Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از پیش‌بینی تولید بیش از ۶۰۰ هزار تن شکر با اتمام برداشت در مزارع نیشکر خوزستان خبر داد.

عبدعلی ناصری در مراسم راه‌اندازی خط تولید آغشته‌سازی کاغذ کارخانه MDF شرکت لوح سبز جنوب که امروز (۲۴ دی‌ماه) انجام شد، اظهار کرد: به منظور تکمیل چرخه صنایع جانبی صنعت بزرگ نیشکر، خط آغشته‌سازی کاغذ کارخانه MDF شرکت لوح سبز با به کارگیری ماشین‌آلات و تکنولوژی با ظرفیت تولید روزانه ۱۲ هزار ورق راه‌اندازی شده است که این میزان دو برابر ظرفیت تولیدی این شرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اثرات راه‌اندازی این خط، افزود: این خط تولیدی اثرات اقتصادی زیادی در چرخه صنایع پایین دستی توسعه نیشکر خواهد داشت و علاوه بر اشتغال ۲۵ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۱۰ نفر به صورت غیرمستقیم، ارزش افزوده ۳۳ درصدی تولید MDF از باگاس نیشکر را در پی دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بیان کرد: صیانت از منابع ملی، توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی و جلوگیری از خروج ارز از جمله اهداف شرکت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در تکمیل زنجیره صنایع جانبی نیشکر است.

وی با بیان اینکه صنعت تولید MDF از باگاس نیشکر نقش و تاثیر مهمی در خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز دارد، گفت: تولید MDF از باگاس نیشکر علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، سبب حفظ و صیانت از جنگل‌ها می‌شود. جلوگیری از آلودگی و صدمات زیست محیطی ناشی از خودسوزی باگاس، ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم، اثرات مثبت اقتصادی و اجتماعی در منطقه و ایجاد ارزش افزوده در فرآیند تولید MDF از ماده اولیه باگاس، از دیگر مزایای های تولید MDF از باگاس نیشکر است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به برداشت مجدد نیشکر در کشت و صنعت‌های هفت‌گانه پس از بارش باران و کاهش رطوبت در مزارع نیشکر، گفت: از زمان آغاز برداشت نیشکر تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار تن شکر در کارخانه‌های تولید شکر شرکت توسعه نیشکر تولید شده است.

ناصری افزود: با کاهش رطوبت مزارع نیشکر، عملیات برداشت نیشکر در کشت و صنعت‌های هفت‌گانه توسعه نیشکر آغاز شده است و برای اولین بار در تاریخ توسعه نیشکر، رکورد برداشت روزانه بیش از ۸ هزار تن نیشکر در کشت و صنعت‌ها به ثبت رسید.

وی بیان کرد: اورهال کارخانه‌های تولید شکر در تابستان امسال، رشد مناسب نیشکر و تلاش همه پرنسل، نویدبخش سال زراعی پربار برای شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است و پیش‌بینی می‌شود تا اواسط فروردین‌ماه سال آینده برداشت نیشکر به اتمام برسد و بیش از ۶۰۰ هزار تن شکر تولید شود که این میزان در مقایسه با تولید دو سال گذشته حدود دو برابر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تولید MDF از باگاس نیشکر راه اندازی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۸۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سهم صنایع خلاق و دانش‌بنیان‌ها از سبد ایجاد کسب‌وکار‌ها و عدالت شغلی در همه دنیا و ایران به لحاظ گردش مالی و ایجاد و توسعه کسب‌وکار جزو بالاترین سهم محسوب می‌شود.

پیشرفت‌های شگرف علوم و فناوری سخت به شکوفایی اقتصادی جوامع منجرشد و البته همان‌طور که علوم و فناوری‌های سخت به شکل‌گیری و توسعه‌ی خانواده بزرگ صنایع سخت یا کارخانه‌ای منتهی می‌شوند، علوم و فناوری‌های نرم نیز صنایع نرم را شکل می‌بخشند؛ صنایعی که محصولات و خدمات حاصل از آن، افزایش کیفیت زندگی و تسهیل رابطه‌ی با محیط پیرامون کمک می‌کنند.

ارتباط صنایع سخت و صنایع نرم در ایجاد بسترشکوفایی در اقتصاد جوامع کمک می‌کند و این دو موضوع را می‌توان مکملی برای ارتقای دانش و فناوری به همراه توسعه کیفیت زندگی مردم دانست.

اثرگذاری نرم و اقتصاد اجتماعی

در همین زمینه مسعود حسنلو دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: ستاد فناوری‌های نرم و فرهنگی مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در ایجاد هماهنگی و پیگیری بین دستگاه‌هایی است که در حوزه صنایع خلاق و فناوری‌های نرم در حال فعالیت هستند، وظیفه دارد.

وی ادامه داد: این ستاد در حال همکاری با بیش از ۲ هزار شرکت خلاق است که در حوزه دانش بنیان‌ها قرار می‌گیرند و همچنین ۴۰۰ شرکت دانش بنیان خلاق که در حال فعالیت هستند.

حسنلو تاکید کرد: در حوزه اثر گذاری نرم و اقتصاد اجتماعی اصولا تنها این شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق قادر به نقش آفرینی و اثرگذاری هستند. در حوزه بین الملل نیز ما مسئله‌ای که در حوزه ارائه تصویر اقتصادی و اجتماعی از کشور و دیپلماسی عمومی داریم با ابزار صنایع خلاق قابل حل است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم تصریح کرد: اگر بخواهیم تکنولوژی و صنعتی را همراه با بسط فرهنگی به خارج از کشور ارایه و توسعه دهیم، بهترین و سریع‌ترین راه حل بهره گیری از توان همین شرکت‌های خلاق و دانش بنیان است.

دانش بنیان‌ها قابلیت ارائه تکنولوژی پیچیده و نوین را دارند

از سوی دیگر و در همین رابطه، آهنگربیگ معاون ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم نیز در تشریح فعالیت‌های دانش بنیان‌ها در توسعه فناوری نرم فرهنگی به خبرنگار آنا گفت: دانش بنیان‌ها با شیوه‌های مخصوص به خود در حال فعالیت و ارزیابی هستند و بیش از ۸ هزار دانش بنیان وارد توسعه فناوری‌های نرم شده اند.

وی ادامه داد: تا اسفند ماه سال گذشته بیش از ۲ هزار شرکت خلاق نیز به این صنعت پیوسته اند. شرکت‌های خلاق واحد‌هایی هستند که فناور و نوآور و فرهنگی هستند، اما شرکت‌های دانش بنیان با ایجاد فناوری‌های پیچیده و تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته در حال کار هستند و از بسط فرهنگی کمتری برخوردارند.

آهنگر بیگ تصریح کرد: سطح فناوری و پیچیدگی محصولات دانش بنیان‌ها به شدت بالا بوده و از این حیث دارای برتری خاصی برای فعالیت در صنعت فناوری نرم فرهنگی هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تلمبه ESP چاه شماره ۳۶۷ میدان اهواز در شرکت نفت و گاز کارون راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت