Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، باستان شناسان در منطقه‌ای از اسکاتلند آثار تاریخی مربوط به عصر وایکینگ‌ها را پیدا کردند. این آثار شامل یک سنجاق به رنگ طلا، صلیب مینا کاری شده و اولین نمونه‌های ابریشم در این کشور است. در یک پروژه تحقیقاتی یک میلیون پوندی مقرر شد که این آثار مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گنجینه شامل بیش از ۱۰۰ شیء است. گنجینه مذکور توسط یک فلزیاب آماتور در یک مزرعه در دامفریس و گالووی اسکاتلند، کشف شد. این گنجینه از ۱۹ فوریه تا ۹ مه در موزه ملی اسکاتلند در ادینبورگ به نمایش گذاشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید

کشف رژیم غذایی مردم تمدن سند به وسیله ظرف‌های سفالی

گنجینه باستانی کشف شده حدود ۹۰۰ سال قدمت دارد و شامل گنجینه‌های نقره، طلا، کریستال و جواهرات و همچنین منسوجاتی از جمله پشم، پارچه و اولین نمونه‌های ابریشم در اسکاتلند است که به ندرت از آن دوره باقی مانده‌است. این گنجینه  قبل از اینکه توسط یک فلزیاب در مزرعه کشف شود تا هزار سال بدون هیچ مزاحمتی در زیر زمین در امان ماند. باستان شناسان این پروژه امیدوار هستند که جزئیات بیشتری را درباره شرایط و چگونگی دفن این گنجینه کشف کنند.

در ادامه تصاویر مربوط به این آثار تاریخی را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آثار تاریخی باستان شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۸۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو صلیبی دیگر پرسپولیس در مسیر بازگشت

به گزارش ورزش سه علیرضا خدادادی و مرتضی پورعلی گنجی دو بازیکن از دو نسل محتلف که جزو مصدوم های پرسپولیس به حساب می آیند تمرینات انفرادی خود را در زمین چمن ادامه می دهند. 

نام پورعلی گنجی از لیست پرسپولیس خارج شده چرا که او تا پایان فصل جاری شاید به زحمت آماده مسابقات شود و کلا 6 بازی و 5 هفته حدودا تا آخر فصل داریم و دیگر خبری از بازی های حذفی هم نیست. 

علیرضا خدادادی هم که مثل آل کثیر برای جراحی دست دست کرد مدتهاست دور از میدان بوده و امیدوار است مثل علیرضا عنایت زاده و یاسین سلمانی دیگر بازیکنانی ماه ها دور از میدان بوده اند در تمرینات پیش فصل آینده شرایط تمرین با تیم را پیدا کنند و برای فصل بعد با قدرت آماده شوند.

دیگر خبرها

  • رباط‌داده‌های پرسپولیس، یکی هست، سه تا فصل بعد!
  • کشف یک مقبره ۲۲۰۰ ساله مجلل در چین
  • دو صلیبی دیگر پرسپولیس در مسیر بازگشت
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • پورعلی‌گنجی رفتنی شد!