Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@20:47:07 GMT

وجود ۱۲۰ موقوفه در بافت تاریخی گرگان

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۷۲۵۸

وجود ۱۲۰ موقوفه در بافت تاریخی گرگان

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: بیش از ۱۲۰ موقوفه در بافت تاریخی گرگان وجود دارد که این موقوفات از نظر تاریخی ارزشمند هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» عصر امروز (چهارشنبه 24 دی) در دیدار و بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از بافت قدیمی مذهبی و همچنین پروژه های بازآفرینی شهری در امامزاده نور(علیه السلام) گرگان اظهار کرد: در استان گلستان با توجه به ظرفیت های خوبی که وجود دارد از سال گذشته در حوزه بازآفرینی شهری و بافت تاریخی گرگان که نخستین بافت با ارزش تاریخی ایران به شمار می رود اقدام کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: در این بافت اماکن تاریخی و مذهبی مثل امامزاده اسحاق (علیه السلام) و 6 مدرسه علمیه از دوران صفویه تا کنون برجای مانده است و همچنین تکایای تاریخی در این منطقه کارکردهای خود را حفظ کردند و یکی از ویژگی های مثبت این تکایا این است که این اماکن علاوه بر آنکه مکانی برای برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در ماه محرم و صفر به شمار می روند به عنوان کارگاه های کارآفرینی به کار گیری می شوند.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد ابراز داشت: بیش از 120 موقوفه در بافت تاریخی گرگان وجود دارد که این موقوفات از نظر تاریخی ارزشمند هستند و تفاهم نامه چهارجانبه ای با راه و شهرسازی، شهرداری، میراث فرهنگی و صنایع دستی و اوقاف و امور خیریه گلستان برای احیای این بافت تاریخی  منعقد شده است.

 

وی متذکر شد: براساس این تفاهم بیش از 15 پروژه ارزشمند در بافت تاریخی گرگان با اعتباری نزدیک به 12 میلیارد تومان به صورت مشارکتی در دست اقدام داریم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان یادآور شد: برای پروژه هایی که در این بافت تاریخی وجود دارد نیاز به تامین اعتبارت داریم  و در احیای بافت تاریخی خط کشی دستگاه های نداشتیم و تلاش کردیم که با همکاری دستگاه های اجرایی این بافت تاریخی را احیاء کنیم.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد به ساخت موزه وقف در بافت تاریخی گرگان اشاره کرد و گفت: این پروژه نیمه تمام باقی مانده است و شهرداری نیز نسبت به تملک واحدهای مجاور اقدام کرده و نیاز است که برای اتمام این پروژه حمایت های لازم اتفاق بیفتد.

 

وی ابراز داشت: در حوزه مسکن و اقدام ملی نیز تفاهم نامه ای منعقد شده و می توانیم با تامین زمین به دولت برای اجرای این پروژه کمک کنیم.

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: موقوفات تاریخی حجت الاسلام سلیمانی فرد مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان سلیمانی فرد اوقاف و امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه بافت تاریخی گرگان حجت الاسلام سلیمانی فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۷۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم

مدیر منطقه ۳ شهرداری قم گفت: توسعه فضای سبز در بافت فرسوده منطقه سه یکی از برنامه‌های سال 1403 است.

مهرداد روحانی وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: یکی از پروژه‌های سال ۱۴۰۳ ساخت فضای سبز در بافت فرسوده است که عددی بالغ‌بر ۵ میلیارد تومان نیز به آن اختصاص داده‌شده و امسال زمینی را برای آن تملک خواهیم کرد.

وی به پروژه تقاطع غیر همسطح بلوار شهید کیوانفر و خیابان امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: این پروژه سال‌های است به خاطر مخالفت‌های بخش‌های مختلف اجرایی نشده که نیاز است به آن پرداخته‌شده و اجرایی شود.

مدیر منطقه سه شهرداری قم ادامه داد: در مورد نورپردازی و زیباسازی خیابان امام خمینی (ره) نیز امسال پروژه‌ای را اجرا کرده و سیما و منظر این خیابان را ارتقا خواهیم داد.

روحانی وزیری هزینه نگهداری فضای سبز منطقه را عددی برابر ۶۰ میلیارد تومان محاسبه کرد و گفت: بخشی از هزینه نگهداری از فضای سبز منطقه مربوط به آبیاری و نگهداری و هرس فضای سبز بیمارستان‌ها است.

وی از کاشت ۱۵ هزار نهال در سال ۱۴۰۲ در منطقه سه خبر داد و بیان کرد: همچنین آب‌نماها و بهسازی زمین‌های بازی بوستان ولایت نیز در سال ۱۴۰۲ در منطقه سه انجام‌شده است.

روحانی وزیری ادامه داد: همچنین کف سازی و پیاده‌روسازی بوستان بنیادی نیز انجام‌شده و اقدامات لازم برای خرید وسایل بازی و ست‌های ورزشی در بوستان بنیادی در حال پیگیری است.

کد خبر 750354

دیگر خبرها

  • دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر با پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • پیش بینی افزایش نسبی و تدریجی دما در استان گلستان
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • به صرف لبخند ؛ اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید
  • گرگان در سوگ صادق آل محمد
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم