Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:09:50 GMT

موزه وقف گلستان در حال ساخت است

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۶۰۸۶

موزه وقف گلستان در حال ساخت است

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از بناهای در حال احیا و مرمت بافت تاریخی گرگان، اظهار کرد: در راستای طرح بازآفرینی شهری اقدامات خوبی از سال گذشته به خصوص در بافت تاریخی گرگان شکل گرفته است.

وی با اشاره به ظرفیت های خوب گلستان در این بخش افزود: بیش از ۶ مدرسه علمیه تاریخی داریم که از دوره صفویه به بعد در محلات گرگان ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانی فرد بیان کرد: بافت تاریخی گرگان همچنان پویا و زنده بوده و از ویژگی‌های منحصر به فرد آن دو منظوره تکایا است که هم برای عزاداری و هم به صورت کارگاه های کارآفرینی و صنایع کوچک اشتغال‌زا فعال است و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: ۱۲۰ خانه موقوفه در محلات تاریخی گرگان داریم که قابلیت ثبت تاریخی هم دارند.

وی همچنین به تفاهم‌نامه چهارجانبه بین اوقاف، میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و شهرداری اشاره کرد و گفت: ۱۵ پروژه ارزشمند در این راستا تعریف شد و ۱۲ میلیارد تومان به صورت مشارکتی هزینه شده است.

سلیمانی فرد گفت: پروژه های مختلفی می توان برای بافت تاریخی گرگان تعریف کرد که یکی از مهم ترین آنها موزه وقف و اماکن فرهنگی فرهنگی است که در جنب امامزاده نور ایجاد خواهد شد.

کد خبر 5121730

منبع: مهر

کلیدواژه: اوقاف گلستان گرگان ویروس کرونا شیراز کرمانشاه آمار کرونا بوشهر آلودگی هوا گرگان شهرستان کرج شیوع کرونا دهه فجر لیگ برتر فوتبال ایران شهرکرد آیت الله مصباح یزدی اراک بافت تاریخی گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۶۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج

ایسنا/گلستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه بیماران هموفیلی، سرطانی، تالاسمی و دیالیزی جزو بیماران خاص هستند در خصوص شرایط اعطای وام به این بیماران توضیحاتی ارائه کرد.

فاطمه اسفندیاری امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان گلستان حدود ۱۷ هزار  بیمار صعب العلاج و خاص زندگی می‌کنند که سالانه ۳ هزار نفر به آنها افزوده می‌شود.

وی بیان کرد: بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و سرطانی در گروه بیماران خاص هستند که طبق بسته خدمتی تعرفه بیمه‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند.  

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به بیماران صعب العلاج و خاص نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر اساس پرونده پزشکی این بیماران و با توجه به ابلاغ بودجه از سوی وزارت بهداشت، بیماران را برای دریافت تسهیلات درمانی ۵۰ میلیون تومانی به بانک معرفی می‌کنند.

اسفندیاری افزود: این تسهیلات سال گذشته با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله ارائه شد و برای امسال نیز منتظر ابلاغ بودجه تسهیلات درمان هستیم تا بیماران را به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج در شهرستان گرگان در بیمارستان‌های ۵ آذر، مرکز آموزشی و درمانی صیاد شیرازی  با تجهیزات کامل ارائه می‌شود.

اسفندیاری اضافه کرد: در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان و بیمارستان کودکان طالقانی گرگان هم به این بیماران خدمات ارائه می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی