته بود کسانی که موبایل دارند یا بفروشند یا هم در خانه بگذارند.
 
طالبان در آن زمان درباره‌ی دلیل وضع این محدودیت چیزی نگفته بودند؛ اما گفته می‌شد که این گروه به‌دلیل نشر ویدیو از آزار و اذیت غیرنظامیان و تیرباران اسیران جنگی اقدام به جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند کرده است.
 
ویدیوهای گسترده از تیرباران اسیران جنگی و شکنجه‌ی غیرنظامیان در پنجشیر منتشر شده بود. گفته می‌شود که این ویدیوها توسط خود طالبان ثبت شده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اولین موتور سیکلت CNG جهان رونمایی می‌شود
  • یک فرد را در چه سنی می‌توان «پیر» دانست؟
  • آموزش نیروهای واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • دزدی چند میلیاردی از فروشگاه موبایل فروشی در مرکز شهرقدس تهران + ویدئو
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • رییس صداوسیما: سریال حشاشین بر اساس تحریف تاریخ اتفاق افتاده؛ ساترا برای پخشش تذکر داد و سکوها هم در همین راستا اقدام کردند/ نمره صداوسیما در حوزه کار روی مساله عفاف و حجاب خیلی بالا نیست
  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌ های هوشمند را از سر گرفته‌اند