Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-27@13:04:40 GMT

تهدیدکنندگان سلامت مردم به قانون معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۸۴۳۵

تهدیدکنندگان سلامت مردم به قانون معرفی شدند

رویداد۲۴ با پیگیری کارشناسان حراست ایساکو و همکاری پلیس آگاهی تهران و سازمان تعزیرات حکومتی، کارگاهی سه طبقه در منطقه یاغچی‌آباد تهران شناسایی و مشخص شد قطعات مستعمل و معیوب خودرو که به طور مستقیم با جان سرنشینان در ارتباط هستند، در بسته‌بندی شرکت‌های صاحب‌نام در این کارگاه، نوسازی و روانه بازار قطعات یدکی می‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بیشتر بخوانید: روز سفید و بدون ابتلا به کرونا در ایران خودروبنابر گزارش روابط عمومی ایساکو، تیمی چهار نفره در کارگاه مذکور، قطعات دست دوم و ضایعاتی همچون لنت ترمز و صفحه کلاچ را خریداری و نوسازی می‌کردند و سپس در بسته‌بندی شرکت‌های معتبر همچون ایساکو، همراه با هولوگرام به عنوان قطعات نو به قیمتی کمتر از عرف در بازار به فروش می‌رسانده‌اند.
مدیر عامل ایساکو در این باره گفت: اقلامی همچون لنت ترمز، رینگ، ضدیخ، روغن موتور، لاستیک و... مشمول مقررات سازمان استاندارد هستند و عدم رعایت استاندارد‌های لازم در آن‌ها، سلامت مصرف کننده را تهدید کرده و وی را با خطرات جانی مواجه خواهد کرد.
مهدی مونسان تشریح کرد: قیمت پایین لوازم یدکی که مردم را ترغیب به خرید آن می‌کند، اغلب نشان‌دهنده کیفیت پایین و گاهی اوقات از رده خارج بودن آن‌هاست. اما تا زمانی که فرهنگ‌سازی کاملی در این زمینه صورت نگیرد و این اقلام خریدار داشته باشد، تولید کننده آن نیز به هر طریقی راه خود را در بازار پیدا می‌کند.
وی در ادامه از دارندگان محصولات ایران‌خودرو خواست، برای حفاظت از جان و مال خود و اطمینان از تهیه قطعات اصلی، از فروشگاه‌های مجاز این مجموعه خرید کنند. همچنین به منظور بررسی اصالت کالا، بارکد قطعات مورد نظر را به سرشماره ۳۰۰۰۳۱ پیامک و یا از اپلکیشین ایساکو استفاده کنند. وی از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف در این حوزه مراتب را به تلفن مرکز پاسخگویی ایران‌خودرو (۰۹۶۴۴۰) اطلاع دهند.
گفتنی است روند کشف و شناسایی کارگاه‌های زیرزمینی توسط شرکت ایساکو در چند سال اخیر، بیش از پیش قوت گرفته و از ابتدای سال تا کنون با همکاری و پیگیری نهاد‌های نظارتی مبارزه با پدیده قاچاق چندین مجموعه تولید قطعات تقلبی، کشف و پلمب شده و عوامل آن به دست مراجع قضایی سپرده شده‌اند. منبع: ایکوپرس لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 خودرو ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۸۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد

پیرو برخی تماس‌های حاصله با تعدادی از شهروندان و درخواست مبالغی برای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت، مرکز امور مشتریان سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد که این سازمان برای ارائه خدمات به مردم از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند و این موضوع کلاهبرداری است.

به گزارش تسنیم، اخیراً شاهد این هستیم که برخی افراد در تماس با شهروندان، خود را به عنوان کارگزار یک شرکت بیمه‌ معرفی و با ادعای صدور "کارت هوشمند بیمه سلامت" و اعلام شماره حساب، اقدام به دریافت مبالغی از مردم برای صدور این کارت می‌کنند. این افراد مدعی هستند که با خرید این کارت هوشمند، شهروندان می‌توانند از مزایا و تخفیفاتی در هنگام دریافت خدمات تشخیصی و درمانی بهره‌مند شوند.

در همین راستا خبرنگار تسنیم پیگیر این موضوع از بیمه سلامت شد و مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران در اطلاعیه‌ای به تسنیم اعلام کرد: «برخی شرکت‌های سودجو به دنبال سوء استفاده از نام و عنوان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند، این درحالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند بنابراین این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.»

این اطلاعیه تأکید می‌کند که «شهروندان برای اطلاع از آخرین اخبار و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد به سایت سازمان به نشانیihio.gov.ir مراجعه و یا با سامانه 1666 تماس حاصل کنند.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وقتی تلفنی کلاهت را برمی‌دارند! انهدام دومین باند کلاهبرداری از همراهان بیمار در بیمارستان‌ های تهران

دیگر خبرها

  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • نامه محمدباقر قالیباف به رئیسی +جزئیات
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • لباس شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی دوخته می‌شود.