Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستیار سابق امنیت ملی در دفتر علم و فناوری کاخ سفید بر این باور است که احتمال وقوع خشونت بیشتر در سراسر ایالات متحده قبل از مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور منتخب که قرار است ۲۰ ژانویه انجام شود، قطعا وجود دارد. - اخبار بین الملل -

«فرانک ان.فون هیپل»، استاد امور بین الملل دانشگاه پریسنتون و دستیار سابق امنیت ملی در دفتر علم و فناوری کاخ سفید در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم تاکید کرد: ترامپ قطعاً با این ادعای دروغین که انتخابات را از او دزدیده اند، طرفداران خود را برای ابطال نتایج انتخابات فرا خواهد خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم دیگر هیچ خشونتی رخ ندهد اما قطعاً این احتمال وجود دارد. این خطر با اسلحه های زیادی که آمریکایی ها در اختیار دارند، تشدید می شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در اینجا به متن کامل این مصاحبه اشاره می کنیم:

مصاحبه|کارشناس مسائل آمریکا: ترامپ می‌رود اما چالش‌های جامعه سیاسی آمریکا باقی می‌ماندمصاحبه|روزنامه‌نگار آمریکایی: آمریکا پیش از تحلیف بایدن با خرابکاری‌های سیاسی بیشتری روبه‌رو می‌شود

 

تسنیم: فشار دموکرات ها در کنگره برای استیضاح ترامپ برای دومین بار با مقاومت در مجلس سنای آمریکا روبرو می شود، به طوری که قانونگذاران ارشد هر دو حزب مخالفت خود را اعلام کرده اند. دموکرات‌ها  از مایک پنس معاون رئیس جمهور خواسته‌اند تا دونالد ترامپ را پس از خشونت های هفته گذشته توسط طرفداران رئیس جمهور در واشنگتن دی سی، برکنار کند. نگاهی به نظرسنجی های انجام شده پس از ناآرامی های روز چهارشنبه در کنگره نشان می دهد اکثر آمریکایی‌ها خواهان کناره گیری ترامپ از قدرت هستند، حتی با وجود اینکه قرار است جو بایدن رئیس جمهور منتخب در 20 ژانویه سوگند یاد کند. آیا آمریکایی ها از استیضاح ترامپ حمایت می کنند؟ چه اتفاقی خواهد افتاد؟

هیپل: من با این موافقم که اکثریت آمریکایی‌ها خواهان کناره گیری ترامپ از قدرت هستند. آنها از این طریق رأی دادند و با تلاش وی برای براندازی انتخابات، دیدگاه آنها تقویت شده است. ترامپ (چند) روز دیگر از این سمت خارج خواهد شد. این مساله برای پایان نفوذ سیاسی وی پس از روی کار آمدن بایدن در 20 ژانویه مفید خواهد بود، با این حال، باید دید آیا حداقل یک سوم جمهوری خواهان در مجلس سنا جرات رای دادن همراه با دموکرات ها را دارند تا وی را از قدرت برکنار کنند و مانع از آن شوند که وی برای دومین بار برای ریاست جمهوری رقابت کند. در شرایط کنونی، مجلس سنا به طور مساوی بین دموکرات ها و جمهوریخواهان تقسیم شده است. برای اخراج وی به دو سوم آرا در مجلس سنا نیاز است. من از این مساله دلگرم شدم که از 52 سناتور جمهوری خواه فقط 8 نفر برای حمایت از دروغ ترامپ مبنی بر اینکه انتخابات از او ربوده شده است، رای می دهند اما رأی دادن علیه او به شجاعت بیشتری احتیاج دارد.

تسنیم: سال هاست که اعتماد آمریکایی‌ها نسبت به دموکراسی خود به شدت از دست رفته است آن هم به واسطه سیستمی که در مقاطع مختلف، پیروزی را به روسای جمهور جمهوریخواهی تقدیم کرده است که آرای مردمی را از دست داده اند، به نظر می رسد این سیستم زمینه لازم برای دستکاری در آرا مردمی را از طریق آرای الکترال فراهم آورده و یک کنگره تقلبی ساخته شده است تا از منافع ایالت‌های محافظه کار حفاظت کند. اما به نظر می رسد اعتقاد و اطمینان به روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به خودی خود در میان تعداد زیادی از رای دهندگان از بین رفته است، آن هم پس از شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر در برابر رقیب دموکرات خود، جو بایدن، با ثبت رکورد 7 میلیون رأی اختلاف. نابرابری، نژادپرستی و قطب گرایی، دموکراسی آمریکا را نابود کرد. سپس ترامپ آمد. نظر شما در این باره چیست؟ دلایل فرسایش دموکراسی ایالات متحده چیست؟

هیپل: نژادپرستی گناه اصلی و همیشگی ما بوده است که شروع آن با حمایت از برده داری که در قانون اساسی سال 1787 ما بوده است. این یکی از دلایل سیستم انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری است به طوری که از ایالت های کم جمعیت، ایالت های فعال در زمینه کشاورزی و تشکیلات غیرنمایشی مجلس سنا حمایت می‌کند، آن هم به گونه ای که هر ایالت دارای دو سناتور است، حتی اگر کالیفرنیا 40 میلیون نفر جمعیت دارد و وایومینگ جمعیت 0.6 میلیون نفر. آسانترین راهکار برای حل این معضل در خصوص انتخابات ریاست جمهوری این است که ایالت های مختلف توافق کنند که رای خود را برای همسویی با آرا مردمی به صندوق بیندازند. تاکنون ایالت هایی با 196 رأی الکترال با این مساله موافقت کرده اند. این توافقنامه زمانی لازم الاجرا خواهد شد که ایالات با 270 رأی از 535 رأی کالج الکترال به عضویت این توافق درآیند.

تغییر محدوده‌های حوزه‌های رای‌گیری یکی دیگر از نقاط ضعف سیستم ماست. این مسال شامل اکثریت در مجالس قانونگذاری ایالتی است که اکثریت خود را بدون داشتن اکثریت رأی دهندگان حفظ می کنند آن هم با ترسیم مرزهای مناطق قانونگذاری در ایالت ها، تا از این طریق حزب آنها اکثریت کرسی‌های مجلس قانونگذاری ایالتی را بدست آورد حتی اگر اکثریت آرا را کسب نکند. این کار از طریق سازماندهی نواحی انجام می شود، به عنوان مثال، مناطق مخالف شامل 90 درصد رأی دهندگان مخالف هستند در حالی که نواحی حزبی که کنترل مجلس را در دست دارند 60 درصد رأی دهندگان آن حزب هستند.

هیئت نمایندگان آن ایالت در مجلس نمایندگان نیز می توانند به همین ترتیب مسیر را سازماندهی کنند. راه حل این است که گروه های غیرحزبی یا دو حزبی نقشه‌های مناطق را ترسیم کنند، به طوری که هر ده سال یکبار این کار انجام شود. تاکنون، 11 ایالت داریم که این کار را انجام داده اند به علاوه 6 ایالت دیگر که مشکلی ندارند زیرا این ایالت ها فقط یک عضو در مجلس نمایندگان دارند. اینکه مجلس سنا هر چه بیشتر به عنوان نماینده عموم مردم تبدیل شود، دشوارترین کار است و این کار مستلزم اصلاح قانون اساسی است و این امر نیز نیاز به دو سوم رای مثبت در هر دو مجلس نمایندگان و سنا دارد و سه چهارم ایالت ها نیز باید آن را تایید کنند یا کنواسیون قانون اساسی که توسط دو سوم ایالت های تشکیل می شود، در نهایت آن را تصویب کنند.

تسنیم: برخی از رسانه ها در ایالات متحده آمریکا روز حمله به کنگره را "روز شرم آمریکا" نامیده اند. آنها فقط اوباش را مقصر ندانستند بلکه ترامپ که آتش این شعله را روشن کرد و همکاران بی مسئولیتش که شعله های آتش را برافروختند"، مقصر می دانند. آیا ایالات متحده در روزهای آینده شاهد تخریب سیاسی بیشتری خواهد بود؟

هیپل: ترامپ قطعاً با این ادعای دروغین که انتخابات را از او دزدیده اند، طرفداران خود را برای ابطال نتایج انتخابات فرا خواهد خواند. امیدوارم دیگر هیچ خشونتی رخ ندهد اما قطعاً این احتمال وجود دارد. این خطر با اسلحه های زیادی که آمریکایی ها در اختیار دارند، تشدید می شود.

انتهای پیام /

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکایی ها دموکرات ها رئیس جمهور مجلس سنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۷۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد

قاضی پرونده پرداخت حق السکوت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق را به جرم اهانت به دادگاه ۹ هزار دلار جریمه کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، قاضی پرونده پرداخت حق السکوت توسط دونالد ترامپ به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، رئیس جمهور سابق را به جرم اهانت به دادگاه 9 هزار دلار جریمه کرد.

بر این اساس، قاضی خوآن مرکان در حکمی نوشت: این مقدار جریمه ممکن است مانع اهانت های بیشتر ترامپ نشود اما متاسف است از اینکه نمی تواند جریمه سنگین تری برای او در نظر بگیرد.

در این حکم آمده است: دادستان ها در اینجا هشدار دادند که دادگاه نقض بیشتر دستورات حقوقی را تحمل نخواهد کرد و در صورت لزوم در شرایطی، مجازات زندان را برای او درنظر می گیرند.

این قاضی هشدار داد در صورتی که ترامپ به نقض حکم ممنوعیت رسانه ای در این پرونده ادامه دهد، او را زندانی خواهد کرد. قاضی پیشتر برای جلوگیری از ارعاب و انتقاد ترامپ علیه شاهدان و دیگر افراد دخیل در این پرونده، حکم ممنوعیت رسانه ای و اظهارنظر عمومی درباره این پرونده را برای ترامپ صادر کرده بود.

قاضی مرکان، ترامپ را برای هر یک از 9 بیانیه آنلاین خود مبلغ هزار دلار جریمه کرده است. قاضی معتقد است ترامپ دستور او برای عدم انتقاد از شاهدان و دیگر افراد دخیل در این پرونده را نقض کرده است. دادستان ها 10 پست ترامپ در شبکه های اجتماعی را به عنوان نقض دستور قاضی نشان دادند.

این پست ها در فاصله زمانی 10 تا 17 آوریل توسط ترامپ نوشته شده و شامل مطالبی در اهانت به مایکل کوهن وکیل سابق اوست. ترامپ کوهن را دروغگوی سریالی خوانده است. انتظار می رود کوهن یکی از شاهدان برجسته این دادگاه باشد.

ترامپ همچنین در پست دیگی مدعی شده بود فعالان لیبرال مخفی، در تلاش برای نفوذ در هیئت منصفه دادگاه هستند.

این در حالی است که قرار است قاضی مرکان اعمال جریمه های سنگین تر برای ترامپ را در جلسه استماع روز پنج شنبه بررسی کند. قاضی همچنین به ترامپ دستور داده تا اظهارات خود درباره این پرونده در حساب کاربریش در شبکه اجتماعی تروث سوشیال و وب سایت کمپین انتخاباتی اش را حذف کند.

دادگاه رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیر اخلاقی از چند روز  پیش در حال برگزاری است. براساس این گزارش یک هیئت منصفه 12 نفره برای بررسی اتهامات ترامپ تعیین شده است.  

براساس پرونده حق السکوت ترامپ، دادستان‌های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه‌های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

انتظار می رود این دادگاه حدود 6 هفته به طول بیانجامد.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد رقابت دوباره بین دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است و ترامپ با حدود 2 درصد در تازه ترین نظرسنجی های ملی نسبت به بایدن پیشتاز است.

انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفیدنخستین شاهد پرونده ترامپ کیست؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • تحلیف سربازان مرکز آموزشی امام رضای بیرجند و مراسم گرامیداشت روز معلم
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • استقلالی‌ها منتظر کمک مدیر سابق‌شان
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم