Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش گروه فرهنگی ایرنا از میراث‌آریا، محمدحسن طالبیان با اشاره به جلسه شورای ملی ثبت آثار تاریخی و ‌فرهنگی منقول که با حضور صاحب‌نظران این حوزه روز سه‌شنبه ۲۳ دی ۹۹ در سالن وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، بیان کرد: سیاست وزارتخانه در خصوص ثبت اموال منقول تاریخی‌فرهنگی به‌موجب قانون، توجه هم‌زمان به ثبت اموال دولتی، وقفی و خصوصی است، بنابراین در شورای ملی ثبت آثار تصمیم گرفته شده تا فارغ از ثبت اموال فرهنگی دولتی در سامانه­‌های تخصصی مربوطه، نسبت به ثبت اموال وقفی و خصوصی نیز اهتمام لازم معمول شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص آثار ثبت شده منقول گفت: در این جلسه آثاری مانند دست­‌نوشته‌­های ملاصدرا، شمایل حضرت رسول اکرم (ص) از اموال موجود در آستان شاه چراغ شیراز، صندوق و در چوبی امام‌زادگان زیدبن علی، قاسم و زید از اموال وقفی استان لرستان، سنگ تعمیر بنای امام‌زاده عون ماسوله، صندوق چوبی بقعه سلمیان داراب رشت، صندوق امام‌زادگان سهل‌بن علی، فاطمه صغری و آمنه خاتون از استان مرکزی و چند شیء ارزشمند از موزه اکبری ارومیه و چند سند تاریخی مربوط به شیخ الاسلام و سیدعلی الحسنی از استان سمنان در فهرست آثار ملی ثبت شد.

معاون میراث‌فرهنگی کشور افزود: علاوه بر ثبت آثار وقفی و خصوصی مذکور، اموال دولتی ارزشمندی مانند تعدادی از قالی‌­های دولتی موزه فرش ایران و اسنادی از گنجینه باغ نگارستان تهران در فهرست آثار ملی ثبت شد.

طالبیان  اظهار کرد: فرش‌های ثبت شده از موزه فرش در زمره اموال بی­‌نظیری محسوب می‌شوند که حکایت­‌گر تاریخ هنر و صنعت فرش ایران است.

معاون میراث فرهنگی کشور در خصوص اسناد ثبت شده باغ نگارستان، گفت: این اسناد مربوط به دوره قاجار و بخشی از آن از اموال اهدایی خانواده ملک‌الشعرای بهار و مرتبط به ایشان است.

برچسب‌ها صنایع دستی محمدحسن طالبیان دوره قاجار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنایع دستی محمدحسن طالبیان دوره قاجار صنایع دستی محمدحسن طالبیان دوره قاجار اخبار کنکور ثبت اموال ملی ثبت ثبت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۷۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند

علی محمدی گفت: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل دادرسی تحویل مقامات قضایی شدند.

وی ادامه داد: با استناد قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور، منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه اضافه کرد: بر این اساس متخلفان از مفاد این قانون به ضبط و مصادره دستگاه مذکور محکوم می‌شوند.

محمدی افزود: چنانچه دستگاه فوق در حفاری غیرمجاز به قصد کشف‌اموال فرهنگی - تاریخی مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر مجازات فوق، مرتکب به یک سال تا سه سال حبس مجازات مقرر در ماده (۵۶۲) قانون‌مجازات اسلامی - مصوب ۱۳۷۵٫۳٫۲ محکوم می‌شود.

شهرستان تربت حیدریه ۳۵۰ اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده دارد که تعداد ۶۲ اثر شامل بنا، محوطه و میراث ناملموس ثبت شده در فهرست میراث ملی است.

شهرستان تربت حیدریه در فاصله ۱۴۵ کیلومتری از جنوب مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • صدور سند مالکیت املاک با وجود بدهی به دولت، مجاز شد
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد