Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه رادیویی گفت‌وگو برای نخستین بار، مناظرات مرحوم علامه محمدتقی مصباح‌یزدی با نمایندگان جریان‌های الحادی- مارکسیستی را پخش می‌کند. به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، مناظرات یادشده که تحت عنوان «بحث آزاد» در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی ضبط و از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد، در برگیرنده مناظره مرحوم حضرت آیت ا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. علامه محمدتقی مصباح‌یزدی و عبدالکریم سروش با احسان طبری نماینده حزب توده و فرخ نگهدار نماینده و عضو شورای مرکزی سازمان فداییان خلق (اکثریت) است. این مجموعه از سخنان در برنامه‌ای به نام "بحث آزاد" از رادیو گفتگو پخش می‌شود.

موضوع اصلی مناظرات «مقایسه جهان‌بینی مادی و الهی» است و طی آن دیدگاه‌های دو نماینده جریان‌های الحادی و مارکسیستی به چالش کشیده شده است. در ذیل موضوع یاد شده، موضوعاتی، چون «تضاد، دیالکتیک، اصل تاثیر و تاثر، مساله حرکت، رابطه حرکت و تضاد، عامیت و علت حرکت، نفی در نفی- گذار از کمیت به کیفیت» در هفت نشست، هدف بحث و نظر قرار گرفته است.
باز پخش این مناظرات، از رادیو گفتگو، به انگیزه درگذشت و تکریم مقام و مجاهدت علمی حضرت آیت ا... علامه مصباح یزدی، آشنایی بیشتر مخاطبان با دیدگاه‌های آن فیلسوف برجسته و نیز درک بهتر منطق و استدلال قوی و متقن اسلام در برابر جریان‌ها و نحله‌های الحادی و مادی و در نهایت؛ حصول شناخت و درکی عمیق و بنیادین از گفتمان و مکتب انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد.

مناظرات که در هفت شب متوالی از رادیو گفتگو پخش خواهد شد بدون جرح و تعدیل به روی آنتن خواهد رفت. برای رعایت امانت، از حذف کلمه بینندگان نیز پرهیز شده است تا اصالت مناظرات حفظ شود.

یکی از دلایل اهمیت مناظرات یاد شده، این است که احسان طبری نماینده حزب توده که روزگاری به عنوان بزرگترین نظریه‌پردار مکتب مارکسیسم در ایران شناخته می‌شد، سال‌ها پس از مناظره، کتاب «کژراه» را می‌نویسد و در آن به صراحت به باطل بودن نظریه‌های مارکسیستی و مادری اعتراف می‌کند.

برنامه «بحث آزاد» ویژه پخش مناظرات حضرت آیت ا... علامه محمدتقی مصباح‌یزدی با نمایندگان جریان‌های الحادی- مارکسیستی از چهارشنبه ۲۴ دی به مدت ۷ شب و در ۱۲۰ دقیقه ساعت ۲۲ به روی آنتن می‌رود.

مخاطبان می‌توانند از طریق موج اف‌ام ردیف ۵/۱۰۳ مگاهرتز، نصب برنامه کاربردی ایرانصدا از طریق تلفن همراه و تارنمای شبکه به نشانی www.radiogoftogoo.ir شنونده برنامه باشند و اخبار مربوط به این برنامه‌ها را ملاحظه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رادیو گفتگو رادیو آیت الله مصباح یزدی مارکسیست جریان های الحادی مصباح یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدقولی کنداکتوری تلویزیون این بار با برنامه «هفت»

مشکل فنی «هفت» و پخش‌نشدن قسمت جدید این برنامه تلویزیونی ما را به‌یاد این نکته انداخت که مدیریت کنداکتور هم برای چینش ترکیب برنامه‌ها و سریال‌ها اهمیت دارد و هم شرایطی که جلوی پخش نامنظم و اصطلاحاً بدقولی کنداکتوری را بگیرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مدیریت کنداکتور تلویزیون مقوله‌ای است که از هر جهت اهمیت دارد، روزی برای چینش ترکیب پخش سریال‌ها و برنامه‌ها این مدیریت ضرورت دارد و روزی هم برای جلوگیری از بدقولی کنداکتوری، این مدیریت لازم است، البته این بدقولی‌ها مسبوق به سابقه بوده که بارها سریال بدقولی‌های تلویزیون را برای پخش سریال و برنامه حتی حضور مجری‌ای خاص اتفاق افتاده است.

روزی سریالی به‌نام «دودکش2» که علی‌رغم پخش گسترده اخبار رسانه‌ای‌اش، روی آنتن نرفت و بحث مراحل پس‌پروداکشن را عنوان کردند، یا بارها سریال‌هایی که از شبکه سه سیما پخش می‌شد عوامل آن به پخش نامنظم قسمت‌هایشان اشاره می‌کردند که آخرین آن به سریال «بیست‌کویید» برمی‌گردد،
یا زمانی که مجموعه کلبه عموپورنگ پخش می‌شد این اعتراضات را نسبت به پخش نامنظم این مجموعه نمایشی داشتند. این بار بدقولی کنداکتوری گریبان برنامه «هفت» را گرفت و شب گذشته علی‌رغم اعلام گسترده بازگشت «هفت» به کنداکتور پخش شبکه نمایش با اعلام مشکل فنی قسمت جدید این برنامه تلویزیونی روی آنتن نرفت.

«هفت» از فردا به آنتن بازمی‌گردد

پیش از این یک بار دیگر هم پخش برنامه «هفت» به‌دلیل مشکلات فنی به سرانجام نرسیده بود، اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد همه‌چیز آماده و مهیای پخش قسمت جدید بوده است اما یک مشکل فنی باعث شده است با وجود تمام تلاش افراد حاضر در استودیو، برنامه امکان پخش پیدا نکند.

با این اوصاف، عدم پخش به‌دلیل مشکل فنی یا در مورد سریال‌ها نرسیدن به‌علت گذراندن مراحل پس‌پروداکشن و بازتدوین توجیه مناسبی برای احقاق حق مخاطب تلویزیون نیست. شاید مخاطبان قدری به عقب بروند یاد سریال «رعد و برق» مجری برنامه «هفت» بیفتند که چند سال پیش در ماه رمضان قسمت اول آن روی آنتن رفت و بقیه را به‌دلیل مشکلات تدوین و مراحل فنی سریال به زمانی دیگر موکول کردند. این سریال بالأخره با تمام نقاط ضعف خودش روی آنتن رفت اما تبدیل به مصداقی بارز برای بدقولی کنداکتور تلویزیون شد.

به‌نظر می‌رسد تلویزیون کنار مدیریت درست کنداکتوری برای چینش سریال‌ها و برنامه‌ها به رسیدن به یک کنداکتور منظم و جلوگیری از بدقولی در پخش نیاز مبرم دارد. علی‌رغم اینکه شاید این نکته را هم بتوان درنظر گرفت که مشکلات فنی باعث شده باشد یک برنامه و یا سریالی در موعد مقرر اعلام‌شده روی آنتن نرود اما توجه به زمان مخاطب از هر نکته‌ و توجیه قابل‌قبولی هم مهمتر است.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد برنامه «هفت» که در چند سال اخیر نتوانسته است همچون گذشتۀ خود موفق و پرمخاطب باشد جمعه هفته آینده به آنتن خواهد آمد.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • کرونوس؛ نخستین زیردریایی رادارگریز جهان با قابلیت چرخش 180 درجه در سرعت کامل(+فیلم و عکس)
  • بدقولی کنداکتوری تلویزیون این بار با برنامه «هفت»
  • برنامه «خط اول» از رادیو ورزش
  • پویش قدردانی از معلم در «زنگ انشا» از رادیو صبا
  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • قرعه کشی پخش مناظره‌های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • قرعه کشی پخش مناظره های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان
  • تاکید روسیه و چین برآتش‌بس کامل وارسال فوری کمک‌های انسانی به غزه