Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@18:36:06 GMT

لزوم استفاده از مدل معیار هواشناسی برای خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۸۶۰۹

لزوم استفاده از مدل معیار هواشناسی برای خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان بر لزوم استفاده از یک مدل مبنا و معیار هواشناسی برای قابل اعتماد شدن پیش‌بینی‌های هواشناسی تاکید کرد.

محمد سبزه‌زاری در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اهواز که چهارشنبه شب (۲۴ دی‌ماه) برگزار شد، با اشاره به تفاوت وضعیت آلودگی هوا در فصل‌های سرد و گرم در استان خوزستان اظهار کرد: آلاینده‌های هوا در فصل تابستان به دلیل شرایط و پتانسیل گرمایی موجود در خوزستان و حرارتی که در سطح زمین ایجاد می‌شود، به بالا حرکت می‌کنند و به همین دلیل در فصل تابستان، وضعیت آلودگی هوا نسبت به فصول سرد معمولا بهتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: در فصل زمستان به دلیل سرمای هوا، شرایط آب و هوایی پایدار می‌شود و به همین دلیل، شاهد آلودگی هوا در شهرهای صنعتی استان خوزستان مانند اهواز هستیم.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به تاثیر بسزای وزش باد بر کاهش آلاینده‌ها در هوا بیان کرد: در شهر اهواز حتی اگر باد با سرعت ۲ تا ۳ متر بر ثانیه بوزد، مقدار آلاینده‌ها کاهش می‌یابد. حتی اگر شرایط آب و هوایی، پایدار نیز باشد، وزش باد در کاهش آلاینده‌ها موثر است.

سبزه‌زاری با اشاره به شرایط جغرافیایی شهر اهواز گفت: در کلانشهر اهواز به دلیل قرار گرفتن در سطحی صاف (Flat)، آلاینده‌ها به راحتی در منطقه حرکت کرده و منتشر می‌شوند.

وی با اشاره به دلایل غیرقابل اعتماد بودن سامانه‌های هشدار هواشناسی، بر تاثیر ارائه سیاهه انتشار بر دقت سامانه‌های هشدار هواشناسی تاکید کرد و افزود: این سامانه‌ها، همگی مدل‌هایی از هواشناسی هستند که به دلیل عدم ورود داده‌های سیاهه انتشار در آن‌ها، قابل اعتماد نیستند. هیچ کدام از سامانه‌های هواشناسی جهانی داده‌های واقعی ندارند و یک معیار جهانی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: باید یک مدل مبنا برای استان خوزستان یا کشور ایجاد شود تا سامانه‌های پیش‌بینی هواشناسی، دقت بیشتری داشته و قابل اعتماد باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان هواشناسي آلودگی هوا آلاینده ها آلودگی هوا سامانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۸۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان ما لایق رتبه‌های بالا در سطح مسابقات بین‌المللی هستند

 علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در حاشیه مسابقات کشتی فرنگی جام تختی در اهواز گفت: جوانان ما در خوزستان لایق کسب رتبه‌های بالا در صحنه‌های بین‌المللی خصوصا در المپیک هستند و امیدواریم در کشتی فرنگی صاحب مدال المپیک شویم.

او گفت: امروز شاهد شور و شوق خوبی بین جوانان و قهرمانان در جام تختی بودیم و تیم ملی با پیشقراولی ورزشکاران خوزستانی قهرمان شد و این ورزشکاران نشان دادند که شایستگی‌های بالایی دارند.

حسینی محراب ادامه داد: امیدواریم در همه رشته‌های ورزشی به موفقیت برسیم و در کنار ورزشکاران در همه رشته‌های ورزشی هستیم انشاالله با همت هیئت‌های استانی، شهرستانی و مدیران پرزش و جوانان و مسئولان ذیربط جوانان خوزستانی استعداد خود را نشان دهند و در کشور و آسیا بدرخشند

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • جوانان ما لایق رتبه‌های بالا در سطح مسابقات بین‌المللی هستند
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز