Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک استارت‌آپ ژاپنی ادعا می‌کند وسیله پوشیدنی جدیدی مانند ساعت تولید کرده‌ که قادر است قند خون را بدون سوزن کنترل کند. این اختراع می‌تواند یک پیشرفت بزرگ در پزشکی باشد. شرکت ژاپنی Quantum Operation Inc که در نمایشگاه CES حضور داشت ادعا می‌کند که نمونه پوشیدنی این دستگاه می‌تواند قند خون را از طریق مچ دست اندازه‌گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد این وسیله مانند اپل واچ یک نمونه طیف سنج کوچک است که برای اسکن میزان گلوکز خون استفاده می‌شود. این ساعت همچنین قادر به ثبت سایر علائم حیاتی از جمله ضربان قلب و نوار قلب است. این شرکت ادعا می‌کند که مایعی مخفی در ساعت و بند آن تعبیه شده که می‌تواند اطلاعاتی را از خون فردی که آن را پوشیده ثبت کند.

بیشتر بخوانید

قند خود را با عینکتان اندازه گیری کنید نحوه استفاده از ساعت‌های هوشمند تشخیص قند خون

برای استفاده از این ساعت فرد باید آن را روشن کرده و گزینه نظارت را از منو فعال کند، پس از حدود ۲۰ ثانیه ساعت هوشمند داده‌های مورد نظر را به کاربر نمایش می‌دهد. این شرکت اعلام کرد که انتظار دارد محصولشان را به سازمان‌های بیمه و ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی بفروشد. این محصول همچنین یک بستر بزرگ داده برای جمع‌آوری و بررسی تعداد زیادی از اطلاعات بیمارانی که این دستگاه را پوشیده‌اند، ایجاد می‌کند. شرکت Quantum Operation نمونه‌ای از داده‌های خود را در یک مانیتور در نمایشگاه CES ارائه داد. به نظر می‌رسد تفاوت قابل توجهی بین نوع پوشیدنی و Libre وجود دارد. در حال حاضر این محصول برای کسانی که برای تعیین دوز انسولین خود نیاز به تشخیص دقیق میزان قند خون دارند، یک محصول خوب به حساب می‌آید. این نوع پایش گلوکز برای صنعت پزشکی کاملا کاربردی است.

امروزه بیماران دیابتی به منظور حفظ سلامتی خود باید آزمایش قند خون خراش انگشتان را به طور منظم انجام دهند. در پنج سال گذشته شرکت‌هایی مانند Dexcom و Abbott راه‌هایی برای اندازه‌گیری قند خون توسط ساعت‌های هوشمند را به کار بردند‌. طبیعتا وسایل پوشیدنی مثل ساعت، راهی آسان و کم خطر برای انجام تست قند خون هستند. متاسفانه هیچ شرکتی نتوانسته‌ است با موفقیت نسخه‌ای از این فناوری را تولید کند.

در سال ۲۰۱۷ شرکت PKVitality ساعتی مجهز به این فناوری تولید کرد که یک سوزن به طول ۰/۵ میلی‌متر در پشت آن تعبیه شده بود و با استفاده از آن قند خون را اندازه‌گیری می‌کند. این شرکت محصولش را به نمایشگاه CES آورده بود. کاربرد آن به صورتی است که مایع میان بافتی را از پوست شخص جمع می‌کند و با استفاده از آن قند خون را اندازه‌گیری می‌کند، اما این دستگاه کمی به سلامتی آسیب می‌زند. گفته می‌شود که شرکت اپل نیز قبل از مرگ استیو جابز در حال کار بر روی یک سیستم کنترل قند خون بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تست قند خون نمایشگاه CES ساعت هوشمند اندازه گیری قند خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۸۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشمندان ساعت اتمی جدید بسیار دقیق و مقاوم ساختند

به گزارش صدای ایران از تارنمای «فیز»، محققان با انتشار مقاله ای در نشریه «نیچر» عواملی دخیل در ساخت این ساعت جدید را توصیف و اعلام کردند که این ساعت در جریان آزمایش‌های میدانی روی یک کشتی در اقیانوس آرام به خوبی کار کرده است.

«بونی مارلو» و «جاناتان هرشاوئر» از شرکت «میتر» (MITRE ) نیز با انتشار مقاله‌ای در ستون دیدگاه‌های در نشریه نیچر، نیاز به ساعت‌های اتمی فوق دقیق و همچنین کار انجام شده توسط تیم فنی شرکت وکتور اتمیک را توضیح دادند.

در حالی که ابزارهای مورد استفاده در کشتی‌ها پیچیده‌تر شده‌اند، فناوری پشت آنها نیز بطور فزاینده‌ای بر تعیین دقیق زمان متکی شده است. به عنوان مثال در کار ناوبری از سامانه‌های رادیویی بهره‌برداری می‌شود که از «جی پی اس» استفاده می‌کنند. با چنین سامانه‌هایی، میزان عدم دقت بسیار اندک برای اندازه‌گیری زمان در زمان ارسال سیگنال بین ماهواره‌ها می‌تواند به اشتباهاتی در تعیین موقعیت مکانی به اندازه صدها متر منجر شود و این اختلاف در زمانی که پای شناورهای نظامی در میان است بسیار اهمیت دارد.

کشتی‌ها معمولا به ساعت‌های اتمی وابسته هستند که به اندازه کافی نیرومند و مقاوم هستند که بتوانند در حین استقرار بر روی شناورهای در حال حرکت متلاطم کار کنند اما آنها به اندازه ساعت‌های اتمی مورد استفاده در آزمایشگاه ها دقیق نیستند، اما تیم تحقیقاتی شرکت وکتور اتمیک در این تلاش جدید ساعتی ساخته است که به از میان برداشتن این اختلاف کمک می‌کند.


این ساعت بر مبنای استفاده از مولکول های یُد نوسان دار (oscillating iodine) استوار است و وزن آن تنها 26 کیلوگرم است که به اندازه‌ای است که تقریبا بر روی همه کشتی‌ها قابل استفاده است.

این محققان ادعا کردند که این ساعت تقریبا هزار بار دقیق‌تر از بیشتر ساعت‌هایی است که هم اکنون در بسیاری از کشتی‌ها مورد استفاده هستند.

این محققان برای ساخت این ساعت با نیروی دریایی نیوزیلند همکاری کرده اند و داده‌های آزمایش ها نشان داد که این ساعت روی کشتی تقریبا به همان اندازه شرایط آزمایشگاه دقیق کار می‌کند و زمان را تا حد 300 تریلیونیوم ثانیه در هر روز نگاه می‌دارد.


دیگر خبرها

  • چهار معیار مهم سلامتی در ساعت‌های هوشمند
  • (تصاویر) ساعت فوق‌مقاوم شیائومی با ۱۵ استاندارد نظامی
  • مایکروسافت استفاده از ابزار هوش مصنوعی تشخیص چهره را برای پلیس آمریکا ممنوع کرد
  • چهار معیار سلامتی مهم در ساعت‌های هوشمند
  • شیائومی یک ساعت فوق‌مقاوم با ۱۵ استاندارد نظامی ساخت!/ عکس
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • ساعت هوشمند Black Shark GS3 عرضه شد
  • آنالیز بازیکنان استقلال با ساعت هوشمند!
  • دانشمندان ساعت اتمی جدید بسیار دقیق و مقاوم ساختند
  • جریان گاز ساکنان مسکن مهر کهک قطع می‌شود