Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@23:36:21 GMT

نگرانی ها از پیک چهارم کرونا

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۷۸۶۸۱

نگرانی ها از پیک چهارم کرونا

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: با وجود اینکه آمار ابتلا و بستری کرونایی حدود ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده است، باز هم نگران روند صعودی کرونا در کشور هستیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حریرچی - معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: انتظار این بود که به مرگ ۵۰ یا ۶۰ کرونایی در روز برسیم که با قرمز شدن مازندران روند نزولی قابل انتظار رخ نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حریرچی افزود: تجربه تلخ اردیبهشت که روند نزولی کرونا در کشور، دفعتاً صعودی شد؛ نشان داد که با کوچکترین اشتباه به قله اوج کرونا بر می‌گردیم.
وی گفت: شرایط بیمارستانی ما آماده برگشت شرایط بحرانی را ندارد. سه بحران سخت را پشت سر گذاشتیم.
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: کادر درمان ماشین نیست در یک سال گذشته شرایط سختی را پشت سر گذاشته است.
حریرچی افزود: وقتی خیل مردم مراعات نکنند و مسافرت بروند؛ در این شرایط نباید انتظار داشته باشیم کادر درمان از خود گذشتگی کند.
وی گفت: پیک چهارم اگر در بهمن اتفاق بیافتد با توجه به وضعیت موجود روانی و اقتصادی در جامعه، شرایط سختی خواهد بود.
معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: دستور العمل های کنترل هوشمند شرایط را پیش بینی کرده و بهترین کار پاسداری از وضعیت فعلی ویروس است و نباید ساده انگاری کنیم.
حریرچی افزود: در شرایط کنونی و شرایط کرونایی نباید به بهانه رشد اقتصادی محدودیت‌های کرونایی را برداریم.
وی گفت: در کل کشور سه پیک داشتیم که پیک سوم شدید بود که با طرح شهید سلیمانی این پیک کنترل شد.     معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: سیستم بهداشت و درمان و سیستم اقتصاد تحمل پیک چهارم را ندارد و به همین دلیل باید مراعات کنیم. گزارش تیم های رهگیری روند خوبی را نوید می دهد.     معاون کل وزیر بهداشت: اکنون شرایط بیمارستانی و پرسنلی ما آمادگی برگشت به بحران را ندارد. به همین دلیل روند نظارتی بیشتر شده است.       روند کرونا در گلستان کنترل شده است فاضل - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان هم گفت: کرونا در استان روند نزولی دارد.
فاضل گفت: در پیک سوم تعداد بیماران کمتر از پیک اول و دوم بودند و مشکلات زیر ساختی بهداشتی استان حل شده است.   نگرانی از افزایش مسافرت ها به مازندران
موسوی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران هم گفت: استان دیرتر از دیگر مناطق وارد پیک سوم شد. متاسفانه در حالی که بیشتر استان‌های کشور پیک سوم شیوع کرونا را پشت سر گذاشته اند، این استان در حال ورود به پیک سوم است.
موسوی افزود: با برداشته شدن محدودیت ها مسافرت به مازندران بیشتر شده و این ما را نگران کرده است. برچسب ها: حریرچی ، تیتر امشب ، کرونا ، 24 دی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: حریرچی تیتر امشب کرونا 24 دی معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی پیک سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۸۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است

سرانجام با اعلام رسمی وزیر بهداشت، دستورالعمل درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دولتی، شکل اجرایی به خود گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، موضوع رایگان شدن خدمات درمانی برای کودکان زیر ۷ سال، گذشته از سوی وزیر بهداشت، رسانه‌ای شد و در عین حال؛ اختلاف بر سر نحوه اجرای آن، باعث شد این موضوع در جلسات هیأت دولت مورد بررسی و بحث قرار گیرد.

اجرای چنین طرح یا دستورالعملی در ابعاد کشوری، نیازمند بودجه و اعتبار لازم است و شاید همین موضوع، باعث تأخیر آن شده بود.

در عین حال، در روز‌های اخیر، وزیر بهداشت در حیاط دولت به اجرایی شدن این دستورالعمل، جنبه رسمی بخشید و قرار شد در تمامی بیمارستان‌های دولتی، درمان کودکان زیر ۷ سال رایگان شود.

حالا، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت؛ جزئیات بیشتری از این دستورالعمل را تشریح کرده است.

وی با یادآوری اینکه تمامی هزینه‌های درمان سرپایی و بستری این کودکان رایگان بوده و بر عهده دولت است، گفت: در تاریخ ۹ اسفند ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه هیأت وزیران و ابلاغ معاون اول رئیس جمهور درمان کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی و دانشگاهی رایگان شد و هموطنان باید در جریان این موضوع قرار گیرند و بدانند که لازم نیست پولی بابت درمان فرزندانشان پرداخت کنند و اگر جایی با تخلف مواجه شدند این موضوع را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

وی افزود: این اقدام گام بلندی برای حمایت از آینده سازان کشور و خانواده‌ها آنان است و چنانچه خانواده‌ای تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های درمان فرزندش را نداشته باشند وظیفه ما است که آن‌ها را به طور رایگان درمان کنیم در واقع ۸۰ درصد خدمات پزشکی کشور در مراکز دولتی و دانشگاهی ارائه می‌شود و این خدمات هم برای کودکان زیر ۷ سال رایگان خواهد بود.

در همین حال، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، با بیان اینکه هر حادثه یا بیماری که در ۷ سال اول زندگی رخ دهد، در بقیه عمر باقی می‌ماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، گفت: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیأت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آن‌ها ایمن شود. این به همه بیمارستان‌های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

دیگر خبرها

  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری