Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@03:32:55 GMT

مجلس به پیش‌نویس استیضاح ترامپ رأی داد

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۷۷۷۸

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا جلسه رایزنی درباره استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور مستقر آمریکا به دلیل تحریک معترضان برای حمله به ساختمان کنگره در هفته گذشته را آغاز کردند. در نهایت مجلس نمایندگان آمریکا به پیش نویس لایحه استیضاح دونالد ترامپ به اتهام تشویق به شورش که مقدمات عزل او را فراهم می کند، رأی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا جلسه رایزنی درباره استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور مستقر آمریکا به دلیل تحریک معترضان برای حمله به ساختمان کنگره در هفته گذشته را آغاز کردند.

در صورتی که استیضاح ترامپ به تصویب کنگره برسد او نخستین رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکا خواهد بود که دو بار در دوران ریاست‌جمهوری‌اش استیضاح می‌شود.

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه قصد دارند به طرح استیضاح او رأی مثبت بدهند. این رأی‌گیری یک هفته بعد از یورش معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌‌جمهوری به ساختمان کنگره انجام می‌شود.

سرعت پیشبرد این رأی‌گیری و حمایت جمهوری‌خواهان از آن، خشم قانونگذاران آمریکایی از نقش ترامپ در تحریک معترضان برای حمله به ساختمان کنگره را نشان می‌دهد.

موافقان استیضاح ترامپ

در این جلسه ستنی هویر (Steny Hoyer) رهبر اکثریت دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: ترامپ عهدشکنی کرده و شورش مسلحانه را برانگیخته است و اقدامات وی نیاز به واکنش فوری دارد

همچنین تعدادی از جمهوری خواهان نیز استیضاح او را ضروری می دانند.

رئیس جمهور برای ترساندن مقاماتی که واقعیت را فاش می کنند، هر کاری را می توانسته انجام داده است

نماینده دموکرات: من از جمهوری خواهان می خواهم که به این قطعنامه رأی دهند

جولیا براونلی، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان در این جلسه گفت: من از جمهوری خواهان می خواهم که به این قطعنامه رأی دهند و از قانون اساسی محافظت کنند.

ننسی روت مِیس نماینده جمهوری خواه نیز گفت: من فکر می کنم رئیس جمهور و هر کسی که در این خشونت ها سهیم بوده باید پاسخگو باشد

کتی کستر، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان گفت: آنچه ترامپ انجام داد و تحریک وی به خشونت بزرگترین خیانت یک رئیس جمهور در تاریخ کشورمان است.

ایلهان عمر: باید این رئیس جمهور را فوراً استیضاح و از مقامش برکنار کنیم

ایلهان عمر، نماینده دموکرات نیز در این جلسه گفت:ما باید این رئیس جمهور را فوراً استیضاح و از مقامش برکنار کنیم تا نتواند تهدیدی برای دموکراسی ما باشد.

آدام شف، رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: از اینکه تعداد قابل توجهی از جمهوری خواهان از قطعنامه استیضاح ترامپ حمایت کنند، تعجب نمی کنم.

موافقان استیضاح اعلام کردند یورش ۱۷ دی به کنگره، به معنای راه اندازی «تروریسم داخلی» است که با اظهارات ترامپ برانگیخته شده اند.

جیم مک‌گاورن رئیس کمیته قوانین مجلس درباره آنچه که در ۱۷ دی رخ داد گفت: این اقدام به جهانیان پیام می‌دهد که دموکراسی در ایالات متحده ادامه دارد. فقط یک مایل و نیم پایین‌تر در خیابان پنسیلوانیا، دونالد ترامپ و متحدانش خشم یک جمعیت خشن را برانگیختند

مخالفت قانونگذاران جمهوری‌خواه با استیضاح ترامپ

جیسون اسمیث قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا در مخالفت با استیضاح ترامپ گفت: استیضاح ترامپ با توجه به اینکه تنها ۷ روز از دوران ریاست‌جمهوری او باقی مانده اقدامی «بی‌ملاحظه» است

تا این لحظه قانونگذاران جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان ضمن حفظ فاصله با ترامپ و محکوم کردن اقدام او در تحریک به شورش، با استیضاح او مخالفت کرده‌اند.

تام کول، نماینده جمهوری خواه:کشور را بیش از این تجزیه نکنید

تام کول یکی از نمایندگان جمهوری خواه معتقد است "استیضاح سریع" رئیس جمهوری، زمان کافی برای دادرسی را نمی‌دهد و می‌گوید: این کار ما را بیشتر تجزیه خواهد کرد. وی افزود: روند سیاسی در ایجاد وقایع هفته گذشته، موثر بوده است. رئیس جمهوری ترامپ انتخابات 2020 را پذیرفته است و چهارشنبه آینده بایدن رئیس جمهوری منتخب، سوگند یاد خواهد کرد.

نماینده جمهوری خواه واشنگتن به استیضاح ترامپ رای مثبت می دهد

جیم هررا (Jaime Herrera) نماینده جمهوری خواه واشنگتن، به لیست جمهوری خواهانی که به استیضاح ترامپ رای مثبت می دهند پیوست

استیو اسکالیس، دیگر نماینده جمهوری خواه، شورش های اطراف ساختمان کنگره را "تروریسم داخلی" نامید

مجلس نمایندگان به پیش نویس لایحه استیضاح ترامپ رأی داد

در نهایت مجلس نمایندگان آمریکا به پیش نویس لایحه استیضاح دونالد ترامپ به اتهام تشویق به شورش که مقدمات عزل او را فراهم می کند، رأی داد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: استيضاح دونالد ترامپ مجلس نمایندگان آمریکا نماینده جمهوری خواه ساختمان کنگره جمهوری خواهان نماینده دموکرات استیضاح ترامپ دونالد ترامپ پیش نویس رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۷۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند

 

به گزارش تابناک، جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس حدود ۴۰ دقیقه بعد از آغاز به کار، به دلیل غیبت تعدادی از نمایندگان و نرسیدن به حد نصاب جلسه با اعلام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس پایان یافت.

بنابر گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رای گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بررسی بودجه را دنبال کنیم لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

 
 
وی گفت که جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود. این در حالیست که از روز گذشته اعلام شده بود که جلسات صحن مجلس تا پایان رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در ۲ نوبت برگزار خواهد شد.

قالیباف همچنین از اعضای هیأت رئیسه مجلس خواستار قرائت اسامی غایبان و متاخران جلسه شد که علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس اسامی آنها را به شرح زیر قرائت کرد:

- عبدالجلال ایری

- امیرحسین بانکی پور

- علی جدی

- حسین حسین‌زاده

- جعفر راستی

- رجب رحمانی

- جلیل رحیمی جهان آبادی

- جلال رشیدی کوچی

- ابراهیم رضایی

- محمدرضا رضایی کوچی

- مجتبی رضاخواه

- یعقوب رضازاده

- منصورعلی زارعی

- علیرضا زندیان

- قاسم ساعدی

- محمد سبزی

- حسن شجاعی

- مهدی شریفیان

- منصور شکرالهی

- مهدی طغیانی

- فرهاد طهماسبی

- روح‌الله عباسپور

- محمود عباس زاده

- بهزاد علیزاده

- ابوالفضل عمویی

- محسن فتحی

- حسین گودرزی

- محمدرضا مبلغی

- حسن محمدیاری

- غلامرضا مرحبا

- اردشیر مطهری

- محمدطلا مظلومی

- فاطمه مقصودی

- سید محمد موحد

- سید کاظم موسوی

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده ۷۱ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، انعقاد رسمی جلسات و اعتبار اخذ رأی منوط به حضور حداقل دو سوم مجموع نمایندگان در صحن است؛ بنابراین از مجموع ۲۸۶ نماینده فعلی (با حساب ۴ نماینده‌ای که در طول این ۴ سال به هر دلیلی از مجلس جدا شدند)، برای رسمیت یافتن جلسه نوبت عصر روز دوشنبه صحن مجلس باید ۱۹۱ نفر در جلسه حاضر می‌شدند.

دیگر خبرها

  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا