Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته گذشته باز هم اخبار کرونایی کشور همچنان پر فراز و نشیب بود اما قطعی برق در برخی نقاط کشور جنجال دیگری برپا کرد که به اختصار به مرور برخی از این اخبار خواهیم پرداخت.

به گزارش برنا؛ اهم اخبار اجتماعی هفته گذشته به شرح ذیل است:

آمارهای کرونایی

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته طبق آخرین یافته های آماری اعلام کرد: شمار بیماران کووید19 در کشور به یک میلیون 305هزار و339 نفر و مجموع جان باختگان این ویروس کشنده به 56 هزار و457 نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین تعداد بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده از بیمارستان های کشور را یک میلیون و 94هزار و 388 نفر اعلام کرد.

جنجال هفته: قطعی برق

روز سه شنبه 23 دی ماه برق در مناطق مختلفی از شهر تهران برای چند ساعت قطع شد. 

سخنگوی صنعت برق در همین راستا از مردم بابت خاموشی‌های بدون اعلام قبلی عذرخواهی کرد اما از مردم نیز خواست با خاموش کردن لامپ های اضافه و کاهش 10درصدی مصرف برق و گاز به جلوگیری از قطعی برق کمک کنند.

بادرستانی، مدیر عامل نیروگاه ری روز نیز از قطعی برق در برخی از مناطق تهران شامل هفت تیر، سهروردی شمالی، غرب تهران محدوده آزادی، شهر ری و بخشی از شمال تهران خبر داد.

انتصاب هفته: عضو شورای سیاستگذاری طب ایرانی

با حکمی از سوی سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر علیرضا زالی، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی به عنوان عضو دیگر شورای سیاستگذاری طب ایرانی منصوب شد.

بازگشایی هفته: مدارس ابتدایی

وزیر آموزش و پرورش در روز یکشنبه 21 دی ماه گفت:  آموزش مجازی عملاً برای پایه‌های اول و دوم مقطع ابتدایی، آموزش مناسبی نیست به همین منظور تمام مدارس این دوپایه در شهرهای زرد و آبی به‌صورت حضوری برگزار می‌شوند.

حاجی میرزایی ادامه داد: در مدارسی که دانش آموزان در کلاس‌های درس این دوپایه بالاتر از 10 نفر هستند، لازم است دانش آموزان با برنامه‌ریزی مدیران مدارس، در روزهای هفته توزیع شوند. مدیران دقت کنند تا همه دانش آموزان از آموزش حضوری بهره‌مند شوند.

مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از 50 دانش‌آموز بر اساس آمار ثبت‌نام در سناد، در وضعیت آبی دایر خواهند بود که شامل حال شهر تهران و مناطق روستایی آن نمی‌شود زیرا وضعیت کرونا در تهران زرد است.

خاطیان هفته: رانندگان

نیروی انتظامی در گزارش روزانه عملکرد خود در اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا اعلام کرد: روز سه شنبه 23 دی ماه 172 هزار و 950 خودرو جریمه طرح محدویت شبانه شدند.

رویداد هفته: تزریق دوباره واکسن کرونا

روز 21 دی واکسن کرونای ایرانی، به 3 داوطلب دیگر تزریق شد و تعداد دریافت کنندگان واکسن "کُوو ایران برکت" به 10 داوطلب رسید.

بی هویت های هفته: 30 میلیون سیم کارت

سیاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ساماندهی هویت صاحبان سیم‌کارت‌های تلفن‌همراه، موجب شناسایی حدود ۳۰ میلیون سیم‌کارت بدون هویت یا با هویت ناقص شد.

مرمت هفته: طاق کسری

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از موافقت سازمان برنامه و بودجه برای مرمت طاق کسری، میراث مشهور بر جای مانده از دوران ساسانیان خبر داد.


خبر خوب هفته: واکسن کرونایی؛ بهار1400

نمکی در پایان با اشاره به همکاری مشترک ایران با کوبا در زمینه ساخت واکسن گفت: واکسن سازی ایران با کوبا خبرساز شده است. به رغم جوسازی ها همکاری واکسن سازی ایران با کوبا سابقه طولانی دارد. واکسن هپاتیت نیز محصول مشترک این دو کشور است.  این واکسن بعد از مطالعات حیوان در پاستور فاز انسانی آن آغاز می شود و در بهار آینده واکسن در اختیار قرار می گیرد.

شوکه هفته: سلاخی کردن دختر 11ساله

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس بامداد سه شنبه 23 دی ماه از مجروح کردن دو دختر توسط مادرشان با ضربات متعدد چاقو در شهریار محدوده ملارد خبر داد.

به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور، این مادر سابقه بیماری اعصاب و روان داشته است.

او  افزود: متأسفانه دختری که 11 سال داشت به دلیل شدت جراحت جان خود را از دست می‌دهد و دختری که 23 سال دارد، به بیمارستان منتقل شد.

تصادف هفته: قطار با 206

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج شبانگاه سه شنبه 23 دی ماه از برخورد قطار با دستگاه خودرو سواری پژو 206 در شیخ آباد کرج خبر داد.

عباس وحیدی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: در پی برخورد یک دستگاه خودرو206 با قطاری در حوالی شیخ آباد کرج یک فوتی و یک مصدوم برجای گذاشت.

رئیس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری کرج افزود: فرد فوت شده توسط نیروهای آتش نشانی از داخل خودرو خارج و تحویل عوامل نیروی انتظامی داده شد.

مرگ هفته: ترور رئیس پیشین محیط زیست دماوند

میرزا کریمی، رئیس پیشین محیط زیست دماوند در حمله مسلحانه افراد ناشناس جان خود را از دست داد.

ساعت 21 شبانگاه سه شنبه در مسیر جاده گرمابسرد به سمت دماوند افراد ناشناس با سلاح جنگی عباس میرزاکریمی رئیس سابق اداره محیط زیست دماوند را مورد اصابت گلوله قرار دادند. ایشان به‌علت جراحت شدید جان خود را از دست داد.

فرماندهی انتظامی شرق استان تهران نیز از آغاز تحقیقات و بررسی علت انگیزه و شناسایی مهاجمان خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند در این خصوص گفت: او با استفاده از سلاح جنگی کلاش مورد حمله و هدف گلوله قرار گرفته است و پس از سوقصد به وسیله سلاح جنگی، ایشان به بیمارستان منتقل می‌شوند که بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست می‌دهند.

کشف هفته: مزرعه رمز ارز

فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف هزار و 800 دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش 380 میلیارد ریال در بخش سنگر شهرستان رشت خبر داد.


توقیفی ها هفته: دو شناور

در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا پس از کسب خبری مبنی بر تردد شناورهای متخلف در آب های داخلی، بلافاصله گشت های دریایی پایگاه دریابانی قشم به محل اعزام شدند.

جانشین مرزبانی استان هرمزگان با بیان اینکه ماموران پس از شناسایی شناورها، طی عملیاتی دو فروند قایق را توقیف کردند، افزود:  با بررسی شناورهای توقیفی، 9 دستگاه ماشین ظرفشویی و 700 کیلوگرم انواع ماهی قاچاق کشف شد.

سرهنگ لشکری با اشاره به دستگیری 2 نفر در این عملیات، خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش ریالی محموله های کشف شده را 5 میلیارد و 700 میلیون ریال برآورد کردند.

لرزه هفته: خراسان

زمین لرزه ای به بزرگی 4.2 شبانگاه دو شنبه خراسان رضوی-شهرستان فریمان - شهر سفیدسنگ را لرزاند.

در پی این زمین لرزه 6 نفر مصدوم شدند 1نفر در اثر ریزش کوه- 5 نفر در اثر ترس و فرار و این حادثه 2  فوتی در اثر ریزش کوه به دنبال داشت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اخبار اجتماعی جان خود را از دست محیط زیست دماوند سه شنبه 23 دی ماه آتش نشانی قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۷۹۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، عطا الله کاویان پیش از ظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران از اجرای برنامه های مختلفی چون پاکسازی مناطق جنگلی، ساحلی و مواصلاتی، جلسات تخصصی پسماند، کارگاههای آموزشی، برگزاری مسابقات نقاشی ویژه کودکان، دیدار با ائمه جمعه استان و بیان معضلات زیست محیطی، برگزای میز خدمت در مصلای‌های نماز جمعه در سراسر استان و برگزاری نشستهای علمی تخصصی با حضور اساتید دانشگاهی و فعالین محیط زیست؛ در هفته زمین پاک امسال توسط ادارات حفاظت محیط زیست استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: برنامه های مختلفی در هفته زمین پاک در راستای اشاعه فرهنگ زیست محیطی توسط ادارات حفاظت محیط زیست استان همزمان با سراسر کشور با شعار «مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» اجرا شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: به مناسبت هفته زمین پاک؛ ادارات حفاظت محیط زیست استان با مشارکت دستگاههای اجرائی مرتبط و فعالان و دوستداران محیط زیست با اجرای ۲۸ برنامه مناطق جنگلی، ساحلی و راه های مواصلاتی را از زباله پاکسازی کردند.

کاویان تصریح کرد: دومین جلسه کمیته تخصصی پسماند پزشکی استان در سال ۱۴۰۳ در سازمان نظام پزشکی شهرستان رامسر برگزار و در این جلسه در خصوص ظرفیت بیمارستان ها و شرکت های توانمند در زمینه مدیریت پسماندهای عفونی، مدیریت پسماندهای دارویی و شیمیایی، نظارت بیشتر بر عملکرد مدیران اجرایی پسماند در این حوزه تاکید شد.

وی با اشاره به برگزاری ۳۰ کارگاه آموزشی گفت: در زمینه آموزش و تنویر افکار عمومی کارشناسان و محیط بانان استان با حضور درمدارس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای دانش آموزان و کودکان پیش دبستانی مطالب زیست محیطی ارائه و دانش آموزان از پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری و موزه حیات وحش خشکه داران تنکابن بازدید کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اضافه کرد: کارشناسان و محیط بانان استان شش دوره مسابقه نقاشی با موضوع زمین پاک در مدارس استان را برگزار و دو فیلم مستند ازگونه های جانوری و گیاهی برای دانش آموزان دو روستا حاشیه پارک ملی کیاسر به نمایش گذاشتند.

کاویان بابیان اینکه سه جلسه کارگروه پسماند در استان برگزارشد، تصریح کرد: در این جلسات درخصوص معضل پساب، پسماند و پایش محل دفن زباله بحث و گفتگو شد.

وی از دیدار روسای شهرستان های استان با ائمه جمعه و دادستان ها خبرداد و گفت: در این دیدارها درخصوص معضلات زیست محیطی منطقه گفتگو و برخی ادارات استان بابرپایی میز خدمت در مصلی نمازجمعه پاسخگو مطالبات زیست محیطی نمازگزاران بودند.

کاویان افزود: همچنین در این هفته سه نشست علمی -تخصصی با حضور اساتید، دانشجویان و سمن‌های زیست محیطی برگزار و چالش های زیست محیطی را مورد بررسی قرار دادند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در پایان با اشاره به شروع پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» افزود: مطابق آیین نامه کاهش مصرف کیسه های پلاستکی، توزیع رایگان کیسه های پلاستیکی برای فروشگاه‌های زنجیره ای ممنوع بوده و سازمان حفاظت محیط زیست سعی دارد با هماهنگی و فرهنگ سازی با پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» در هفته زمین پاک نسبت به عملی شدن این اقدام از طریق اقناع افکار عمومی اقدام کند. گفتنی است، هفته زمین پاک از ۳ الی ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با شعار «مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» نامگذاری شده است.

کد خبر 6092909

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • مناطق حادثه خیز در هنگام وقوع بارندگی شناسایی شدند
  • سیگنال عجیب قیمت ارز به بازار خودرو/ پژوپارس چند قیمت خورد؟
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • آموزش ایمنیِ ترافیک به ۴۶۰۰ از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران